Partnerzy serwisu:
Pasażer

Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?

Dalej Wstecz
Data publikacji:
28-05-2015
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
lubuskie.pl / ms, rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Znaczące ograniczenia połączeń regionalnych także w Lubuskiem?
W Ministerstwie Infrastruktury i Rozwoju marszałek województwa lubuskiego Elżbieta Anna Polak spotkała się z wiceministrem Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Waldemarem Sługockim, z którym rozmawiała o planach restrukturyzacji Przewozów Regionalnych i zawarciu umowy 5-letniej na przewozy z operatorem. Tymczasem, podobnie jak w województwie opolskim (tam władze przyznają to oficjalnie), od rozkładu 2015/2016 może dojść do znacznego ograniczenia liczby kursów pociągów regionalnych w Lubuskiem.

Chyba najważniejszym zdaniem z oficjalnego komunikatu województwa na temat spotkania jest informacja, że „Zarząd województwa podjął decyzję o niezwiększaniu dofinansowania i utrzymania na poziomie wieloletniej prognozy finansowej”. Co to oznacza w praktyce?

Jak czytamy w komunikacie, w roku 2015 samorząd województwa lubuskiego dokłada do połączeń regionalnych 40 mln zł. Jako bazę dalszych negocjacji umowy z Przewozami Regionalnymi, Zarząd Województwa przyjmuje obecną kwotę 40 mln zł, ale pomniejszoną o tzw. Fundusz Kolejowy, czyli pieniądze, które do tej pory rząd przekazywał do regionów, które z nich częściowo dofinansowywały połączenia. Od 2016 samorządy nie otrzymają już tych pieniędzy, dlatego województwo przez następnych 5-lat przekaże dla operatora (a więc prawdopodobnie Przewozów Regionalnych) ok. 35 mln zł rocznie.

– Województwo lubuskie nie ma możliwości zwiększenia dofinansowania, choćby z powodu utraconych dochodów z tytułu dotacji i subwencji. W roku 2014 z tego tytułu otrzymaliśmy łącznie 142,5 mln zł, natomiast w roku 2015 planowane wpływy z tytułu dotacji i subwencji mają wynieść łącznie zaledwie 119,3 mln zł, co oznacza ubytek w kwocie ponad 23 mln zł – czytamy w informacji przekazanej przez województwo.

– Otrzymałam informacje, że negocjacje wciąż są otwarte i możemy liczyć na kolejne spotkania. Nasza propozycja dotyczy warunków zwiększenia dofinansowania w zamian za zakup taboru kolejowego z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – mówi marszałek Elżbieta Anna Polak.

Kolejną turę rozmów wyznaczono na 1 czerwca.

O problemach województwa opolskiego, które wynikają z mniejszej ilości pieniędzy na przewozy pasażerskie w regionie, piszemy TUTAJ.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5