Wciąż trwa zbieranie ofert na naprawę połączoną z modernizacją 20 lokomotyw serii EU07 i EP07. PKP Intercity chce, by po zakończonej przebudowie kilkudziesięcioletnie lokomotywy poprowadziły pociągi pasażerskie z prędkością 160 km/h.
Od momentu rozpisania konkursu ofert w połowie lutego 2017 r. potencjalni wykonawcy mają czas na zadawanie pytań zamawiającemu. Wskazali oni dwukrotnie na zbyt krótki okres wykonania modernizacji lokomotyw. Ich zdaniem zakres prac do wykonania, a także przeprowadzenie procesu homologacji wymaga więcej czasu niż wskazał to zamawiający. Do czasu otwarcia ofert przez PKP Intercity nie wiemy jednak, która z firm zgłasza takie uwagi. W obu wypadkach przewoźnik odmówił jednak ich uwzględnienia.
Firmy modernizujące tabor miały ponadto pytania natury formalnej. Poproszono też PKP Intercity o przełożenie terminu składania ofert na koniec marca (pierwotnie miały być jawne 17 marca). Do tej prośby spółka się przychyliła i obecnie przewoźnik przesunął ten termin na 3 kwietnia.
Obecnie PKP Intercity posiada 3 lokomotywy EU07A, które zostały gruntownie zmodernizowane w zakładach ZNTK Oleśnica (obecnie Olkol) i mogą jeździć z prędkością 160 km/h. Elektrowozy zebrały na tyle dobre opinie, że przewoźnik chce mieć więcej tego typu sprzętu. O całym programie wymiany lokomotyw rozmawialiśmy z Jarosławem Oniszczukiem, członkiem zarządu PKP Intercity
tutaj.
Więcej o przetargu na modernizację można natomiast przeczytać w tekście
„PKP Intercity da nowe życie 20 lokomotywom. Pojadą 160 km/h”.