NUMER 04/2017
NUMER 04/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
szukaj
Śledź nas:

Dlaczego PKP Intercity nie chce kupować lokomotyw na 200 km/h?

| Michał Szymajda 20.03.2017 158

Dlaczego PKP Intercity nie chce kupować lokomotyw na 200 km/h?
EU44 Husarz prowadzi pociąg Gdynia Główna - BerlinFot. Mariusz Tuszyński, SM42.pl
Z zapowiedzianych przetargów dotyczących programu modernizacji parku lokomotyw elektrycznych należących do PKP Intercity na razie światło dzienne zobaczył tylko ten dotyczący modernizacji elektrowozów EU/EP07. Jak zapewnia PKP Intercity, wkrótce dostawcy powalczą o dostawę lokomotyw elektrycznych, także tych, które pojadą 190 km/h.
Lokomotywy EP07 i EU07, które modernizować będzie PKP Intercity, mają być zdolne do osiągnięcia prędkości 160 km/h. To oczywiście odpowiedź przewoźnika na wzrost liczby szlaków, gdzie możemy pojechać z taką prędkością. Przetarg na modernizację tych elektrowozów jest jednak jedynym ogłoszonym z zapowiedzianych przez PKP Intercity.

– Przetargi na zakup 40 lokomotyw (trzy przetargi na: 20 jednosystemowych elektrowozów o prędkości maksymalnej do 160 km/h, 10 elektrowozów wielosystemowych o prędkości do 190 km/h oraz 10 lokomotyw spalinowo-elektrycznych) planujemy rozpisać w ciągu najbliższych miesięcy. Obecnie przygotowujemy dokumentację przetargową w oparciu o zmieniające się przepisy, m.in. w zakresie homologacji – wyjaśnił Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity.

190 zamiast 200

Dlaczego PKP Intercity decyduje się na zakup lokomotyw do prędkości 190 km/h, a nie do 200, tak jak w przypadku kupionych w 2008 roku EU44? – 190 km/h to parametr graniczy, powyżej którego wchodzimy już, według nowych przepisów, w budowę taboru dla kolei dużej prędkości. Rośnie wówczas liczba koniecznych do wykonania certyfikacji, a więc także cena elektrowozu – tłumaczył na Europejskim Forum Taborowym Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity.

– Oczywiście, jeśli liczba linii kolejowych, gdzie będziemy mogli jechać 200 km/h będzie rosła, będziemy zastanawiać się nad także nad elektrowozami zdolnymi pojechać z taką prędkością. Na razie musimy jednak zabezpieczyć nasze najpilniejsze potrzeby – dodał.

Podobnie do PKP Intercity postąpiły też koleje niemieckie. Do obsługi pociągów przyspieszonych na trasie Norymberga – Monachium kupiły 6 lokomotyw od Škody, z prędkością maksymalną również określoną na 190 km/h.

Co z EP09?

Jarosław Oniszczuk dodał, że spółka zastanawia się nad przyszłością lokomotyw EP09, które prowadzą w Polsce większość pociągów EIC. – Sprawdzamy potencjał modernizacyjny tych lokomotyw. Od 2021, w związku ze zbliżającymi się naprawami okresowymi poziomu P5 będziemy je wycofywać lub modernizować. Sprawdzimy, czy one mogą jeździć jeszcze 20 lat, nie możemy sobie pozwolić na to, żeby je wycofać po 10 latach od wykonanej modernizacji – uważa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (340)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (340)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2017
NUMER 04/2017
W kwietniowym numerze „Rynku Kolejowego” przedstawiamy pogłębioną analizę wyników przewozowych kolei w 2016 roku. Poza tym Czytelnik może liczyć na interesujące rozmowy z P. Królem, W. Nowakiem, K. Celińskim oraz J. Kućminem, a także relacje z ważnych wydarzeń, takich jak wizyta wicepremiera Morawieckiego w Medcomie oraz przekazanie do eksploatacji setnego Impulsa. Polecamy również artykuły prezesa I. Góry na temat okresów przejściowych TSI oraz J. Polaczka o pomyśle wydłużenia linii LHS na zachód. W numerze zajmujemy się też dostępnością transportową Łodzi, przyszłością kolei w Małopolsce i… trudną teraźniejszością kolei na Dolnym Śląsku.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS