NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Zmiany w ofercie międzynarodowej Wrocław – Drezno. Pojedziemy z przesiadką

| Michał Szymajda 22.11.2018 15,1k

Zmiany w ofercie międzynarodowej Wrocław – Drezno. Pojedziemy z przesiadką
Impuls (po lewej) i pociąg z Drezna na stacji WęgliniecFot. Michał Szymajda
Koleje Dolnośląskie wprowadzają zmiany w ofercie połączeń do Drezna. Od 9 grudnia 2018 roku połączenie Wrocław Główny – Drezno będzie realizowane ze skomunikowaną przesiadką w Węglińcu.
Na odcinku Wrocław Główny – Węgliniec przejazd będzie się odbywał elektrycznym zespołem trakcyjnym Impuls, pięcio- lub czteroczłonowym. W Węglińcu pasażerowie przesiądą się "drzwi w drzwi" na skomunikowany pociąg Desiro podstawiany przez Deutsche Bahn. Dlaczego?

Pasażerowie na odcinku od Bolesławca do Wrocławia bardzo skarżą się na połączenia realizowane niemieckim taborem. Chodzi o jego niewielką pojemność w stosunku do potrzeb (a także problemy z klimatyzacją w letnie dni). Niestety, dość często zdarza się, że trasę przemierza dwuczłonowy pojazd Desiro, do którego chętni nie mieszczą się na odcinku Legnica – Wrocław. Warto przypomnieć, że Koleje Dolnośląskie na tym odcinku uruchamiają 27 par połączeń dziennie (!) najpojemniejszym posiadanym przez siebie taborem, przy czym niemal w każdym wypadku mamy do czynienia z kompletem pasażerów.

– Zależy nam na tym, aby zapewnić wszystkim pasażerom Kolei Dolnośląskich jak najbardziej komfortowe warunki w podróży. Po zmianach zagwarantowane będą bardziej pojemne składy, szybka i wygodna przesiadka oraz skrócenie czasu podróży – mówi wiceprezes Kolei Dolnośląskich Cezary Pacamaj. Szybciej ma być dlatego, że Impulsy magistralę E30 przemierzają z prędkością 130 km/h, podczas gdy VT642 – 120 km/h.

Każdego dnia realizowane będą 3 pary połączeń z Wrocławia z przesiadką w Węglińcu oraz 6 par połączeń z Jeleniej Góry z przesiadką w Görlitz. Na linii obowiązuje “promocja drezdeńska”. Na odcinku Wrocław – Drezno jednorazowy bilet kosztuje 83 złote, a powrotny 100 zł. Na odcinku pomiędzy Bolesławcem a Bautzen (Budziszyn) można korzystać z bardzo atrakcyjnego biletu jednodniowego "Euro Nysa", który kosztuje jedynie 25 zł i uprawnia do korzystania z całej komunikacji w obrębie trójstyku granic: Polski, Czech i Niemiec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5