Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Złe ustawienie zwrotnicy przyczyną katastrofy kolejowej we Włoszech

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
10-02-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Złe ustawienie zwrotnicy przyczyną katastrofy kolejowej we Włoszech
Fot. Sputnik France Play/youtube
Przyczyną katastrofy kolejowej, w której zginęło dwóch maszynistów a 28 osób zostało rannych, było według doniesień niewłaściwe ustawienie zwrotnicy na linii kolei dużych prędkości w miejscowości Ospedaletto Lodigiano.

Do katastrofy doszło 6 lutego. Pociąg Frecciarosa 9595, prowadzony przez ETR1000, wypadł z torów przy prędkości 290 km/h na stacji technicznej w miejscowości Ospedaletto Lodigiano w regionie Lodi. Szczęściem w nieszczęściu trzeba nazwać to, że całkowitej destrukcji uległ wyłącznie wagon sterowniczy, który odczepił się od składu, zdemolował stację, budynek kolejowy i pociąg roboczy. W wypadku zginęło niestety dwóch maszynistów, jednak bilans katastrofy mógł być znacznie gorszy, co podkreślają mocno włoskie władze i media (więcej na temat katastrofy można przeczytać tutaj).

Prokurator objął już dochodzeniem pięciu pracowników kolei, którzy w nocy poprzedzającą katastrofę zajmowali się wymianą napędu zwrotnicy na stacji. Pociąg 9595 był pierwszym, który następnego ranka po niej przejechał. Podczas prac mogło dojść do tragicznego w skutkach błędu ekipy technicznej, choć pracownicy mieli być pewni, że zwrotnicę pozostawili z ustawieniem do jazdy na wprost. Jak donoszą włoskie media, siłownik hydrauliczny znaleziony na miejscu katastrofy świadczy jednak o czymś innym.

Dlaczego na zmianę nie zareagowało lokalne centrum sterowania dla linii? Okazuje się, że dyżurni ruchu nie mogli znać położenia zwrotnicy, ponieważ została ona odizolowana na czas prac od systemu kontrolującego położenie rozjazdu z poziomu LCS. Stało się tak, bo prace wykonywane w nocy z 5 na 6 lutego okazały się „niewystarczające” a ich dokończenie zaplanowano na następną noc. LCS z Bolonii został poinformowany o „odizolowaniu” rozjazdu od systemu kontrolnego i zapewniony, że ustawiono go do jazdy na wprost. Tak jednak, z jakichś przyczyn, się nie stało. Prokuratura i włoska komisja badania wypadków kolejowych będzie teraz dociekać dlaczego.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5