NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

Złe ustawienie zwrotnicy przyczyną katastrofy kolejowej we Włoszech

| Michał Szymajda 10.02.2020 319

Złe ustawienie zwrotnicy przyczyną katastrofy kolejowej we Włoszech
Fot. Sputnik France Play/youtube
Przyczyną katastrofy kolejowej, w której zginęło dwóch maszynistów a 28 osób zostało rannych, było według doniesień niewłaściwe ustawienie zwrotnicy na linii kolei dużych prędkości w miejscowości Ospedaletto Lodigiano.
Do katastrofy doszło 6 lutego. Pociąg Frecciarosa 9595, prowadzony przez ETR1000, wypadł z torów przy prędkości 290 km/h na stacji technicznej w miejscowości Ospedaletto Lodigiano w regionie Lodi. Szczęściem w nieszczęściu trzeba nazwać to, że całkowitej destrukcji uległ wyłącznie wagon sterowniczy, który odczepił się od składu, zdemolował stację, budynek kolejowy i pociąg roboczy. W wypadku zginęło niestety dwóch maszynistów, jednak bilans katastrofy mógł być znacznie gorszy, co podkreślają mocno włoskie władze i media (więcej na temat katastrofy można przeczytać tutaj).

Prokurator objął już dochodzeniem pięciu pracowników kolei, którzy w nocy poprzedzającą katastrofę zajmowali się wymianą napędu zwrotnicy na stacji. Pociąg 9595 był pierwszym, który następnego ranka po niej przejechał. Podczas prac mogło dojść do tragicznego w skutkach błędu ekipy technicznej, choć pracownicy mieli być pewni, że zwrotnicę pozostawili z ustawieniem do jazdy na wprost. Jak donoszą włoskie media, siłownik hydrauliczny znaleziony na miejscu katastrofy świadczy jednak o czymś innym.

Dlaczego na zmianę nie zareagowało lokalne centrum sterowania dla linii? Okazuje się, że dyżurni ruchu nie mogli znać położenia zwrotnicy, ponieważ została ona odizolowana na czas prac od systemu kontrolującego położenie rozjazdu z poziomu LCS. Stało się tak, bo prace wykonywane w nocy z 5 na 6 lutego okazały się „niewystarczające” a ich dokończenie zaplanowano na następną noc. LCS z Bolonii został poinformowany o „odizolowaniu” rozjazdu od systemu kontrolnego i zapewniony, że ustawiono go do jazdy na wprost. Tak jednak, z jakichś przyczyn, się nie stało. Prokuratura i włoska komisja badania wypadków kolejowych będzie teraz dociekać dlaczego.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (154)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Włochy (154)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5