NUMER 03/2020
NUMER 03/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Rok 2019 na kolei
szukaj
Śledź nas:

Katastrofa na włoskiej KDP, dwie osoby nie żyją [aktualizacja]

| Jakub Madrjas 06.02.2020 256

Katastrofa na włoskiej KDP, dwie osoby nie żyją [aktualizacja]
fot. Vigili del Fuoco Piacenza
Dwie osoby nie żyją a kilkadziesiąt jest rannych w wyniku wykolejenia, do którego doszło na włoskiej linii kolei dużych prędkości Mediolan – Bolonia.
Do wypadku doszło według doniesień 6 lutego o 5:35 rano na linii kolei dużych prędkości Mediolan – Bolonia w okolicy miasteczka Ospedaletto Lodigiano w prowincji Lodi, 45 kilometrów na południe od Mediolanu. Z nieznanych jeszcze przyczyn wykoleił się pociąg Frecciarossa 9595, narodowego włoskiego przewoźnika Trenitalia, jadący z Mediolanu do Salerno.

Jak wynika ze zdjęć i pierwszych ustaleń śledczych podanych przez włoskie media, wagon sterowniczy wykoleił się, oderwał się od składu i został odrzucony na kilkanaście metrów od torowiska, po czym uderzył jeszcze w budynek kolejowy i pociąg roboczy. W katastrofie śmierć poniosły dwie osoby (maszyniści w wieku 51 i 59 lat) a 28 pasażerów zostało rannych, ale ich stan nie zagraża życiu. Pierwsze ustalenia mówią o tym, że do wypadku doszło przy prędkości ok. 290 km/h, czyli niemal przy maksymalnej, z jaką poruszać się może pojazd ETR1000. Linia dużych prędkości między Mediolanem a Bolonią jest zamknięta, a pociągi korzystają z klasycznej linii, biegnącej równolegle.

[Aktualizacja] Z pierwszych informacji wynika, że pociąg mógł zostać skierowany na niewłaściwy tor stacji, gdzie finalnie doszło jeszcze do kolizji z pociągiem roboczym. Dzień wcześniej, w godzinach popołudniowych, trwały prace związane z wymianą napędu zwrotnicowego rozjazdu, mniej więcej w miejscu, gdzie pociąg wypadł z szyn. Pierwszy wagon pasażerski zatrzymał się prawie 1000 metrów od miejsca gdzie wcześniej trwały prace przy infrastrukturze. Miejscowe władze mówią, że gdyby doszło do wykolejania rozerwania całego składu, los ich pasażerów byłby przesądzony. Tymczasem nic takiego nie miało miejsca.

Pociągi ETR1000 należą do awangardy pojazdów dużych prędkości w Europie. Ich maksymalną prędkością określono na 400 km/h (kursują jednak z prędkością do 300 km/h), posiadają bardzo nowoczesne systemy bezpieczeństwa i uchodzą za bardzo niezawodne. W połowie roku 2019 Trenitalia zdecydowała się na zakup kolejnych 14 zestawów tego typu, planuje się także wprowadzenie ich na trasy we Francji a nawet Belgii. 



Jak wygląda przejazd przez stację, gdzie doszło do katastrofy? W minucie 1:16 pociąg Frecciarossa wjeżdża na nią na poniższym filmie (w identycznym kierunku jak wykolejony skład), z podobną prędkością.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Włochy (137)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Włochy (137)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2020
NUMER 03/2020
Tematem najnowszego numeru jest podsumowanie 2019 roku na kolei. Oprócz tego w numerze rozmowy z: Pauliną Matysiak, Dariuszem Blocherem, Krzysztofem Zdziarskim oraz Aleksiejem Gromem.

W dziale Infrastruktura dużo o wysokich cenach i inwestycjach tramwajowych. W numerze piszemy też o możliwej (?) konkurencji dla PKP Intercity i integracji Trójmiasta z koleją.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5