NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Ireneusz Merchel: Ze stolicy do Lublina w półtorej godziny

| Martyn Janduła 21.12.2016 274

Ireneusz Merchel: Ze stolicy do Lublina w półtorej godziny
Fot. Fryc, SM42.pl
Ostatnia już w tym roku umowa na dofinansowanie unijne obejmuje prace na linii kolejowej nr 7 z Warszawy do Otwocka. Projekt wyceniono na ponad 631 mln zł. O znaczeniu kolejnego etapu modernizacji tej linii mówi Ireneusz Merchel, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych.
Martyn Janduła, „Rynek Kolejowy”: O jakim znaczeniu inwestycji mówimy przy modernizacji linii z Warszawy do Otwocka?

Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK: Ten projekt ma duże znaczenie, bo on w jakiś sposób domyka planowaną inwestycję na odcinku Lublin – Warszawa. Na odcinku od Warszawy do Otwocka prędkość pociągów będzie wynosiła 160 km/h. Bardzo istotne jest również powstanie bezkolizyjnych obiektów inżynieryjnych, co poprawi bezpieczeństwo dla mieszkańców i uczestników ruchu drogowego oraz zdecydowanie skróci czas przejazdu między Warszawą a Lublinem z 2 godzin i 15 minut do półtorej godziny. Będzie więc to bardzo konkurencyjny środek lokomocji dla wszystkich pasażerów.

W projekcie pojawia się dosyć istotna kwestia trzeciego toru.

Na odcinku Warszawa – Otwock będzie dobudowany trzeci tor. W tej lokalizacji mamy duży ruch aglomeracyjny i to pozwoli udrożnić ruch i zdecydowanie zwiększyć przepustowość.

Jak będzie wykorzystywany ten tor?

Będą dopiero rozmowy z przewoźnikami, jak wykorzystać ten tor. My widzimy w tej chwili nie tylko samą aglomerację, jako Warszawę, ale jako województwo mazowieckie, gdzie teraz ruch pociągów w momentach szczytowych jest bardzo zagęszczony. Ten trzeci tor umożliwi zwiększenie liczby pociągów i przewiezienie większej liczby pasażerów.

Jaki czas przewidziano na projektowanie, a jaki na realizację inwestycji?

W tej chwili jesteśmy na etapie wyłonienia wykonawcy dokumentacji projektowej. Zakładamy, że wyłonimy go do końca pierwszej połowy przyszłego roku. Trzeba przyjąć, że około dwa lata potrzebne są na projektowanie i uzyskiwanie decyzji. To powinno zakończyć się w połowie 2019 roku. Następnie, w tym samym roku, ogłosimy przetarg na budowę i w 2020 roku rozpoczniemy prace budowlane, by zrealizować projekt do końca 2022 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (5373)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Warszawa (5373)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5