PKP PLK przygotowują się do remontu nie tylko samej Magistrali Węglowej, ale także łącznicy pozwalającej na zjazd na stację Zduńska Wola. Inwestycja może okazać się istotna w związku z planami wznowienia ruchu w kierunku Chorzewa-Siemkowic. Kursowałyby nią bowiem pociągi regionalne, które chciałby zamówić Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Trwają prace remontowe na linii kolejowej nr 14 na odcinku od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Zarządca infrastruktury planuje także działania na „węglówce” – magistrali towarowej łączącej Górny Śląsk z Tczewem. Samorząd województwa łódzkiego
chciałby, by na tej trasie wznowiony został regionalny ruch pasażerski. Pociągi najpewniej zjeżdżałyby na główną stację kolejową w Zduńskiej Woli, bo Magistrala Węglowa przebiega jedynie przez oddalone od centrum osiedle Karsznice.
Wykonawcę robót poznamy w przyszłym rokuObecnie w złym stanie technicznym znajduje się jednak łącznica nr 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola o długości niespełna 5 km. Możliwe do uzyskania parametry techniczne istotnie wpłynęłyby na czas przejazdu pociągów osobowych uruchamianych w relacji do Chorzewa-Siemkowic lub do Częstochowy, jeśli ostatecznie ruch prowadzony byłby
także po linii nr 146. Ów krótki fragment torów ma być jednak wkrótce wyremontowany.
– Modernizacja łącznicy nr 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola jest planowana w ramach zadania pn. „Prace na liniach kolejowych nr 131, 542, 739 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice”. Obecnie trwa postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę tego zadania – potwierdza Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Otwarcie ofert nastąpi pod koniec tego roku, a podpisanie umowy zaplanowano na przyszły rok – dodaje.
Pociągi pasażerskie pojadą 60 km/godz. – Modernizacja jednotorowej łącznicy obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni, tj. szyn, podkładów i tłucznia, oraz przebudowę nawierzchni drogowej na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych – opisuje nasz rozmówca. – Dwa przejazdy o największym natężeniu ruchu zyskają automatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową – opisuje. Wskazuje także, że w miejsce istniejącego przejazdu na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli wybudowany zostanie wiadukt drogowy nad torami.
W ramach inwestycji przebudowane zostaną także trzy przepusty. W opinii zarządcy infrastruktury poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym. – Efektem modernizacji łącznicy Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola będą szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów. Pociągi pasażerskie i towarowe pojadą z prędkością 60 km/godz. – podsumowuje nasz rozmówca. Zakończenie prac na linii nr 739 jest planowane na rok 2022.