szukaj
Śledź nas:

Zduńska Wola: Zbliża się remont łącznicy do Karsznic

| Kasper Fiszer 25.10.2018 28

Zduńska Wola: Zbliża się remont łącznicy do Karsznic
Pociąg towarowy w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
PKP PLK przygotowują się do remontu nie tylko samej Magistrali Węglowej, ale także łącznicy pozwalającej na zjazd na stację Zduńska Wola. Inwestycja może okazać się istotna w związku z planami wznowienia ruchu w kierunku Chorzewa-Siemkowic. Kursowałyby nią bowiem pociągi regionalne, które chciałby zamówić Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego.
Trwają prace remontowe na linii kolejowej nr 14 na odcinku od Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Zarządca infrastruktury planuje także działania na „węglówce” – magistrali towarowej łączącej Górny Śląsk z Tczewem. Samorząd województwa łódzkiego chciałby, by na tej trasie wznowiony został regionalny ruch pasażerski. Pociągi najpewniej zjeżdżałyby na główną stację kolejową w Zduńskiej Woli, bo Magistrala Węglowa przebiega jedynie przez oddalone od centrum osiedle Karsznice.

Wykonawcę robót poznamy w przyszłym roku

Obecnie w złym stanie technicznym znajduje się jednak łącznica nr 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola o długości niespełna 5 km. Możliwe do uzyskania parametry techniczne istotnie wpłynęłyby na czas przejazdu pociągów osobowych uruchamianych w relacji do Chorzewa-Siemkowic lub do Częstochowy, jeśli ostatecznie ruch prowadzony byłby także po linii nr 146. Ów krótki fragment torów ma być jednak wkrótce wyremontowany.

– Modernizacja łącznicy nr 739 Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola jest planowana w ramach zadania pn. „Prace na liniach kolejowych nr 131, 542, 739 na odcinku Rusiec Łódzki – Zduńska Wola Karsznice”. Obecnie trwa postępowanie przetargowe, które wyłoni wykonawcę tego zadania – potwierdza Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Otwarcie ofert nastąpi pod koniec tego roku, a podpisanie umowy zaplanowano na przyszły rok – dodaje.

Pociągi pasażerskie pojadą 60 km/godz.

– Modernizacja jednotorowej łącznicy obejmuje kompleksową wymianę nawierzchni, tj. szyn, podkładów i tłucznia, oraz przebudowę nawierzchni drogowej na sześciu przejazdach kolejowo-drogowych – opisuje nasz rozmówca. – Dwa przejazdy o największym natężeniu ruchu zyskają automatyczną sygnalizację świetlno-dźwiękową – opisuje. Wskazuje także, że w miejsce istniejącego przejazdu na ul. Szadkowskiej w Zduńskiej Woli wybudowany zostanie wiadukt drogowy nad torami.

W ramach inwestycji przebudowane zostaną także trzy przepusty. W opinii zarządcy infrastruktury poziom bezpieczeństwa wzrośnie dzięki nowym urządzeniom sterowania ruchem kolejowym. – Efektem modernizacji łącznicy Zduńska Wola Karsznice – Zduńska Wola będą szybsze i sprawniejsze przejazdy pociągów. Pociągi pasażerskie i towarowe pojadą z prędkością 60 km/godz. – podsumowuje nasz rozmówca. Zakończenie prac na linii nr 739 jest planowane na rok 2022.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5