Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zduńska Wola: Kiedy na nowych peronach pojawi się niezbędne wyposażenie?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
06-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zduńska Wola: Kiedy na nowych peronach pojawi się niezbędne wyposażenie?
fot. Kasper FiszerWiata bez ławek na peronie w Zduńskiej Woli
Pasażerowie korzystający ze zmodernizowanych peronów wzdłuż linii nr 14 na części z nich nie czekają na pociągi w komfortowych warunkach. Choć zakończyły się bowiem prace zasadnicze, nie ukończono doposażania platform w elementy małej architektury. Opóźniona modernizacja trasy idzie jednak naprzód i braki mają zostać uzupełnione.

PKP Polskie Linie Kolejowe informowały w ostatnim czasie o otwieraniu kolejnych nowo wybudowanych peronów na stacjach i przystankach leżących przy modernizowanej linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Wśród oddanych do użytku platform są także te w samej Zduńskiej Woli, jednym z najważniejszych ośrodków zachodniej części regionu łódzkiego. Jak zwrócili nam uwagę Czytelnicy, na stacji wciąż brakuje jednak niezbędnych elementów małej architektury, choćby ławek. Rzeczywiście: choć stoją chroniące przed deszczem wiaty, nie da się w nich usiąść.

PLK: Wykonawca sukcesywnie doposaża perony

Na peronie nr 2 jeszcze przed tygodniem nie było ani jednej ławki pod wiatą i na pociągi trzeba było oczekiwać, stojąc. – Wykonawca modernizacji stacji systematycznie uzupełnia elementy infrastruktury peronowej – zapewnia jednak Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na odnowionych peronach stanęły pierwsze ławki i wiaty. – Jest też oświetlenie i oznakowanie, stoją gabloty z rozkładem jazdy – wylicza.

Nasz rozmówca zwraca też uwagę, że udostępnione zostało nowe przejście podziemne wyposażone w trzy windy. To dobra informacja, bo tunel pod peronami znacząco skraca drogę na stację od strony miasta, od której dotychczas nie było wejścia. Przypomnijmy, że przed modernizacją na poszczególne, o wiele węższe i niższe perony można było dojść jedynie dzięki przejściom wyznaczonym w poziomie szyn.

Inwestycja jest opóźniona, ale prace postępują. Otwarto tunel w Pabianicach

Według relacji inwestora wykonawca, ZUE, koncentruje się aktualnie na robotach torowych pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Lublinek oraz na samym Lublinku, a także na odcinku Pabianice – Dobroń. W ostatnich tygodniach do użytku oddane zostało nowe przejście podziemne w Pabianicach. Gotowy jest też pierwszy z peronów w Łodzi-Lublinku (ten jest już wyposażony w wiaty i ławki).

– Ostatnią fazą inwestycji będą prace na odcinku Pabianice – Dobroń – zapowiada Radał Wilgusiak. Przypomnijmy, że modernizacja jest istotnie opóźniona w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Roboty, które pierwotnie miały zakończyć się w trzecim kwartale tego roku, potrwają do połowy 2021 r. Jak zapewnia zarządca infrastruktury, istotne dla ruchu pociągów prace zasadnicze zostaną sfinalizowane do grudnia.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5