Pasażerowie korzystający ze zmodernizowanych peronów wzdłuż linii nr 14 na części z nich nie czekają na pociągi w komfortowych warunkach. Choć zakończyły się bowiem prace zasadnicze, nie ukończono doposażania platform w elementy małej architektury. Opóźniona modernizacja trasy idzie jednak naprzód i braki mają zostać uzupełnione.
PKP Polskie Linie Kolejowe informowały w ostatnim czasie o otwieraniu kolejnych nowo wybudowanych peronów na stacjach i przystankach leżących przy modernizowanej linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Wśród oddanych do użytku platform są także te w samej Zduńskiej Woli, jednym z najważniejszych ośrodków zachodniej części regionu łódzkiego. Jak zwrócili nam uwagę Czytelnicy, na stacji wciąż brakuje jednak niezbędnych elementów małej architektury, choćby ławek. Rzeczywiście: choć stoją chroniące przed deszczem wiaty, nie da się w nich usiąść.
PLK: Wykonawca sukcesywnie doposaża peronyNa peronie nr 2 jeszcze przed tygodniem nie było ani jednej ławki pod wiatą i na pociągi trzeba było oczekiwać, stojąc. – Wykonawca modernizacji stacji systematycznie uzupełnia elementy infrastruktury peronowej – zapewnia jednak Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na odnowionych peronach stanęły pierwsze ławki i wiaty. – Jest też oświetlenie i oznakowanie, stoją gabloty z rozkładem jazdy – wylicza.
Nasz rozmówca zwraca też uwagę, że udostępnione zostało nowe przejście podziemne wyposażone w trzy windy. To dobra informacja, bo tunel pod peronami znacząco skraca drogę na stację od strony miasta, od której dotychczas nie było wejścia. Przypomnijmy, że przed modernizacją na poszczególne, o wiele węższe i niższe perony można było dojść jedynie dzięki przejściom wyznaczonym w poziomie szyn.
Inwestycja jest opóźniona, ale prace postępują. Otwarto tunel w PabianicachWedług relacji inwestora wykonawca, ZUE, koncentruje się aktualnie na robotach torowych pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Lublinek oraz na samym Lublinku, a także na odcinku Pabianice – Dobroń. W ostatnich tygodniach do użytku oddane zostało nowe przejście podziemne w Pabianicach. Gotowy jest też pierwszy z peronów w Łodzi-Lublinku (ten jest już wyposażony w wiaty i ławki).
– Ostatnią fazą inwestycji będą prace na odcinku Pabianice – Dobroń – zapowiada Radał Wilgusiak. Przypomnijmy, że
modernizacja jest istotnie opóźniona w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Roboty, które pierwotnie miały zakończyć się w trzecim kwartale tego roku, potrwają do połowy 2021 r. Jak zapewnia zarządca infrastruktury, istotne dla ruchu pociągów prace zasadnicze zostaną sfinalizowane do grudnia.