NUMER 10/2020
NUMER 10/2020
Temat numeru:
Kolej Plus
szukaj
Śledź nas:

Zduńska Wola: Kiedy na nowych peronach pojawi się niezbędne wyposażenie?

| Kasper Fiszer 06.10.2020 17

Zduńska Wola: Kiedy na nowych peronach pojawi się niezbędne wyposażenie?
Wiata bez ławek na peronie w Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
Pasażerowie korzystający ze zmodernizowanych peronów wzdłuż linii nr 14 na części z nich nie czekają na pociągi w komfortowych warunkach. Choć zakończyły się bowiem prace zasadnicze, nie ukończono doposażania platform w elementy małej architektury. Opóźniona modernizacja trasy idzie jednak naprzód i braki mają zostać uzupełnione.
PKP Polskie Linie Kolejowe informowały w ostatnim czasie o otwieraniu kolejnych nowo wybudowanych peronów na stacjach i przystankach leżących przy modernizowanej linii nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą. Wśród oddanych do użytku platform są także te w samej Zduńskiej Woli, jednym z najważniejszych ośrodków zachodniej części regionu łódzkiego. Jak zwrócili nam uwagę Czytelnicy, na stacji wciąż brakuje jednak niezbędnych elementów małej architektury, choćby ławek. Rzeczywiście: choć stoją chroniące przed deszczem wiaty, nie da się w nich usiąść.

PLK: Wykonawca sukcesywnie doposaża perony

Na peronie nr 2 jeszcze przed tygodniem nie było ani jednej ławki pod wiatą i na pociągi trzeba było oczekiwać, stojąc. – Wykonawca modernizacji stacji systematycznie uzupełnia elementy infrastruktury peronowej – zapewnia jednak Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Dodaje, że na odnowionych peronach stanęły pierwsze ławki i wiaty. – Jest też oświetlenie i oznakowanie, stoją gabloty z rozkładem jazdy – wylicza.

Nasz rozmówca zwraca też uwagę, że udostępnione zostało nowe przejście podziemne wyposażone w trzy windy. To dobra informacja, bo tunel pod peronami znacząco skraca drogę na stację od strony miasta, od której dotychczas nie było wejścia. Przypomnijmy, że przed modernizacją na poszczególne, o wiele węższe i niższe perony można było dojść jedynie dzięki przejściom wyznaczonym w poziomie szyn.

Inwestycja jest opóźniona, ale prace postępują. Otwarto tunel w Pabianicach

Według relacji inwestora wykonawca, ZUE, koncentruje się aktualnie na robotach torowych pomiędzy łódzkimi stacjami Kaliska i Lublinek oraz na samym Lublinku, a także na odcinku Pabianice – Dobroń. W ostatnich tygodniach do użytku oddane zostało nowe przejście podziemne w Pabianicach. Gotowy jest też pierwszy z peronów w Łodzi-Lublinku (ten jest już wyposażony w wiaty i ławki).

– Ostatnią fazą inwestycji będą prace na odcinku Pabianice – Dobroń – zapowiada Radał Wilgusiak. Przypomnijmy, że modernizacja jest istotnie opóźniona w stosunku do pierwotnego harmonogramu. Roboty, które pierwotnie miały zakończyć się w trzecim kwartale tego roku, potrwają do połowy 2021 r. Jak zapewnia zarządca infrastruktury, istotne dla ruchu pociągów prace zasadnicze zostaną sfinalizowane do grudnia.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2020
NUMER 10/2020
W najnowszym raporcie naszą uwagę kierujemy w stronę rządowego programu Kolej Plus. Mimo obaw, samorządy z całej Polski złożyły prawie 100 wniosków, pokazując, że cały czas rośnie świadomość znaczenia kolei lokalnej. W tekście autorstwa Jakuba Madrjasa warto przyjrzeć się mapie, która znakomicie prezentuje projekty zgłoszone do wspomnianego programu na tle projektów WPIK i KPK. Były prezes Kolei Śląskich, a obecnie wiceprezes Stowarzyszenia Kolej na Śląsk, Wojciech Dinges, podkreśla znaczenie Kolei Plus dla kolejowych inwestycji.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają liczni rozmówcy, a wśród nich: Artur Fryczkowski, prezes Alstom Konstal; Bogusław Kowalski, prezes Olkolu; Mariusz Matejczyk, dyrektor zarządzający polskim oddziałem HARTING; Wiesław Nowak, prezes ZUE; były i obecny prezes Wytwórni Podkładów Strunobetonowych oraz Maciej Szłapczyński z Autocomp Management.

Nie mniej interesujące są również teksty dot. tramwajów w Szczecinie i Łodzi, czy artykuły autorstwa Prezesa Urzędu Transportu Kolejowego – Ignacego Góry.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w bardzo ciekawy temat turystyki kolejowej sprzed 100 lat.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5