NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zawsze na Służbie: Relacja pracownika ŁKA

| Roman Czubiński 28.05.2020 1,6k

Zawsze na Służbie: Relacja pracownika ŁKA
fot. Polska Grupa Farmaceutyczna SA
Praca na kolei w czasie pandemii wiąże się z dużym ryzykiem i niepewnością. Wprowadzone przez spółkę procedury bezpieczeństwa pozwalają jednak ograniczyć zagrożenie – mówi kierownik pociągu Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej Szymon Dobrzyński.
Roman Czubiński, rynek-kolejowy.pl: Na jakim stanowisku i od jak dawna pracuje Pan w ŁKA?

Szymon Dobrzyński, kierownik pociągu w ŁKA: W Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej pracuję od roku 2018. Na stanowisku kierownika pociągu jestem zatrudniony stosunkowo krótko, bo od grudnia 2019 r.

Jakie zmiany nastąpiły w Pana pracy w związku z pandemią?

Moja praca wymaga codziennego kontaktu z podróżnymi. Zostałem wyposażony przez ŁKA w środki ochrony indywidualnej, takie jak maseczki, rękawiczki jednorazowe oraz płyn do dezynfekcji. Pracodawca wyznaczył również w pociągach wyłączone z użytkowania przez podróżnych strefy bezpieczeństwa, przeznaczone dla drużyny konduktorskiej. Został opracowany plan wewnętrznego postępowania, który zawiera procedury działania w razie podejrzenia choroby u podróżnych. Przestaliśmy kasować bilety kasownikiem konduktorskim, nie bierzemy biletów oraz dokumentów do rąk. Rozdawaliśmy również podróżnym zakupione przez marszałka województwa maseczki ochronne.

Jak reagowali na te zmiany pasażerowie?

Wprowadzony stan epidemii i ograniczenia z tym związane spowodowały, że podróżnych jest dużo mniej niż normalnie. Przed epidemią jeździli z nami uczniowie, studenci oraz osoby dojeżdżające do pracy. Spadek frekwencji był widoczny także w przypadku połączeń na trasie Łódź Fabryczna – Warszawa Wschodnia. Przed pandemią pociągi były pełne, natomiast w czasie jej trwania podróżuje niewielka część tych osób. Kursy na wszystkich liniach zostały ograniczone. Obecnie jest przywracana część połączeń, zwiększane są limity podróżnych w pociągach i pasażerów powoli przybywa.

Co było największym wyzwaniem związanym z pandemią?

Przez pierwsze dni po ogłoszeniu pandemii wszyscy czuliśmy się bardzo niepewnie. Nie wiedzieliśmy, co nas czeka i jakie będą jej skutki. Bardzo bałem się, czy w pociągu, którym jadę, nie spotkam osoby zarażonej koronawirusem. Obawiałem się o najbliższych, że narażę ich na niebezpieczeństwo, przynosząc wirusa do domu.

Czy ma Pan jakieś szczególne wspomnienia związane z tym okresem?

Miałem bardzo nietypową sytuację. Podróżny wsiadł na stacji i zaraz po wejściu do pociągu oświadczył, że ma koronawirusa. Po otrzymaniu takiej informacji została uruchomiona procedura, która szczegółowo opisuje sposób postępowania. Zostały powiadomione służby: policja, pogotowie i SOK. Na szczęście po przebadaniu podróżnego przez zespół ratownictwa medycznego, który przybył na miejsce, okazało się, iż pasażer nie jest chory.

Wszystkie nagrania i treści w ramach akcji #ZawszeNaSłużbie można zobaczyć w specjalnym wątku na naszej stronie oraz na naszym Facebooku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2022
NUMER 11/2022
Najnowszy numer miesięcznika „Rynek Kolejowy” dedykowany jest wyzwaniom, które stawia przed branżą zmiana otaczającej nas rzeczywistości… wcale zresztą nie pierwsza w ostatnich latach. Oprócz tego jak zwykle zapraszamy do lektury ciekawych wywiadów z samą czołówką producentów taboru i wykonawców infrastruktury. Nie brakuje również aktualności, takich jak rozbudowa portów, powrót pociągów na Litwę czy sytuacji transportu miejskiego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5