Partnerzy serwisu:
Pasażer

Kierowniczka pociągu SKM: Zdecydowana wększość pasażerów przestrzega obostrzeń

Dalej Wstecz
Data publikacji:
08-06-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Kierowniczka pociągu SKM: Zdecydowana wększość pasażerów przestrzega obostrzeń
fot. Przemysław Farsewicz
– Zdecydowana większość pasażerów zachowuje się naprawdę doskonale i przestrzega wprowadzonych obostrzeń. Chodzą w maseczkach, zachowują odstęp, siadają tak, jak zalecają przepisy – mówi Dorota Nosarzewska, kierownik pociągu w Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.

Rynek Kolejowy: Jak zmieniła się Pani praca od momentu ogłoszenia epidemii COVID-19?

Dorota Nosarzewska, kierownik pociągu w Szybkiej Kolei Miejskiej od 2006 roku: Od początku jej wprowadzenia w SKM mamy obowiązek codziennego pomiaru temperatury. Otrzymaliśmy środki ochrony osobistej: maski, rękawiczki, żele i płyny antybakteryjne. We wszystkich pociągach SKM wprowadzono wydzielone strefy bezpieczeństwa. Pierwsze i ostatnie drzwi zostały całkowicie wyłączone z użytkowania dla podróżnych, a przestrzeń pomiędzy tymi drzwiami i kabiną maszynisty jest wygrodzona.

Od wybuchu epidemii nie wchodzę do kabiny w czasie, kiedy w środku jest maszynista. Po każdym kursie pociągu dezynfekujemy jego miejsce pracy. To pomaga zachować komfort i bezpieczeństwo w pracy. Obsługa jednego pociągu SKM liczy dwie osoby, dzięki czemu łatwiej się porozumieć oraz poruszać w taki sposób, żeby nie mieć ze sobą bliskiego kontaktu.

Jakie jeszcze środki bezpieczeństwa zostały wprowadzone?

Poza tymi, o których wcześniej wspomniałam wprowadzono limity osób, które mogą przebywać jednocześnie na pokładzie pociągu. Liczymy na wyrozumiałość i zdrowy rozsądek naszych pasażerów. Podczas epidemii bezpiecznie dla wszystkich jest zachować dystans. Ponadto każdy z naszych pociągów podczas standardowej obsługi codziennej, wykonywanej na terenie stacji techniczno-postojowej, jest dezynfekowany przy użyciu środków odkażających. Dezynfekcja poręczy, automatów biletowych i przycisków drzwiowych realizowana jest również w ciągu dnia na stacjach zwrotnych.

Jak zachowują się w tej trudnej sytuacji pasażerowie?

Zdecydowana większość pasażerów zachowuje się naprawdę doskonale i przestrzega wprowadzonych obostrzeń. Chodzą w maseczkach, zachowują odstęp, siadają tak, jak zalecają przepisy. Oczywiście, zdarzają się czasami i tacy, którzy o tym zapominają, ale w takich przypadkach wystarczy zwrócenie im uwagi. Na pewno naszym pasażerom łatwiej było dostosować się do narzuconych ograniczeń, bo jedyny przewoźnik kolejowy na terenie stołecznej aglomeracji jeździliśmy według normalnego rozkładu i nie ograniczaliśmy liczby połączeń.

Co było największym wyzwaniem z punktu widzenia pracy w nowych warunkach?

Na początku na pewno był strach, ale zarówno wtedy, jak i teraz pilnujemy zachowania odpowiedniego odstępu, stosujemy wszystkie możliwe środki, które mogą nas uchronić przed zakażeniem, a to zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Nie mamy wyjścia, czy tego chcemy, czy nie, musimy się dostosować do nowej rzeczywistości. Oczywiście, mam nadzieję, że w końcu nadejdzie taki czas, kiedy wszystko wróci do sytuacji sprzed epidemii.

Czy podczas pandemii poczucie służby i jedności środowiska kolejowego jest jeszcze silniejsze niż wcześniej? Odczuwa Pani wagę społeczną wykonywanej pracy?

Praca na kolei zawsze była wyjątkowa. To ogromna odpowiedzialność, jaka na nas spoczywa, bo przecież dbamy o to, żeby wszyscy podróżni bezpiecznie dotarli do celu. Musimy jednak pamiętać o tym, że każdy element tego skomplikowanego organizmu jest tak samo ważny. Pociąg nie dojechałby przecież do celu, gdyby nie było dyżurnych ruchu, rewidentów, elektryków, dróżników i wszystkich tych osób, którzy wykonując swoje obowiązki, mają udział w codziennym funkcjonowaniu kolei. Dlatego uważam, że chociaż na pewno wiązało się to z dużym stresem, to jednak każdy z nas ma poczucie obowiązku i świadomość tego, że w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do zapewnienia ludziom sprawnego transportu w tych trudnych czasach.

Czy widziała Pani akcję #ZawszeNaSłużbie? Jak ją Pani odbiera?

Tak, słyszałam o tej akcji i cieszę się, że ktoś wpadł na taki pomysł. Na pewno wiele osób podróżujących pociągami będzie mogło dzięki temu zobaczyć codzienną pracę wszystkich tych, którzy stoją za nieprzerwanym funkcjonowaniem transportu kolejowego.

Wszystkie nagrania i treści w ramach akcji #ZawszeNaSłużbie można zobaczyć w specjalnym wątku na naszej stronie oraz na naszym Facebooku.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5