NUMER 06/2020
NUMER 06/2020
Temat numeru:
Zmiany na rynku taborowym
szukaj
Śledź nas:

Kierowniczka pociągu SKM: Zdecydowana wększość pasażerów przestrzega obostrzeń

| Jakub Madrjas 08.06.2020 105

Kierowniczka pociągu SKM: Zdecydowana wększość pasażerów przestrzega obostrzeń
fot. Przemysław Farsewicz
– Zdecydowana większość pasażerów zachowuje się naprawdę doskonale i przestrzega wprowadzonych obostrzeń. Chodzą w maseczkach, zachowują odstęp, siadają tak, jak zalecają przepisy – mówi Dorota Nosarzewska, kierownik pociągu w Szybkiej Kolei Miejskiej w Warszawie.
Rynek Kolejowy: Jak zmieniła się Pani praca od momentu ogłoszenia epidemii COVID-19?

Dorota Nosarzewska, kierownik pociągu w Szybkiej Kolei Miejskiej od 2006 roku: Od początku jej wprowadzenia w SKM mamy obowiązek codziennego pomiaru temperatury. Otrzymaliśmy środki ochrony osobistej: maski, rękawiczki, żele i płyny antybakteryjne. We wszystkich pociągach SKM wprowadzono wydzielone strefy bezpieczeństwa. Pierwsze i ostatnie drzwi zostały całkowicie wyłączone z użytkowania dla podróżnych, a przestrzeń pomiędzy tymi drzwiami i kabiną maszynisty jest wygrodzona.

Od wybuchu epidemii nie wchodzę do kabiny w czasie, kiedy w środku jest maszynista. Po każdym kursie pociągu dezynfekujemy jego miejsce pracy. To pomaga zachować komfort i bezpieczeństwo w pracy. Obsługa jednego pociągu SKM liczy dwie osoby, dzięki czemu łatwiej się porozumieć oraz poruszać w taki sposób, żeby nie mieć ze sobą bliskiego kontaktu.

Jakie jeszcze środki bezpieczeństwa zostały wprowadzone?

Poza tymi, o których wcześniej wspomniałam wprowadzono limity osób, które mogą przebywać jednocześnie na pokładzie pociągu. Liczymy na wyrozumiałość i zdrowy rozsądek naszych pasażerów. Podczas epidemii bezpiecznie dla wszystkich jest zachować dystans. Ponadto każdy z naszych pociągów podczas standardowej obsługi codziennej, wykonywanej na terenie stacji techniczno-postojowej, jest dezynfekowany przy użyciu środków odkażających. Dezynfekcja poręczy, automatów biletowych i przycisków drzwiowych realizowana jest również w ciągu dnia na stacjach zwrotnych.

Jak zachowują się w tej trudnej sytuacji pasażerowie?

Zdecydowana większość pasażerów zachowuje się naprawdę doskonale i przestrzega wprowadzonych obostrzeń. Chodzą w maseczkach, zachowują odstęp, siadają tak, jak zalecają przepisy. Oczywiście, zdarzają się czasami i tacy, którzy o tym zapominają, ale w takich przypadkach wystarczy zwrócenie im uwagi. Na pewno naszym pasażerom łatwiej było dostosować się do narzuconych ograniczeń, bo jedyny przewoźnik kolejowy na terenie stołecznej aglomeracji jeździliśmy według normalnego rozkładu i nie ograniczaliśmy liczby połączeń.

Co było największym wyzwaniem z punktu widzenia pracy w nowych warunkach?

Na początku na pewno był strach, ale zarówno wtedy, jak i teraz pilnujemy zachowania odpowiedniego odstępu, stosujemy wszystkie możliwe środki, które mogą nas uchronić przed zakażeniem, a to zwiększa poczucie bezpieczeństwa. Nie mamy wyjścia, czy tego chcemy, czy nie, musimy się dostosować do nowej rzeczywistości. Oczywiście, mam nadzieję, że w końcu nadejdzie taki czas, kiedy wszystko wróci do sytuacji sprzed epidemii.

Czy podczas pandemii poczucie służby i jedności środowiska kolejowego jest jeszcze silniejsze niż wcześniej? Odczuwa Pani wagę społeczną wykonywanej pracy?

Praca na kolei zawsze była wyjątkowa. To ogromna odpowiedzialność, jaka na nas spoczywa, bo przecież dbamy o to, żeby wszyscy podróżni bezpiecznie dotarli do celu. Musimy jednak pamiętać o tym, że każdy element tego skomplikowanego organizmu jest tak samo ważny. Pociąg nie dojechałby przecież do celu, gdyby nie było dyżurnych ruchu, rewidentów, elektryków, dróżników i wszystkich tych osób, którzy wykonując swoje obowiązki, mają udział w codziennym funkcjonowaniu kolei. Dlatego uważam, że chociaż na pewno wiązało się to z dużym stresem, to jednak każdy z nas ma poczucie obowiązku i świadomość tego, że w mniejszym lub większym stopniu przyczynia się do zapewnienia ludziom sprawnego transportu w tych trudnych czasach.

Czy widziała Pani akcję #ZawszeNaSłużbie? Jak ją Pani odbiera?

Tak, słyszałam o tej akcji i cieszę się, że ktoś wpadł na taki pomysł. Na pewno wiele osób podróżujących pociągami będzie mogło dzięki temu zobaczyć codzienną pracę wszystkich tych, którzy stoją za nieprzerwanym funkcjonowaniem transportu kolejowego.

Wszystkie nagrania i treści w ramach akcji #ZawszeNaSłużbie można zobaczyć w specjalnym wątku na naszej stronie oraz na naszym Facebooku.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warszawa (4682)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Warszawa (4682)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2020
NUMER 06/2020
W najnowszym raporcie poruszamy kwestię zmian na rynku taborowym, zastanawiamy się, czy standaryzowanie taboru ma sens, czym pojedziemy do CPK. Poruszamy również temat tramwajów, jakie będą zamawiane w przyszłości, prezentujemy polski tramwaj autonomiczny, który pierwsze testy ma już za sobą.

Nie zapominamy również o bogatych w aktualne kwestie rozmowach. W tym wydaniu prezentujemy wywiady z prezesem PKP Energetyka – Wojciechem Orzechem oraz Christianem Schlegelem, dyrektorem sprzedaży lokomotyw w Siemens Mobility. Pamiętamy również o kolejarzach na służbie, którzy w tym trudnym czasie pandemii są bez przerwy na posterunku – o pracy w niecodziennych warunkach związanych z COVID-19 opowiada Jan Marcinek, kierownik Centralnej Dyspozytury PKP Energetyka. Publikujemy również wspomnienie o pasjonacie kolei, pracowniku PKP Intercity – Krzysztofie Barańskim.

W dziale Zintegrowany transport znajdziecie galerię zdjęć nowo otwartych stacji metra na Wolę, które, jak zaznacza sam autor: „są ucztą dla oczu w trudnych czasach”.

W dziale historia przeczytacie niezwykle ciekawe zakończenie historii polskiego XIX-wiecznego wizjonera mobilności transportu intermodalnego – Piotra Steinkellera.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5