NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zatrzymań Pendolino i Expresów w Brzegu nie będzie

| Michał Szymajda 19.08.2016 124

Zatrzymań Pendolino i Expresów w Brzegu nie będzie
Aby skorzystać z pociągów EIP należy dojechać do WrocławiaFot. Travelarz, CC BY-SA 3.0 pl
Poseł Paweł Grabowski skierował interpelację do ministra odpowiedzialnego za transport w sprawie częstszych zatrzymań pociągów na stacji Brzeg w województwie opolskim. Czy na stacji będą zatrzymywać się pociągi Pendolino i EIC?
Konkretnie poseł pyta o to jakie warunki musi spełniać stacja kolejowa, aby zatrzymywały się na niej pociągi IC, EIC oraz EIP. Pyta także kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzję o wyznaczeniu przystanków na trasie pociągów TLK, IC, EIC oraz EIP i czy jest szansa na zwiększenie ilości zatrzymań w Brzegu.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiada, że postoje pociągów (TLK i IC) objętych dofinansowaniem w ramach umów o świadczenie usług publicznych co do zasady określane są zgodnie z postanowieniami tzw. Planu transportowego, ustalonego rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012 r. Wszystkie pociągi tych kategorii (a ponadto pociągi regionalne, które uruchamiane są na zlecenie samorządów) zatrzymują się w Brzegu.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku pociągów o charakterze komercyjnym (pociągi EIP oraz EIC). Ich siatkę określa Strategia Rozkładu Jazdy, będąca wewnętrznym dokumentem PKP Intercity uchwalonym przez zarząd spółki.

– Z wyjaśnień przewoźnika wynika, że dla Brzegu oszacowany potencjał przewozowy dla tych kategorii pociągów jest niezadowalający, a ponadto brak postoju nie wydłuża czasów przejazdu, które dla pociągów EIP i EIC są czasami najkrótszymi w bezpośredniej relacji Warszawa – Wrocław, a dodatkowo dla pociągów EIP muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w dokumentach związanych z dofinansowaniem zakupu tych pociągów z funduszy UE – wyjaśnia Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MIB. Dodał on, że PKP Intercity nie planuje w rozkładzie jazdy obecnie obowiązującym, jak również w rozkładzie jazdy 2016/2017 wprowadzać zatrzymań pociągów kategorii EIP i EIC w Brzegu.

MIB podkreśla jednocześnie atrakcyjność rozkładu jazdy dla stacji Brzeg. Np. w relacja Brzeg – Wrocław Główny oraz Brzeg – Opole Główne obsługiwana jest obecnie przez ponad 30 pociągów spółki PKP Intercity oraz przewoźnika regionalnego, z czasami przejazdu wynoszącymi odpowiednio: do i z Wrocławia Głównego – około 25 – 30 minut oraz do i z Opola Głównego – od 20 do 25 minut.

– Ponadto wyjaśniam, że PKP Intercity uruchamia pociągi kategorii EIP i EIC na zasadach komercyjnych na własne ryzyko ekonomiczne i w związku z tym minister właściwy do spraw transportu nie ma podstawy prawnej do ingerowania w decyzje przewoźnika dotyczące tej części jego działalności – odpowiada posłowi Kazimierz Smoliński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Brzeg (7)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Brzeg (7)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5