NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zatrzymań Pendolino i Expresów w Brzegu nie będzie

| Michał Szymajda 19.08.2016 559

Zatrzymań Pendolino i Expresów w Brzegu nie będzie
Aby skorzystać z pociągów EIP należy dojechać do WrocławiaFot. Travelarz, CC BY-SA 3.0 pl
Poseł Paweł Grabowski skierował interpelację do ministra odpowiedzialnego za transport w sprawie częstszych zatrzymań pociągów na stacji Brzeg w województwie opolskim. Czy na stacji będą zatrzymywać się pociągi Pendolino i EIC?
Konkretnie poseł pyta o to jakie warunki musi spełniać stacja kolejowa, aby zatrzymywały się na niej pociągi IC, EIC oraz EIP. Pyta także kto i na jakiej podstawie podejmuje decyzję o wyznaczeniu przystanków na trasie pociągów TLK, IC, EIC oraz EIP i czy jest szansa na zwiększenie ilości zatrzymań w Brzegu.

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa odpowiada, że postoje pociągów (TLK i IC) objętych dofinansowaniem w ramach umów o świadczenie usług publicznych co do zasady określane są zgodnie z postanowieniami tzw. Planu transportowego, ustalonego rozporządzeniem Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 9 października 2012 r. Wszystkie pociągi tych kategorii (a ponadto pociągi regionalne, które uruchamiane są na zlecenie samorządów) zatrzymują się w Brzegu.

Sytuacja wygląda inaczej w przypadku pociągów o charakterze komercyjnym (pociągi EIP oraz EIC). Ich siatkę określa Strategia Rozkładu Jazdy, będąca wewnętrznym dokumentem PKP Intercity uchwalonym przez zarząd spółki.

– Z wyjaśnień przewoźnika wynika, że dla Brzegu oszacowany potencjał przewozowy dla tych kategorii pociągów jest niezadowalający, a ponadto brak postoju nie wydłuża czasów przejazdu, które dla pociągów EIP i EIC są czasami najkrótszymi w bezpośredniej relacji Warszawa – Wrocław, a dodatkowo dla pociągów EIP muszą być zgodne z wymaganiami określonymi w dokumentach związanych z dofinansowaniem zakupu tych pociągów z funduszy UE – wyjaśnia Kazimierz Smoliński, podsekretarz stanu w MIB. Dodał on, że PKP Intercity nie planuje w rozkładzie jazdy obecnie obowiązującym, jak również w rozkładzie jazdy 2016/2017 wprowadzać zatrzymań pociągów kategorii EIP i EIC w Brzegu.

MIB podkreśla jednocześnie atrakcyjność rozkładu jazdy dla stacji Brzeg. Np. w relacja Brzeg – Wrocław Główny oraz Brzeg – Opole Główne obsługiwana jest obecnie przez ponad 30 pociągów spółki PKP Intercity oraz przewoźnika regionalnego, z czasami przejazdu wynoszącymi odpowiednio: do i z Wrocławia Głównego – około 25 – 30 minut oraz do i z Opola Głównego – od 20 do 25 minut.

– Ponadto wyjaśniam, że PKP Intercity uruchamia pociągi kategorii EIP i EIC na zasadach komercyjnych na własne ryzyko ekonomiczne i w związku z tym minister właściwy do spraw transportu nie ma podstawy prawnej do ingerowania w decyzje przewoźnika dotyczące tej części jego działalności – odpowiada posłowi Kazimierz Smoliński.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Brzeg (12)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Brzeg (12)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5