Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zatrzęsienie przetargów na Kolej Plus

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
28-04-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zatrzęsienie przetargów na Kolej Plus
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
Aż cztery przetargów na przygotowanie dokumentacji do realizacji projektów Kolej Plus ogłosiła PKP PLK. Są też dwa przetargi obejmujące prace budowlane.

Coraz mniej jest niewiadomych w zakresie realizacji programu Kolej Plus. Jak pisaliśmy ostatnio, zatwierdzono zmiany na liście podstawowej i rezerwowej programu - zrealizowane zostaną dwa projekty z listy rezerwowej, a więc inwestycje dotyczące linii kolejowych 190 oraz 363 i 415. Będzie to możliwe z powodu zaniechania realizacji rewitalizacji linii Gorlice – Jasło oraz okrojenia projektu mającego na celu przywrócenie połączeń kolejowych do Łomży. Jednocześnie PKP PLK sukcesywnie ogłasza kolejne przetargi na podstawie zawartych z samorządami umów. Dziś w biuletynie zamówień unijnych pojawiło się aż pięć nowych ogłoszeń. 

Linia na Mazowszu w trybie projektuj i buduj 

Samorząd województwa mazowieckiego będzie realizował dwa z czterech pierwotnie zgłoszonych przez siebie projektów z programu Kolej Plus. Właśnie ogłoszono przetargi - co ważne, zawarto w nich również prace budowlane. Przedmiotem pierwszego zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych dla rewitalizacja linii kolejowej nr 34 odcinku Ostrów Mazowiecka - Małkinia wraz z nową łącznicą pomiędzy liniami nr 6 i 34. 

Ciekawym elementem jest budowa nowego toru nr 9 na stacji Ostrów Mazowiecka do odstawiania pociągów pasażerskich, nowych peronów i mijanek. PKP PLK zastrzega sobie opcje na dodatkowe zamówienia, w tym, zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z przebudową grupy torów nr 5-13 na stacji Małkinia oraz zabudową przejścia rozjazdowego pomiędzy torami 1-3 na stacji Ostrów Mazowiecka, projekt i wykonanie robót budowlanych w zakresie budowy linii potrzeb nietrakcyjnych (LPN) oraz zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych związanych z zabudową urządzeń CSDIP oraz SMW. Okres realizacji zamówienia to aż 67 miesięcy. 

Drugie zamówienie obejmuje opracowanie dokumentacji projektowej oraz realizację robót budowlanych dla projektu rewitalizacji linii kolejowej nr 55 na odcinku Sokołów Podlaski - Siedlce. 

Przetarg na linię do Czarnkowa

Przedmiotem kolejnego zamówienia jest opracowanie dokumentacji projektowej wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego w ramach projektu pn.: Rewitalizacja kolejowego ciągu komunikacyjnego na liniach kolejowych nr 390/236 Czarnków - Rogoźno – Wągrowiec. 

O tym projekcie szczegółowo pisaliśmy tutaj

Kolej do Myślenic w przygotowaniu

Dwuczęściowy jest przetarg na przygotowania do budowy linii kolejowej z Krakowa do Myślenic. W zakresie podstawowym (Faza I) obejmuje on opracowanie dokumentacji projektowej, a w zakresie prawa opcji (Faza II) – pełnienie nadzoru autorskiego w trakcie realizacji robót budowalnych.

W ramach Kolej Plus samorząd i PLK zdążą tylko przygotować projekt i wykupić grunty. Przeznaczono na to 150 mln złotych.

Jest też przetarg na łącznicę do Olkusza i linię do Niepołomic

Kolejne projekty, który zrealizują PKP PLK i Małopolska to budowa 4 km dwutorowej i zelektryfikowanej łącznicy kolejowej pomiędzy liniami kolejowymi nr 156 (Bukowno - Jaworzno Szczakowa) i 133 (Dąbrowa Górnicza Ząbkowice - Kraków Główny Osobowy). Dzięki inwestycji pociągi nie będą musiały zmieniać kierunku jazdy w drodze do Olkusza. Przejazd ze stolicy Małopolski do Olkusza ma być dzięki temu krótszy o około kwadrans. Samorząd chce też zbudować nową linię kolejową do Niepołomic by połączyć je z Krakowem.

Przedmiotem ogłoszonych właśnie zamówień jest opracowanie dokumentacji projektowej na roboty budowlane wraz z pełnieniem nadzoru autorskiego dla oby tych projektów.

We wszystkich wymienionych przetargach PKP PLK wybierze wykonawców wyłącznie na mocy kryterium ceny. 
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Infrastruktura

Kolej Plus: Przedostatni przetarg w Śląskiem

Roman Czubiński 21 lipca 2023

Podlaskie i PLK podpisały umowę na linię do Łomży z Kolej+

Infrastruktura

Kolej Plus: Kolejna śląska inwestycja z przetargiem na projekt

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5