NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zamieszanie z dworcowymi windami. PLK uspokaja

| Michał Szymajda 27.02.2017 19

Zamieszanie z dworcowymi windami. PLK uspokaja
Fot. PKP PLK (zdjęcie ilustracyjne)
Transportowy Dozór Techniczny zwrócił uwagę na windy dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się, zainstalowane na wschodnim odcinku magistrali E20. Okazało się, że kilka z nich wymaga obsługi przez przeszkolonego pracownika, co może utrudniać korzystanie z nich. Sprawdziliśmy, czy problem nie jest większy.
W tej sprawie interpelował poseł Stanisław Żmijan. Zdaniem posła problemy z natychmiastowym użyciem wind mogą mieć pasażerowie na trzech stacjach: Siedlce, Łuków i Międzyrzec Podlaski. Kulisy sprawy opisał podsekretarz stanu w MIB Kazimierz Smoliński. Okazuje się, że problem nie jest tak duży.

Niepełnosprawny sam nie skorzysta

– Podczas przeprowadzonych przez TDT w 2016 r. badań okresowych na stacji Międzyrzec Podlaski, inspektor TDT zalecił dostosowanie wind do postanowień dokumentacji techniczno-ruchowej, zgodnie z którymi urządzenia te winny być obsługiwane za pomocą specjalnego klucza przez osoby do tego uprawnione – odpowiada podsekretarz stanu w MIB, Kazimierz Smoliński. – W instrukcji użytkowania ww. urządzeń zapisano, że „korzystanie z urządzenia jest dozwolone tylko dla osób upoważnionych, posiadających klucz uprawniający sterowanie, który może być wyjęty po zakończeniu każdego przejazdu”. Na mocy powyższego zalecenia, urządzenia te przestały być ogólnodostępne i powinny być obsługiwane przez przeszkolonego pracownika – wyjaśnia.

Smoliński zwraca jednak uwagę, że windy nie zostały z tego powodu unieruchomione, nie doszło też do ograniczeń w korzystaniu z nich. Urządzenia na stacji Siedlce i Łuków są ogólnodostępne, natomiast te w Międzyrzecu Podlaskim są obsługiwane przez uprawnioną osobę. Ponowne dopuszczenie ich do użytku w Międzyrzecu Podlaskim jako ogólnodostępne planowane jest na marzec, po aktualizacji dokumentacji techniczno-ruchowej przez wykonawcę. Potwierdza to PKP PLK. Będą też inne zmiany, zakazujące stosowania w przyszłości wind tego typu na sieci kolejowej.

Takich wind więcej nie będzie

– W obowiązujących od 1 marca 2017 r. wytycznych architektonicznych dla kolejowych obiektów obsługi podróżnych PKP PLK wprowadziły zakaz instalowania wind wymagających obsługi przez drugą osobę (w tym pracownika kolei). Przepisy dotyczą montażu i wymiany urządzeń, realizowanych w trakcie prac inwestycyjnych i remontowych – wyjaśnia Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. Jak wiele wind, gdzie w dokumentacji zapisano konieczność obsługi ich przez przeszkoloną osobę, posiada jeszcze PKP PLK?

– Użytkujemy 5 tzw. platform hydraulicznych, wymagających obsługi przez przeszkolonych pracowników w dwóch lokalizacjach: Międzyrzec Podlaski – 3 urządzenia, Łańcut – 2 urządzenia. Do tej pory nie było żadnych zgłoszeń o wyłączeniu urządzeń. Zarządca infrastruktury prowadzi działania związane z dostosowaniem wind do samodzielnej obsługi przez użytkownika. Konieczne jest wprowadzenie i zatwierdzenie zmian w dokumentacji technicznej, a następnie przeprowadzenie prac w terenie – powiedział Mirosław Siemieniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Międzyrzec Podlaski (1)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5