Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-01-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PKP PLK informuje, że zakończył się finansowany z budżetu remont linii kolejowej nr 8 na odcinku Kraków Batowice – Tunel.

Jak informuje PKP PLK, roboty na linii numer 8 na odcinku Tunel – Kraków Batowice zakończyły się w grudniu. Wartość prac to ponad 36 mln zł. Zostały sfinansowane z budżetu państwa. Większość robót wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.

Przeszło 130 pociągów w dobie

Jak informuje PLK, w styczniu zniesiono ograniczenia prędkości na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem, na jednej z ważniejszych tras kolejowych na południu Polski. Zarządca informuje, że ze sprawniejszych przejazdów korzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski. W ciągu doby na trasie jest przeszło 130 pociągów.

Jak zauważyli jednak nasi Czytelnicy, efektów prac nie ma w rozkładzie jazdy. Czas przejazdu nie poprawił się ani w grudniu, ani teraz, w styczniu. – Zniesienie ograniczeń prędkości na wybranych odcinkach linii numer 8 wynika z zakończenia prac inwestycyjnych prowadzonych na drugim torze. Zmiany w rozkładach jazdy pociągów, związane z zakończeniem prac na linii numer 8, zostały już uwzględnione podczas ogłaszania rozkładu jazdy w grudniu. Chodzi szczególnie o większą ilość dostępnych dla przewoźników torów –wyjaśnia Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Jak tłumaczy, największą niedogodnością na fragmentach tej linii było powtarzające się obniżanie/podnoszenie torów, do którego dochodziło szczególnie w okresie zimowym. Skutkowało to koniecznością wprowadzania tymczasowych ograniczeń prędkości na krótkich odcinkach i zamykania torów na czas drobnych napraw. – Obecnie, po przeprowadzeniu gruntownego remontu, problem ten nie występuje – zapewnia.

Zakres prac


Jak podaje PLK, dzięki inwestycji naprawiono niemal 18 km torów. Wymiana ich elementów oraz wzmocnienie nasypów pozwoliły usunąć ograniczenia prędkości. Duży zakres zadań związany był z wymianą sieci trakcyjnej. Wykonawcy zamontowali przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Ograniczone zostanie też ryzyko kradzieży, gdyż zainstalowano nie metalowe lecz kompozytowe elementy, których nie można sprzedać w skupach złomu. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.

W ramach prac na linii wybudowano nowoczesny peron w Łuczycach – w miejscu starej konstrukcji. Peron ma odpowiednią wysokość, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Jest wyposażony w specjalnie wyprofilowane ścieżki naprowadzające, dzięki czemu z przystanku lepiej mogą korzystać pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek ma nowe oświetlenie wiaty i ławki. Nagłośnienie zapewnia informacje o kursowaniu pociągów – podsumowuje inwestor.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5