NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian

| Jakub Madrjas 04.01.2019 4,5k

Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian
fot. PKP PLK
Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian
Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian
Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian
Po remoncie Kraków Batowice – Tunel czas przejazdu bez zmian
PKP PLK informuje, że zakończył się finansowany z budżetu remont linii kolejowej nr 8 na odcinku Kraków Batowice – Tunel.
Jak informuje PKP PLK, roboty na linii numer 8 na odcinku Tunel – Kraków Batowice zakończyły się w grudniu. Wartość prac to ponad 36 mln zł. Zostały sfinansowane z budżetu państwa. Większość robót wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.

Przeszło 130 pociągów w dobie

Jak informuje PLK, w styczniu zniesiono ograniczenia prędkości na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem, na jednej z ważniejszych tras kolejowych na południu Polski. Zarządca informuje, że ze sprawniejszych przejazdów korzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski. W ciągu doby na trasie jest przeszło 130 pociągów.

Jak zauważyli jednak nasi Czytelnicy, efektów prac nie ma w rozkładzie jazdy. Czas przejazdu nie poprawił się ani w grudniu, ani teraz, w styczniu. – Zniesienie ograniczeń prędkości na wybranych odcinkach linii numer 8 wynika z zakończenia prac inwestycyjnych prowadzonych na drugim torze. Zmiany w rozkładach jazdy pociągów, związane z zakończeniem prac na linii numer 8, zostały już uwzględnione podczas ogłaszania rozkładu jazdy w grudniu. Chodzi szczególnie o większą ilość dostępnych dla przewoźników torów –wyjaśnia Piotr Hamarnik z PKP PLK.

Jak tłumaczy, największą niedogodnością na fragmentach tej linii było powtarzające się obniżanie/podnoszenie torów, do którego dochodziło szczególnie w okresie zimowym. Skutkowało to koniecznością wprowadzania tymczasowych ograniczeń prędkości na krótkich odcinkach i zamykania torów na czas drobnych napraw. – Obecnie, po przeprowadzeniu gruntownego remontu, problem ten nie występuje – zapewnia.

Zakres prac


Jak podaje PLK, dzięki inwestycji naprawiono niemal 18 km torów. Wymiana ich elementów oraz wzmocnienie nasypów pozwoliły usunąć ograniczenia prędkości. Duży zakres zadań związany był z wymianą sieci trakcyjnej. Wykonawcy zamontowali przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Ograniczone zostanie też ryzyko kradzieży, gdyż zainstalowano nie metalowe lecz kompozytowe elementy, których nie można sprzedać w skupach złomu. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.

W ramach prac na linii wybudowano nowoczesny peron w Łuczycach – w miejscu starej konstrukcji. Peron ma odpowiednią wysokość, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Jest wyposażony w specjalnie wyprofilowane ścieżki naprowadzające, dzięki czemu z przystanku lepiej mogą korzystać pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek ma nowe oświetlenie wiaty i ławki. Nagłośnienie zapewnia informacje o kursowaniu pociągów – podsumowuje inwestor.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5