PLK szykuje w sierpniu dwutygodniowe prace na szlakach Niedźwiedź – Zastów oraz Miechów – Słomniki na linii nr 8. Zamknięcia torów ograniczą przepustowość linii, dlatego Przewozy Regionalne zamawiają komunikację zastępczą.
Jak informuje "RK" Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK od 14 do 30 sierpnia na linii nr 8 Warszawa – Kraków prowadzone będą prace na szlakach Niedźwiedź – Zastów tor nr 1 oraz Miechów – Słomniki tor nr 2. Na szlaku Niedźwiedź – Zastów, po przejściu maszyny PNP AHM-800R (film z prac z prac na szlaku Tunel-Miechów
można zobaczyć tutaj), będzie w tym czasie realizowana przebudowa peronu nr 1 na przystanku Łuczyce oraz zabudowa nowej sieci trakcyjnej, a na szlaku Miechów – Słomniki - roboty przygotowawcze przed pracą PNP AHM0-800R, tj. m.in. oczyszczanie tłucznia maszyną RM-80, roboty odwodnieniowe i okołotorowe oraz zabudowa fundamentów słupów trakcyjnych.
- Ze względu na ilość i technologię robót do wykonania w ramach tego zadania, nieuniknione jest wyłączenie z ruchu przez 2 tygodnie wymienonych szlaków. W związku z ograniczoną przepustowością - jazdą po jednym torze w obu kierunkach - konieczne będzie zapewnienie zastępczej komunikacji autobusowej za część pociągów - wyjaśnia Szalacha. Jak dodaje, przebudowa peronu w Łuczycach zapewni lepszą obsługę podróżnych od nowego roku szkolnego.
W efekcie planowych prac PKP PLK, Przewozy Regionalne zorganizowały przetarg na komunikację zastępczą w relacjach: Kraków Główny – Kozłów oraz Kozłów – Kraków Główny. Wykonawca ma zapewnić obsługę pojazdami o pojemności minimum 49 miejsc siedzących, z klimatyzacją, o roku produkcji nie starszym niż 2008 r. W sumie umowa przewiduje wykonanie 11 tys. km tras.