NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zakończono modernizację wszystkich peronów na stacji Poznań Główny

| ms na podst. inf. prasowej PLK 13.03.2018 10

Zakończono modernizację wszystkich peronów na stacji Poznań Główny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od 11 marca pasażerowie mogą już korzystać ze wszystkich zmodernizowanych peronów stacji Poznań Główny. Właśnie zakończył się ostatni etap tych prac – modernizacja peronu nr 5. Za 49 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały 4 perony, tunel i tory po stronie zachodniej stacji.
Ostatnim z modernizowanych w Poznaniu Głównym peronów był peron 5. Wydłużono go o 115 metrów, perony umieszczono na wysokości 55 cm.

– Pojawiła się nowa estetyczna nawierzchnia z dużych, grubych na 5 cm płyt granitowych, nowoczesne oświetlenie, ławki, elektroniczne tablice informacyjne i system dynamicznej informacji pasażerskiej, odrestaurowana została zabytkowa wiata – powiedział Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Prace przy czterech peronach trwały 2,5 roku

Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji rozpoczęła się w październiku 2015 r. a zakończyła w pierwszej dekadzie marca 2018 r. Obejmowała remont nie tylko peronów nr 4a, 4, 5 i 6, ale także modernizację torów i tunelu w ich obrębie. Wszystkie perony zostały podwyższone do 55 cm, a dwa z nich zostały także wydłużone – peron nr 5 o 115 m a peron nr 6 o 165 m.



– Dzięki temu wzrosła przepustowość stacji Poznań Gł. Dzisiaj na stacji możliwe jest odprawianie ponad 420 pociągów na dobę – mówi Wolny.

Historyczne wiaty z peronów nr 5 i 6 zostały odnowione pod okiem konserwatora zabytków. Ponadto peron nr 4a, który dotychczas był niezadaszony, otrzymał zabytkową, w pełni odrestaurowaną wiatę przeniesioną z peronu nr 2.

Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji obejmowała także tunel, który został wyposażony w dodatkowe 3 windy na perony i nowe oświetlenie oraz monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. Wymienione zostały także tory i rozjazdy w obrębie peronów oraz system odwodnienia, który ma większą przepustowość. Wybudowana została przepompownia z kolektorem odprowadzającym ścieki.

Cała stacja po remoncie

Dzisiaj pasażerowie stacji Poznań Główny mogą korzystać łącznie z 10 zmodernizowanych i w pełni wyposażonych peronów. 5 peronów po stronie wschodniej stacji zostało wyremontowanych jeszcze przed Euro 2012.

Wykonawcą robót była firma Torpol a ich koszt to około 49 mln zł. Środki te pochodziły z budżetu Państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Obecnie w Poznaniu rozpoczęły się prace nad dobudową torów w związku z projektem budowy kolei aglomeracyjnej. Piszemy o tym tutaj
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5