Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Zakończono modernizację wszystkich peronów na stacji Poznań Główny

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
13-03-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Zakończono modernizację wszystkich peronów na stacji Poznań Główny
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Od 11 marca pasażerowie mogą już korzystać ze wszystkich zmodernizowanych peronów stacji Poznań Główny. Właśnie zakończył się ostatni etap tych prac – modernizacja peronu nr 5. Za 49 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe przebudowały 4 perony, tunel i tory po stronie zachodniej stacji.

Ostatnim z modernizowanych w Poznaniu Głównym peronów był peron 5. Wydłużono go o 115 metrów, perony umieszczono na wysokości 55 cm.

– Pojawiła się nowa estetyczna nawierzchnia z dużych, grubych na 5 cm płyt granitowych, nowoczesne oświetlenie, ławki, elektroniczne tablice informacyjne i system dynamicznej informacji pasażerskiej, odrestaurowana została zabytkowa wiata – powiedział Zbigniew Wolny z biura prasowego PKP PLK.

Prace przy czterech peronach trwały 2,5 roku

Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji rozpoczęła się w październiku 2015 r. a zakończyła w pierwszej dekadzie marca 2018 r. Obejmowała remont nie tylko peronów nr 4a, 4, 5 i 6, ale także modernizację torów i tunelu w ich obrębie. Wszystkie perony zostały podwyższone do 55 cm, a dwa z nich zostały także wydłużone – peron nr 5 o 115 m a peron nr 6 o 165 m.



– Dzięki temu wzrosła przepustowość stacji Poznań Gł. Dzisiaj na stacji możliwe jest odprawianie ponad 420 pociągów na dobę – mówi Wolny.

Historyczne wiaty z peronów nr 5 i 6 zostały odnowione pod okiem konserwatora zabytków. Ponadto peron nr 4a, który dotychczas był niezadaszony, otrzymał zabytkową, w pełni odrestaurowaną wiatę przeniesioną z peronu nr 2.

Modernizacja infrastruktury kolejowej po stronie zachodniej stacji obejmowała także tunel, który został wyposażony w dodatkowe 3 windy na perony i nowe oświetlenie oraz monitoring, co zwiększy bezpieczeństwo podróżnych. Wymienione zostały także tory i rozjazdy w obrębie peronów oraz system odwodnienia, który ma większą przepustowość. Wybudowana została przepompownia z kolektorem odprowadzającym ścieki.

Cała stacja po remoncie

Dzisiaj pasażerowie stacji Poznań Główny mogą korzystać łącznie z 10 zmodernizowanych i w pełni wyposażonych peronów. 5 peronów po stronie wschodniej stacji zostało wyremontowanych jeszcze przed Euro 2012.

Wykonawcą robót była firma Torpol a ich koszt to około 49 mln zł. Środki te pochodziły z budżetu Państwa i PKP Polskich Linii Kolejowych.

Obecnie w Poznaniu rozpoczęły się prace nad dobudową torów w związku z projektem budowy kolei aglomeracyjnej. Piszemy o tym tutaj
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Zobacz również:

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

Infrastruktura

PLK zaprojektują przebudowę stacji Poznań Główny

inf. pras. oprac. JR 12 grudnia 2024

Koniec problemów w Poznaniu Głównym. Czy będą następne?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Infrastruktura

Jaki będzie "nowy" Poznań Główny?

Jakub Rösler 17 lutego 2024

Poznań ma plan zmian okolic dworca PKP (schematy)

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Infrastruktura

Poznań Główny i bezsensowny tunel donikąd

Jakub Rösler 24 stycznia 2023

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij