Partnerzy serwisu:
Biznes

Zachodniopomorskie: Zmiana rozkładu zbliża się, przetargu nie ma

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Data publikacji:
28-10-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Paweł Rydzyński, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zachodniopomorskie: Zmiana rozkładu zbliża się, przetargu nie ma
Choć do zmiany rocznego rozkładu jazdy pozostało 1,5 miesiąca, to władze woj. zachodniopomorskiego wciąż nie ogłosiły przetargu na realizację przewozów kolejowych w rozkładzie 2014/15.

13 października, w odpowiedzi na prośbę „RK” o przedstawienie finalnego rozkładu jazdy 2014/15 pociągów regionalnych na Pomorzu Zachodnim (po weryfikacji przez PKP PLK uwag od przewoźników do pierwszego projektu rozkładu), otrzymaliśmy z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Woj. Pomorskiego odpowiedź następującej treści: – Województwo Zachodniopomorskie w najbliższym czasie ogłosi postępowanie przetargowe dla wyłonienia wykonawcy i zawarcia umowy rocznej na realizację kolejowych przewozów pasażerskich w województwie zachodniopomorskim. W związku z powyższym nie chcielibyśmy uprzedzać faktów i podawać do publicznej wiadomości rozkładu jazdy pociągów przed oficjalnym jego ogłoszeniem razem z przetargiem (będzie on załącznikiem do SIWZ).

Biorąc pod uwagę, że stanowisko takie organizator transportu zbiorowego przyjmuje na 2 miesiące przed terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia, jest to sytuacja dyskusyjna. Żaden potencjalny nowy przewoźnik nie zdąży przecież w ciągu kilku tygodni zbudować od podstaw bazy kadrowej, taborowej i logistycznej. Raczej nie ma zatem wątpliwości, że jest to przetarg, w którym tylko jeden oferent, czyli Przewozy Regionalne, będzie w stanie spełnić kryteria.
Władze woj. zachodniopomorskiego, poproszone o odniesienie się do tych kwestii, naturalnie przyznały, że kilka tygodni to za mało, by potencjalny nowy przewoźnik zdążył się przygotować. Zwróciły jednak jednocześnie uwagę, że ogłoszony z rocznym wyprzedzeniem zamiar zawarcia umowy powinien wystarczyć do ewentualnego przygotowania się większej liczby oferentów do stanięcia do przetargu.

– Przetarg wymaga uzgodnienia współpracy z województwami sąsiednimi. Zgodnie z ustawą zamiar zawarcia umowy został ogłoszony z rocznym wyprzedzeniem. W takiej sytuacji profesjonalne podmioty, do jakich skierowane jest ogłoszenie, mają czas na przygotowanie się do złożenia oferty. Jak wiadomo, znajdujemy się obecnie w okresie przejściowym związanym z wejściem w życie ustawy o publicznym transporcie zbiorowym, koniecznością uchwalenia planów transportowych itp. Dojrzały rynek przewozów kolejowych z umowami zawieranymi  na 10-15 lat dopiero się tworzy. Również Organizatorzy publicznego transportu zbiorowego dążą do trwałych rozwiązań, jakie obserwujemy np. w Niemczech, gdzie przetargi na umowy wieloletnie ogłaszane są z 3-4-letnim wyprzedzeniem. W naszym kraju do niedawna był to maksymalny czas, na jaki mogliśmy zawierać umowy ramowe – czytamy w oświadczeniu przesłanym do redakcji „RK” przez biuro prasowe UMWZ.

–  Do przetargu zaproszone są profesjonalne podmioty funkcjonujące i posiadające doświadczenie na rynku, a przede wszystkim posiadające potencjał techniczny i kadrę niezbędną do realizacji zamówienia. Oczywisty jest fakt, że nie jest możliwe zbudowanie od podstaw floty niezbędnej do realizacji przetargu nawet w ciągu roku, jak i to, że okres eksploatacji taboru sięga 30-40 lat. Podkreślić jednak trzeba, że Województwo Zachodniopomorskie posiada większą część taboru niezbędnego do realizacji zamówienia. Oferent musi zatem zapewnić jedynie tabor uzupełniający – dodają urzędnicy w oświadczeniu.

W dalszym ciągu, na stronie internetowej UMWZ próżno szukać informacji o ogłoszonym przetargu na przewozy kolejowe w rozkładzie 2014/15. 8 października br. zamieszczono natomiast ogłoszenie o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia na świadczenie usług w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich w Województwie Zachodniopomorskim od 13 grudnia 2015 r.

Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
METRANS
STAUBLI

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Trakcja wybrana do budowy dróg na potrzeby CPK

Infrastruktura

Trakcja wybrana do budowy dróg na potrzeby CPK

ep. 20 października 2025

CPK szuka doradcy ds. nieruchomości komercyjnych

Biznes

CPK szuka doradcy ds. nieruchomości komercyjnych

Centralny Port Komunikacyjny 23 sierpnia 2025

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

Pozostałe z wątku:

Polregio poszukuje prezesa

Biznes

Polregio poszukuje prezesa

Michał Szymajda 14 maja 2020

Zobacz również:

Trakcja wybrana do budowy dróg na potrzeby CPK

Infrastruktura

Trakcja wybrana do budowy dróg na potrzeby CPK

ep. 20 października 2025

CPK szuka doradcy ds. nieruchomości komercyjnych

Biznes

CPK szuka doradcy ds. nieruchomości komercyjnych

Centralny Port Komunikacyjny 23 sierpnia 2025

KIO nie uznała zastrzeżeń do przetargu CPK

Prawo i polityka

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij