NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Zachodniopomorskie kupi 17 nowych elektrycznych pociągów

| Michał Szymajda 13.04.2016 156

Zachodniopomorskie kupi 17 nowych elektrycznych pociągów
Zachodniopomorskie kupi 17 nowych elektrycznych pociągówfot. UMWZP
Województwo Zachodniopomorskie ogłosiło właśnie postępowanie przetargowe na wykonanie i dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi regionalnych połączeń kolejowych. Na zakup 17 nowych sztuk EZT-ów samorząd planuje wydać 236 mln zł.
W ramach ogłoszonego postępowania Województwo zakupi 12 sztuk trzyczłonowych i 5 czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Planowany zakup kolejnych pojazdów kolejowych pozwoli zabezpieczyć potrzeby taborowe Województwa.

17 nowych pociągów i opcja na 10 kolejnych

– Jako Województwo Zachodniopomorskie zainwestowaliśmy w nowoczesne pociągi już 600 mln zł i dziś możemy pochwalić się jednym z najnowocześniejszych taborów w Polsce. Ale nie poprzestajemy na tym i kontynuujemy powiększanie floty, tak aby wszystkie połączenia na Pomorzu Zachodnim były obsługiwane pojazdami gwarantującymi komfort i bezpieczeństwo podróży – powiedział marszałek Olgierd Geblewicz.

Przetarg zakłada opcję zwiększenia zamówienia o dodatkowych 10 sztuk ezt. Poziom dofinansowania Projektu w ramach Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego może wynieść 85%, a pozostałe środki pochodzić będą z funduszu kolejowego i środków własnych Województwa.

Pojazdy z TSI, ECTS 2 i symulator do szkolenia maszynistów

Nowo zakupione pojazdy będą spełniały wszystkie aktualne wymogi interoperacyjności TSI, jak również będą dostosowane do zabudowy urządzeń gwarantujących współpracę z Europejskim Systemem Sterowania Pociągów (ETCS 2). W ramach zamówienia dostarczony zostanie także symulator, pozwalający na szkolenie obsługi EZT-ów.

Zarząd Województwa Zachodniopomorskiego realizując od 2009 roku program pełnego zabezpieczenia potrzeb przewozowych mieszkańców regionu w zakresie transportu kolejowego zakupił nowoczesny i zmodernizował używany tabor kolejowy przy znacznym wykorzystaniu dofinansowania unijnego, tj.:

• w latach 2010-12 zrealizowano zakup 12 sztuk trzyczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych (przy wykorzystaniu środków Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego),
• w latach 2013-2016 zrealizowano zakup i modernizację 17 sztuk trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (przy wsparciu RPO WZ),
• w latach 2013-15 zrealizowano, wspólnie z Województwem Lubuskim, zakup 16 sztuk (13 dla Województwa Zachodniopomorskiego i 3 dla Województwa Lubuskiego) czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (przy wykorzystaniu środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko)
• w latach 2011-12 zrealizowano zakup 2 sztuk dwuczłonowych spalinowych zespołów trakcyjnych (przy wykorzystaniu środków z rezerwy celowej).

Dzięki tym inwestycjom, flota własnych pojazdów szynowych województwa powiększyła się do 48 sztuk.

Zapowiada się ostra walka producentów o zamówienie

Z informacji prasowej przekazanej przez województwo wynika, że średnia cena jednego pojazdu nie będzie mogła przekroczyć 14 mln zł. To niewielka kwota, jeśli weźmiemy pod uwagę, że zachodniopomorskie chce zamówić także pojazdy 4-członowe, będące pojemnościowym odpowiednikiem wysłużonych EN57. W jednym z ostatnich pojazdów Newag wycenił jeden pojazd tej wielkości na 17,7 mln zł brutto (przetarg na dwa ezt dla SKM Trójmiasto). Trzeba wziąć jednak pod uwagę, że przy tak dużym zamówieniu można liczyć na obniżenie kosztów produkcji, nie bez znaczenia będzie także to, że przy obecnej sytuacji na rynku producenci pojazdów potrzebują zamówień jak kania dżdżu.

Wkrótce napiszemy więcej o szczegółach ogłoszonego przetargu.



Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (463)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Przetargi

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5