NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zachodniopomorskie: KIO oddala odwołanie Pesy. Ale to nie koniec

| Jakub Madrjas 10.05.2016 299

Zachodniopomorskie: KIO oddala odwołanie Pesy. Ale to nie koniec
fot. Mateusz Kaczmarek, SM42.pl
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Pesy Bydgoszcz. Chodzi o specyfikację zamówienia na dostawę elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa. Będzie jeszcze jedna rozprawa w Izbie.
Producenci doczekali się w końcu nowych przetargów taborowych. Jednak w województwach łódzkim i zachodniopomorskim nie mogła wystartować Pesa, która nie spełniała kryterium doświadczenia. Pisaliśmy o tym w tym miejscu. W reakcji na to bydgoski poseł PiS Piotr Król poprosił o pilną interwencję wicepremiera Morawieckiego.

Kryteria doświadczenia nie są jedynymi, które w najnowszych przetargach krytykują producenci. Niepokoją ich także bardzo wysokie kary umowne. Pisaliśmy o tym w tym miejscu.

Odwołanie oddalone

Dzisiaj Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie Pesy od warunków przetargu województwa zachodniopomorskiego. Jak wyjaśnia rzeczniczka Urzędu Zamówień Publicznych Justyna Tomkowska, zamawiający zmienił część zapisów specyfikacji dotyczących interoperacyjności, kwestionowanych przez odwołującego w zakresie opisu przedmiotu zamówienia. – Nie było więc przedmiotu sporu, co do którego Izba mogłaby orzekać – wyjaśniła rzeczniczka.

W kwestii zbyt wysokich kar, Izba uznała natomiast, że zamawiający ma większą swobodę w kształtowaniu warunków umów gospodarczych niż zasady obowiązujące między przedsiębiorcami. - Zaproponowanych zapisów nie ma więc potrzeby zmieniać – mówi Justyna Tomkowska.

Będzie jeszcze jedna runda w KIO

W dniu dzisiejszym Pesa złożyła kolejne odwołanie – od zmienionych zapisów przetargu. Jak tłumaczy w odwołaniu Pesa, urzędnicy wymagają wykazaniem się przez potencjalnych wykonawców dostawą co najmniej trzech ezt o wartości nie mniej niż 15 mln zł posiadających zezwolenie na dopuszczenie do eksploatacji zgodne z TSI. To warunek, które wcześniej przedstawiło województwo łódzkie - tam również Pesa się odwołała. Producent nie posiada bowiem takiego pojazdu. Jak tłumaczy - dopuszczenia zgodne z TSI będą obowiązkowe dopiero za ponad rok.

Przedmiotem zamówienia zachodniopomorskiego urzędu marszałkowskiego jest wykonanie i dostawa 17 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych do obsługi międzywojewódzkiego kolejowego ruchu pasażerskiego. Szczegóły specyfikacji nowych jednostek opisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Zachodniopomorskie (650)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5