NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Zachodniopomorskie dofinansuje linię do Runowa. To największa inwestycja z RPO

| inf. prasowa 17.07.2017 3,2k

Zachodniopomorskie dofinansuje linię do Runowa. To największa inwestycja z RPO
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę na rewitalizację trasy Szczecinek – Runowo Pomorskie. Inwestycja o wartości 134 mln zł (netto) zostanie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.
Jak podkreśla urząd marszałkowski, to największy projekt dofinansowywany w ramach RPO województwa. - To historyczny moment, bo największa umowa z dofinansowaniem unijnym staje się faktem. Inwestycja niesie za sobą wielkie wyzwania, ale pozwoli także poprawić spójność transportową województwa zachodniopomorskiego. Zresztą z projektem tym jesteśmy związani od początku finansując w poprzedniej perspektywie dokumentację techniczną. Zadanie spółki PKP PLK idzie w parze m.in. z modernizacją linii Goleniów-Kołobrzeg z bocznicą na lotnisko, remontem magistrali do Wałcza, a nawet czekającą nas niebawem budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. To istotne jeszcze z innego względu, bowiem jesteśmy tym samorządem województwa, który dysponuje najnowocześniejszym taborem kolejowym w Polsce - zaznaczył marszałek województwa Olgierd Geblewicz

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych poprawi komunikację kolejową w regionie. Podróż ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego skróci się o ok. jedną trzecią. Dziś podróż trwa ok. 1 h 30 min, a po realizacji projektu skróci się do ok. godziny. Taki czas zwiększy atrakcyjność połączeń kolejowych ze Szczecinem. Dla podróżnych powstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławiu. Będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Większe możliwości linii

Dzięki inwestycji przywrócony zostanie ruch dwutorowy na ok. 30 km odcinku Szczecinek – Łubowo. Zwiększy to przepustowość linii, a tym samym umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. Projekt obejmuje wymianę 51 km toru. Przewidziano rewitalizację 33 obiektów inżynieryjnych.

Po zakończeniu prac składy pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo – drogowych wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie to także linia ważna dla przewozów towarowych i dojazdów na poligon w Drawsku Pomorskim.

Dofinansowanie wyniesie aż 85 procent

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Umowa jest warta 134 mln zł (netto). Finansowanie przewidziano ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Realizację robót budowlanych zaplanowano na lata 2018 – 2019. Wykonawcą prac jest przedsiębiorstwo NDI SA.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5