Partnerzy serwisu:
Biznes

Zachodniopomorskie dofinansuje linię do Runowa. To największa inwestycja z RPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
17-07-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Zachodniopomorskie dofinansuje linię do Runowa. To największa inwestycja z RPO
Fot. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dziś umowę na rewitalizację trasy Szczecinek – Runowo Pomorskie. Inwestycja o wartości 134 mln zł (netto) zostanie sfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego.

Jak podkreśla urząd marszałkowski, to największy projekt dofinansowywany w ramach RPO województwa. - To historyczny moment, bo największa umowa z dofinansowaniem unijnym staje się faktem. Inwestycja niesie za sobą wielkie wyzwania, ale pozwoli także poprawić spójność transportową województwa zachodniopomorskiego. Zresztą z projektem tym jesteśmy związani od początku finansując w poprzedniej perspektywie dokumentację techniczną. Zadanie spółki PKP PLK idzie w parze m.in. z modernizacją linii Goleniów-Kołobrzeg z bocznicą na lotnisko, remontem magistrali do Wałcza, a nawet czekającą nas niebawem budową Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. To istotne jeszcze z innego względu, bowiem jesteśmy tym samorządem województwa, który dysponuje najnowocześniejszym taborem kolejowym w Polsce - zaznaczył marszałek województwa Olgierd Geblewicz

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych poprawi komunikację kolejową w regionie. Podróż ze Szczecinka do Runowa Pomorskiego skróci się o ok. jedną trzecią. Dziś podróż trwa ok. 1 h 30 min, a po realizacji projektu skróci się do ok. godziny. Taki czas zwiększy atrakcyjność połączeń kolejowych ze Szczecinem. Dla podróżnych powstaną nowe funkcjonalne perony na stacji Czaplinek i 10 przystankach m.in. w Suliszewie Drawskim i Żelisławiu. Będą wyposażone w wiaty, ławki, gabloty z rozkładami jazdy i lepiej oznakowane. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Większe możliwości linii

Dzięki inwestycji przywrócony zostanie ruch dwutorowy na ok. 30 km odcinku Szczecinek – Łubowo. Zwiększy to przepustowość linii, a tym samym umożliwi wprowadzenie większej liczby pociągów. Projekt obejmuje wymianę 51 km toru. Przewidziano rewitalizację 33 obiektów inżynieryjnych.

Po zakończeniu prac składy pasażerskie pojadą z prędkością do 120 km/h, czyli nawet o 40 km/h szybciej niż obecnie. Modernizacja urządzeń sterowania ruchem oraz prace na 54 przejazdach kolejowo – drogowych wpłyną na zwiększenie poziomu bezpieczeństwa. Odcinek Szczecinek – Runowo Pomorskie to także linia ważna dla przewozów towarowych i dojazdów na poligon w Drawsku Pomorskim.

Dofinansowanie wyniesie aż 85 procent

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 210 na odcinku Szczecinek – Runowo Pomorskie” będzie realizowany w systemie „projektuj i buduj”. Umowa jest warta 134 mln zł (netto). Finansowanie przewidziano ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego. Dofinansowanie UE wynosi 85 proc. Realizację robót budowlanych zaplanowano na lata 2018 – 2019. Wykonawcą prac jest przedsiębiorstwo NDI SA.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5