Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Śląskie: Track Tec Construction zmodernizuje łącznicę w Rybniku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
23-01-2024
Ostatnia modyfikacja:
23-01-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Śląskie: Track Tec Construction zmodernizuje łącznicę w Rybniku
fot. PKP PLKZdjęcie ilustracyjne
PKP PLK podpisały z Track Tec Construction umowę na przebudowę linii 688 Rybnik Towarowy – Rybnik. Inwestycja będzie realizowana w trybie „Projektuj i Buduj”. Prace będą możliwe dzięki dofinansowaniu z unijnego Funduszu Odbudowy.

Linia 688 zapewnia połączenie stacji Rybnik Towarowy z linią 172 w kierunku Suminy z ominięciem stacji Rybnik. Krótka (zaledwie kilometrowa) trasa jest dwutorowa i zelektryfikowana. Zamówienie PKP PLK obejmuje jednak tylko tor nr 2. Na ich zaprojektowanie i wykonanie Track Tec Construction ma półtora roku od dnia podpisania umowy (11 stycznia).

Obecnie przeznaczony do wymiany tor składa się z przeszło czterdziestoletnich szyn S60 i podkładów drewnianych. Cała nawierzchnia jest w złym stanie, występują też liczne wychlapy. Prędkość maksymalna wynosi zaledwie 30 km/h. Po zakończeniu prac ma ona zostać zwiększona, jednak tylko do 60 km/h (zarówno dla pociągów pasażerskich, jak i towarowych). Oprócz nawierzchni torowej (nowa, bezstykowa, ma składać się z szyn 60E1 na podkładach betonowych), w tym – czterech rozjazdów, zakres prac obejmuje także obiekty inżynieryjne (dwa przepusty – jeden do rozbiórki, drugi do odtworzenia), sieć trakcyjną oraz urządzenia sterowania. Maksymalna długość składów wzrośnie w efekcie inwestycji do 780 m.

Modernizacja linii została ujęta w Krajowym Planie Odbudowy i Wzmacniania Odporności. Środki na realizację inwestycji będą więc pochodziły częściowo z unijnego Funduszu Odbudowy. Pula przeznaczona dla Polski została wreszcie – na co wiele wskazuje – skutecznie odblokowana.

O kontrakt ubiegało się aż 13 chętnych. Oferta Track Tec Construction z ceną 12 763 710 zł (o blisko 10 mln zł niższa od kosztorysu) okazała się najkorzystniejsza. W kwocie przeznaczonej na sfinansowanie zamówienia zmieścili się także wszyscy pozostali oferenci, wśród nich – Dolkom, PNiUIK, PPM-T, PORR czy ZUE.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Pozostałe z wątku:

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Tabor i technika

Zachodniopomorskie chce kupić nowy tabor

Roman Czubiński 23 października 2025

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Zintegrowany transport

MPK Kraków. Kiedy kolejne zakupy tramwajowe?

Jakub Rösler 13 października 2025

Zobacz również:

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Pasażer

Prace PLK demolują rozkład jazdy w Warszawie

Jakub Madrjas 06 maja 2019

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Zintegrowany transport

Modertrans chce dostarczać moderusy na Łotwę

Kasper Fiszer 09 września 2018

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij