NUMER 12/2019
NUMER 12/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Węzły przesiadkowe
szukaj
Śledź nas:

Z Warszawy do Otwocka na razie nie cztery, nie trzy, a dwa tory

| Jakub Madrjas 25.11.2019 187

Z Warszawy do Otwocka na razie nie cztery, nie trzy, a dwa tory
Rys. PKP PLK
PKP Polskie Linie Kolejowe nie będą na razie realizować kontrowersyjnej budowy czwartego toru między Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Nie powstanie nawet projektowany już trzeci tor. Odcinek do 2023 ma przejść wyłącznie modernizację z dobudową przystanku Warszawa Wiatraczna.
O zmianie planów PKP PLK poinformowała "Gazeta Stołeczna". – Zapadła decyzja, że do 2023 r. zmodernizujemy tylko odcinek linii od Warszawy Wschodniej do stacji Wawer – powiedział „Stołecznej” wiceprezes PKP PLK Arnold Bresch. Dodał, że trwają już prace projektowe. Jak zaznacza autor artykułu Jarosław Osowski, ułożenie czwartego wiązałoby się z wycinką wielu drzew, likwidacją parkingów przesiadkowych przy stacjach, a także z budową wysokiego nasypu z wiaduktem przed Radością.

Modernizacja linii nr 7 od Otwocka przez Wawer do Dworca Wschodniego ma się zacząć w przyszłym roku. Według informacji "Gazety Stołecznej" PLK nie rezygnuje z ułożenia na tym odcinku trzeciego i czwartego toru, a przesuwa je w czasie. – Na początku przyszłego roku planujemy ogłosić przetarg na wykonawcę modernizacji odcinka Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer. W tym etapie wybudowany zostanie nowy przystanek Warszawa Wiatraczna – cytuje PLK gazeta.

Przypomnijmy, że zamówienie na dokumentację projektową dla odcinka linii nr 7 między Warszawą Wschodnią a Otwockiem zostało udzielone firmie MGGP za 7,9 mln zł. Potem PLK ogłosiła postępowanie na opracowanie zamiennej dokumentacji projektowej i pozwolenia na budowę dla stacji Otwock, modernizowanej w ramach przebudowy linii nr 7 Otwock –Lublin z uwzględnieniem nieplanowanego wcześniej trzeciego toru na odcinku Warszawa – Otwock. Rok później zarząd PKP PLK przyjął koncepcję rozbudowy odcinka Warszawa Wschodnia – Otwock o kolejny, czwarty tor. 

To nie spodobało się części radnych i mieszkańców dzielnicy Wawer. Z kolei według nieoficjalnych informacji "Rynku Kolejowego", warszawskie biura odpowiedzialne za transport mocno popierają rozbudowę linii do czterotorowej, bo pozwoliłoby to na wręcz nieograniczone zwiększanie liczby połączeń SKM i układanie ich rozkładu jazdy w równym takcie, a także minimalizowanie wszelkich utrudnień w ruchu. Zaledwie kilka tygodni temu PKP PLK udzieliła wykonawcy dokumentacji modernizacji linii nr 7 Warszawa Wawer – Otwock zamówienie z tzw. wolnej ręki na "doprojektowanie" czwartego toru
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2019
NUMER 12/2019
W najnowszym numerze prezentujemy raport o węzłach przesiadkowych. Oprócz tego szereg ciekawych rozmów, w tym z A. Furgalskim, W. Nowakiem, S. Bobsienem, K. Celińskim, A. Beroud i J. Malinowskim. Piszemy również o restrukturyzacji finansowania Trakcji PRKiI, powrocie kolei do Jastrzębia Zdroju i kolizjach pociągów ze zwierzętami. Warto zwrócić uwagę na relację z funkcjonowania kolei w Albanii – to dobry przykład na to, że kolej w Polsce mogłaby być w dużo gorszej sytuacji, niż obecnie.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5