szukaj
Śledź nas:

Będą cztery tory na każdym wylocie z Warszawy. Najpierw do Otwocka

| Jakub Madrjas 17.05.2018 260

Będą cztery tory na każdym wylocie z Warszawy. Najpierw do Otwocka
fot. PKP PLK
Decyzją zarządu PLK wszystkie trasy wylotowe z Warszawy będą planowane jako czterotorowe. W ten sposób przygotowywana jest modernizacja linii nr 7 Warszawa Wschodnia – Otwock, mimo że początkowo planowano tu tylko jeden dodatkowy tor.
Niedawno pisaliśmy, że PKP PLK zmieniła plany modernizacji przystanku Warszawa Radość podczas przygotowywanej modernizacji linii nr 7 na odcinku Warszawa Wschodnia – Otwock. Mimo że wcześniej długo przekonywano, że nie da się zrobić dogodnego dojścia na przystanek autobusowy, który zostanie zlokalizowany w nowym tunelu, ostatecznie PKP PLK stwierdziła, że pasażerowie nie będą musieli trzykrotnie pokonywać schodów.

Będą cztery tory do Otwocka

Po publikacji tekstu pojawiły się informacje, że zmiana podejścia do przystanku Radość bierze się z głębokiej zmiany koncepcji przebudowy linii nr 7 pomiędzy Warszawą Wschodnią a Otwockiem. Zarząd PKP PLK miał podjąć decyzję, że zamiast dobudowy trzeciego toru, powstaną tu od razu cztery tory, znacznie zwiększając przepustowość linii kolejowej. Informację o zmianie planów potwierdził „Rynkowi Kolejowemu” Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK.

Jak wyjaśnił, w ramach obecnych prac przygotowawczych linia nr 7 na tym odcinku zostanie zaprojektowana jako czterotorowa. Z takim założeniem będą też przebudowywane stacje, przystanki i obiekty inżynieryjne. – To, czy podczas modernizacji zbudujemy od razu dwa dodatkowe tory, czy tylko jeden, wyniknie z analizy i dostępności środków – stwierdził prezes. Zapewnił jednak, że nawet jeśli w pierwszym etapie PLK dobuduje tylko trzeci tor, czwarty powstanie jako jedna z pierwszych inwestycji w nowej perspektywie unijnej.

Wydzielony ruch dalekobieżny na wszystkich wylotach z Warszawy

Prezes Merchel potwierdził, że decyzją zarządu PLK wszystkie trasy wylotowe z Warszawy będą planowane jako czterotorowe. – Nie mogę podać dokładnych terminów, kiedy zbudujemy dodatkowe tory w poszczególnych kierunkach; zależy to od tego, kiedy będą prowadzone prace na poszczególnych liniach. Chodzi jednak o to, żeby projektować wszystkie rozwiązania z myślą o docelowym układzie czterotorowym – podsumował szef zarządcy infrastruktury.

O potrzebie budowy nowych torów dedykowanych dla kolei aglomeracyjnych pisaliśmy w miesięczniku i na portalu „Rynku Kolejowego” wielokrotnie. Rosnący ruch aglomeracyjny i dalekobieżnych powoduje rosnący konflikt interesów przewoźników aglomeracyjnych i dalekobieżnych, którzy prowadzą ruch z wyższą prędkością i bez zatrzymań. Efektem jest m.in. konieczność postojów pociągów osobowych (celem wyprzedzania ich przez pociągi dalekobieżne) lub konstruowanie rozkładów pociągów regionalnych w sposób mało atrakcyjny dla pasażerów. Te ostatnie działania wynikają z priorytetu dla pociągów PKP Intercity w rozkładzie jazdy, przeciw czemu protestują już przewoźnicy regionalni.

Konflikt i brak przepustowości rozwiązałyby właśnie dodatkowe tory dla ruchu aglomeracyjnego. Taka inwestycja realizowana jest właśnie w Krakowie; z kolei w Poznaniu PLK dobuduje tylko jeden dodatkowy tor. W Warszawie cztery tory prowadzą do Grodziska Mazowieckiego. Ważne wydaje się w pierwszej perspektywie oddzielenie ruchu aglomeracyjnego od dalekobieżnego na całej trasie pomiędzy Warszawą i Modlinem, a w dalszej kolejności w kierunku Mińska Mazowieckiego oraz Błonia, o ile nie powstanie Kolej Dużych Prędkości do Poznania.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 11/2018
NUMER 11/2018
W numerze: Rozmowy z R. Masiulisem (minister transportu Litwy), K. Zgorzelskim (Przewozy Regionalne), Ł. Frankiem (ZIKiT) • Polska zmierza ku elektromobilności • Spółka celowa wybuduje Centralny Port Komunikacyjny • Polska może być poważnym hubem logistycznym Europy • Grupa PKP na InnoTrans: jedność i otwarcie na świat • Dlaczego opłata dworcowa • Wien Hauptbahnhof – tak kolej tworzy miasto.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS