NUMER 03/2023
NUMER 03/2023
Temat numeru:
Kolej na Mazowszu
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Przemyśla do Lwowa jeszcze taniej

| Kasper Fiszer 16.01.2017 775

Z Przemyśla do Lwowa jeszcze taniej
Jednostka Hyundai Rotem kolei UZfot. Kasper Fiszer.
Zmieniła się taryfa opłat obowiązujących w pociągu Intercity+ uruchamianym wspólnie przez PKP Intercity i Koleje Ukraińskie. Na korekcie cen miejscówek skorzystają jadący w najkrótszej i najpopularniejszej relacji do Lwowa. Nieco więcej kosztują natomiast bilety w pierwszej klasie na dłuższych dystansach.
PKP Intercity wprowadziło pierwszą zmianę w ofercie Specjal UZ – PKP, która obowiązuje w nowo uruchomionym pociągu Przemyśl – Lwów – Kijów. Dzięki zmianom tańsze niż przez pierwsze dwa tygodnie funkcjonowania połączenia będą przejazdy na zachód Ukrainy. Nieco zdrożeją natomiast podróże w głąb sąsiedniego kraju, zwłaszcza w klasie pierwszej.

Opłata za rezerwację spadła nawet o połowę

– 5 stycznia zostały zmienione warunki korzystania z tej oferty specjalnej – potwierdza Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. – Zaktualizowana została wysokość opłat za zarezerwowanie miejsc do siedzenia (w zależności od trasy podróży i klasy wagonu). Poza aktualizacją [tych] opłat nie wprowadzono innych zmian w taryfie – opisuje.

Od 23 grudnia do 4 stycznia cena miejscówki wynosiła, niezależnie od długości podróży i kategorii wagonu, 4 euro rozliczane według tzw. kolejowego kursu tej waluty. W ramach korekty wprowadzono oddzielną stawkę dla każdej z możliwych relacji. Najbardziej zyskali podróżujący do Lwowa – dopłata za rezerwację miejsca wynosi obecnie 2 euro w klasie drugiej (zarówno do stacji Lwów, jak i do położonego bliżej centrum przystanku Podzamcze) oraz 2,80 lub 3 euro w klasie pierwszej (nieco droższa jest miejscówka do Podzamcza).

Pociąg tańszy niż autokar

Oznacza to, że aktualna cena biletu Przemyśl – Lwów wraz z miejscówką to 5,10 euro, czyli 22,64 zł (2 kl.; obecny kolejowy kurs to 4,44 zł/1 euro) i jest o niemal 9 zł niższa niż jeszcze na początku miesiąca. To oferta bardzo konkurencyjna, bo przejazd bezpośrednim autokarem kosztuje ok. 35 zł, zaś podróż jest mniej komfortowa i mniej przewidywalna czasowo z uwagi na kolejki na przejściach granicznych. Część podróżujących wybiera jeden z kursów kończących bieg przy granicy, przekracza ją pieszo i dociera do Przemyśla lokalnym autobusem z Medyki. To wciąż najtańsza forma komunikacji, ale obecnie nie pozwala ona na duże oszczędności względem pociągu.

Atrakcyjny cennik przekłada się na bardzo duże zainteresowanie połączeniem na odcinku Lwów – Przemyśl. Zdarza się, że komplet biletów na obie klasy na dany termin wyprzedany jest z kilkudniowym wyprzedzeniem. Zmiany objęły jednak także miejscówki wydawane na trasy dłuższe: nieco staniały rezerwacje na podróż z Przemyśla do Korostenia w klasie drugiej (obecnie 3,60 euro), niezauważalnie zdrożały w relacji do Kijowa (4,20 euro). Więcej niż dotychczas kosztują natomiast obowiązkowe rezerwacje w klasie pierwszej (5 euro do Korostenia i 5,80 euro do Kijowa).

Ostatnie dni ręcznego wypisywania blankietów

Kolejne zmiany w sposobie odprawy podróżnych zapowiedziano na 16 stycznia, nie będą one jednak związane z korektą cen. Bilety w kasach PKP IC zaczną być wówczas wystawiane w formie elektronicznej (na razie kasjerzy wydają je ręcznie). Jak informowaliśmy w grudniu, na razie nie należy natomiast spodziewać się możliwości zakupu biletu przez internet, co jest uciążliwe zwłaszcza dla rozpoczynających podróż na Ukrainie. Sieć kas prowadzących sprzedaż biletów międzynarodowych jest tam bowiem o wiele uboższa niż w Polsce i obejmuje tylko główne stacje w największych miastach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Przemyśl (109)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2023
NUMER 03/2023
W numerze 3/2023 naszego Miesięcznika przyjrzeliśmy się temu, dlaczego rekordy kolei pasażerskiej nie stały się udziałem Mazowsza. Dużo uwagi poświęcamy też udanym działaniom Kolei Małopolskich. Oprócz tego jak zwykle wiele ciekawych rozmów i ważnych tematów - jak inwestycje wojskowe i logistyka wojenna. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5