NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Z Przemyśla do Lwowa jeszcze taniej

| Kasper Fiszer 16.01.2017 739

Z Przemyśla do Lwowa jeszcze taniej
Jednostka Hyundai Rotem kolei UZfot. Kasper Fiszer.
Zmieniła się taryfa opłat obowiązujących w pociągu Intercity+ uruchamianym wspólnie przez PKP Intercity i Koleje Ukraińskie. Na korekcie cen miejscówek skorzystają jadący w najkrótszej i najpopularniejszej relacji do Lwowa. Nieco więcej kosztują natomiast bilety w pierwszej klasie na dłuższych dystansach.
PKP Intercity wprowadziło pierwszą zmianę w ofercie Specjal UZ – PKP, która obowiązuje w nowo uruchomionym pociągu Przemyśl – Lwów – Kijów. Dzięki zmianom tańsze niż przez pierwsze dwa tygodnie funkcjonowania połączenia będą przejazdy na zachód Ukrainy. Nieco zdrożeją natomiast podróże w głąb sąsiedniego kraju, zwłaszcza w klasie pierwszej.

Opłata za rezerwację spadła nawet o połowę

– 5 stycznia zostały zmienione warunki korzystania z tej oferty specjalnej – potwierdza Marta Ziemska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. – Zaktualizowana została wysokość opłat za zarezerwowanie miejsc do siedzenia (w zależności od trasy podróży i klasy wagonu). Poza aktualizacją [tych] opłat nie wprowadzono innych zmian w taryfie – opisuje.

Od 23 grudnia do 4 stycznia cena miejscówki wynosiła, niezależnie od długości podróży i kategorii wagonu, 4 euro rozliczane według tzw. kolejowego kursu tej waluty. W ramach korekty wprowadzono oddzielną stawkę dla każdej z możliwych relacji. Najbardziej zyskali podróżujący do Lwowa – dopłata za rezerwację miejsca wynosi obecnie 2 euro w klasie drugiej (zarówno do stacji Lwów, jak i do położonego bliżej centrum przystanku Podzamcze) oraz 2,80 lub 3 euro w klasie pierwszej (nieco droższa jest miejscówka do Podzamcza).

Pociąg tańszy niż autokar

Oznacza to, że aktualna cena biletu Przemyśl – Lwów wraz z miejscówką to 5,10 euro, czyli 22,64 zł (2 kl.; obecny kolejowy kurs to 4,44 zł/1 euro) i jest o niemal 9 zł niższa niż jeszcze na początku miesiąca. To oferta bardzo konkurencyjna, bo przejazd bezpośrednim autokarem kosztuje ok. 35 zł, zaś podróż jest mniej komfortowa i mniej przewidywalna czasowo z uwagi na kolejki na przejściach granicznych. Część podróżujących wybiera jeden z kursów kończących bieg przy granicy, przekracza ją pieszo i dociera do Przemyśla lokalnym autobusem z Medyki. To wciąż najtańsza forma komunikacji, ale obecnie nie pozwala ona na duże oszczędności względem pociągu.

Atrakcyjny cennik przekłada się na bardzo duże zainteresowanie połączeniem na odcinku Lwów – Przemyśl. Zdarza się, że komplet biletów na obie klasy na dany termin wyprzedany jest z kilkudniowym wyprzedzeniem. Zmiany objęły jednak także miejscówki wydawane na trasy dłuższe: nieco staniały rezerwacje na podróż z Przemyśla do Korostenia w klasie drugiej (obecnie 3,60 euro), niezauważalnie zdrożały w relacji do Kijowa (4,20 euro). Więcej niż dotychczas kosztują natomiast obowiązkowe rezerwacje w klasie pierwszej (5 euro do Korostenia i 5,80 euro do Kijowa).

Ostatnie dni ręcznego wypisywania blankietów

Kolejne zmiany w sposobie odprawy podróżnych zapowiedziano na 16 stycznia, nie będą one jednak związane z korektą cen. Bilety w kasach PKP IC zaczną być wówczas wystawiane w formie elektronicznej (na razie kasjerzy wydają je ręcznie). Jak informowaliśmy w grudniu, na razie nie należy natomiast spodziewać się możliwości zakupu biletu przez internet, co jest uciążliwe zwłaszcza dla rozpoczynających podróż na Ukrainie. Sieć kas prowadzących sprzedaż biletów międzynarodowych jest tam bowiem o wiele uboższa niż w Polsce i obejmuje tylko główne stacje w największych miastach.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Przemyśl (109)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Przemyśl (109)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5