NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Połączenie IC+ Przemyśl – Kijów rusza 23 grudnia

| Kasper Fiszer 19.12.2016 449

Połączenie IC+ Przemyśl – Kijów rusza 23 grudnia
Zespół trakcyjny Hyundai Rotemfot. Maximiljan, lic. CC BY-SA 3.0.
Koleje Ukraińskie dotrzymują słowa. Pierwszy rozkładowy pociąg dzienny z Kijowa dotrze do Przemyśla jeszcze w tym tygodniu. Jedna para kursów obsługiwana będzie codziennie. Informacje te potwierdziło już PKP Intercity.
Kończą się trwające od około miesiąca przygotowania do uruchomienia pociągu z Przemyśla przez Lwów do Kijowa. Jak potwierdziło PKP Intercity, połączenie zostanie zainaugurowane – zgodnie z zapowiedziami prezesa Kolei Ukraińskich (Ukrzaliznycia, UZ) Wojciecha Balczuna – jeszcze przed polskimi świętami Bożego Narodzenia. Jak informowaliśmy, odbyły się już jazdy testowe należących do UZ jednostek Hyundai Rotem i EKr1 „Tarpan” na polskim odcinku z Medyki do Przemyśla.

Rozkład jazdy pociągu jest już pewny

– Połączenie Przemyśl – Kijów zostanie uruchomione przez Koleje Ukraińskie i PKP Intercity 23 grudnia – zapowiada Cezary Nowak, rzecznik prasowy PKP Intercity. Tak, jak wskazywała wcześniej strona ukraińska, para kursów Kijów – Przemyśl – Kijów realizowana będzie codziennie. – Rozkład jazdy pojawi się niedługo w internecie na www.intercity.pl, w wyszukiwarce www.rozkład-pkp.pl i na stronie przewoźnika ukraińskiego. Będzie również dostępny w formie plakatowej m.in. na stacji w Przemyślu – mówi przedstawiciel PKP IC.

Znamy już jednak podstawowe założenia grafiku. Pociąg wyjedzie z Kijowa o 6:45 czasu ukraińskiego. O 12:05 dotrze do Lwowa, a o 13:15 – na graniczną stację Mostyska II. Przyjazd do Medyki zaplanowano na 12:37 (czasu polskiego), a do Przemyśla – na 13:25. Po nieco ponad godzinie postoju, o 14:26, skład wyruszy w drogę powrotną.

PKP IC uruchomi połączenie komercyjnie

Zapewni on dojazd na późne popołudnie do Lwowa (17:16) i na późny wieczór do Kijowa (22:41). PKP Intercity nie podaje na razie natomiast szczegółowego cennika biletów. Kurs będzie jednak uruchamiany w ramach najwyższej kategorii pociągów UZ – Intercity +. Na razie bilety nie są dostępne w sklepach internetowych UZ i PKP IC.

– Pociąg nie będzie objęty umową PSC [o świadczenie usług publicznych] z Ministerstwem Infrastruktury i Budownictwa – mówi Cezary Nowak. Oznacza to, że po polskiej stronie połączenie będzie funkcjonować na zasadach komercyjnych. PKP Intercity nie wskazuje na razie, czy do obsługi kursu do Kijowa wykorzystane będą zarówno ezt Hyundai, jak i te wyprodukowane w ukraińskim Krzemieńczuku. – Jazdy testowe pociągiem Hyundai Rotem odbyły się 18 grudnia, a pojazdem „Tarpan” – 19 grudnia – stwierdza jedynie rzecznik prasowy przewoźnika.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Ukraina (289)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Ukraina (289)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5