NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Z Bydgoszczy do Gdańska szybciej już za rok

| Gazeta Wyborcza, 5 lipca 2011 05.07.2011 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2011-07-05 11:05:21 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com

rangerek
czy ja wiem czy niewielką..... Iwan pisał że nigdy aż tak dobrze nie było :)
2011-07-05 11:05:40 Autor: kolejarz cargo
---.dynamic.gprs.plus.pl
jak sobie przypominam pociągi z Bydgoszczy do Gdańska pociągi jeździły z prędkością 120 .Dlaczego prokuratura nie zainteresuje się ludźmi którzy doprowadzili do tego stanu kolei polskich.
2011-07-05 11:22:01 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
Tczew - Gdańsk dla 120km/h w czasach świetności EX jechał 20min.
2011-07-05 11:36:06 Autor: fan po
---.9.79.8
niewielka to jest nie ilość lokomotyw a ilość oleju w głowie pismaka z brukowca wybiórcza, tuby propagandowej jedynie słusznych po-paprańców
2011-07-05 11:56:10 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
Czas przejazdu poniżej 2h z Bydgoszczy do Gdańska dla TLK będzie już dostępny od nowego RJ. Cały okres do Euro jest czasem na dopracowanie tego połączenia, w przyszłym roku wykonanie prac w torze nr 2, czyli w relacji Gdańsk- Bydgoszcz (zasadniczo Tczew - Bydgoszcz).
2011-07-05 12:13:10 Autor: atek
---.222.239.9

atek
Pozyjemy - zobaczymy - czy uda sie to do Euro2012 PLK... Jestem pełen obaw żę nie!
2011-07-05 14:50:47 Autor: adi2
---.olsztyn.mm.pl
Teraz pociągi jadą 3h. Jak za rok pojedziemy godzinę szybciej to będą 2godziny.
A przecież w najlepszych czasach pociąg Bydgoszcz-Gdańsk i Gdańsk-Bydgoszcz jechał 1h31min.
Gdzie zatem gubimy 30minut? A no na stacjach. Co z tego że będzie 120km/h jak przejazd przez Maksymilianowo, Pruszcz Pomorski, Terespol Pomorski, Laskowice Pomorskie, Warlubie, Twardą Górę itp będzie z prędkością 40km/h...
DNO
2011-07-05 15:58:46 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@adi2: wąskie gardła się kłaniają, tylko że PLK babraniną się nie zajmuje. Oni są od hajspidu.
2011-07-05 16:07:06 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
@adi

Na żadnej z wymienionych stacji nie ma w planach pozostawienia ograniczenia poniżej 100km/h tak jak np. dla stacji Laskowice (rozjazdy krzyżowe). Czas przejazdu na poziomie 1h31 dotyczył roku 1993 i był to czas dla pociągu ekspresowego Piast na odcinku Gdańsk- Bydgoszcz, gdzie zupełnie inne były założenia rozkładowe, znikoma rezerwa. Podany przeze mnie czas dla TLK zakłada jeszcze sporą rezerwę, głównie dla odcinka Tczew - Gdańsk jak i pozostałego ze względu na planowane roboty w torze nr 2. Podjęte działania rewitalizacyjne umożliwią czas przejazdu z 1993 roku jeśli przewoźnicy będą chcieli uruchomić pociągi np. ekspresowe bez zatrzymania w Laskowicach. Prawdopodobnie pociągi dedykowane na Euro z ograniczoną liczbą postojów będą miały czasy jazdy zbliżone do Piasta z 1993 roku.

Pozdrawiam
2011-07-05 17:40:29 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
Odcinek Gdańsk - Tczew pociąg z Gdyni do Krynicy przejechał w 16, czy 17 minut jakieś 13 lat temu, a z Tczewa do Bydgoszczy w 1h 12 minut z 3 minutowym postojem w Laskowicach i wstrzymaniem przed Bydgoszczą, więc musiał jechać jakieś 125 - 130 km/h:). Ja zawsze mierzę czasy jazdy:D. Pozdrawiam.
2011-07-05 21:01:28 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@Piotr Malepszak: dziękuję za wyjaśnienia. Już się przestraszyłem że zostawią stacje i będzie tak sobie.
2011-07-06 00:55:51 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Piotr

Kumu jak komu, ale Malepszakowi można wierzyć. Chyba niczego nie \"zdradzę\" gdy podam że jest on obecnie Pełnomocnikiem zarządu PKP PLK d/s programowania inwestycji strategicznych. I zajmuje się tym osobiscie, mając pieczę na poszczególnymi rewitalizacjami. To młody wykształcony fachowiec i pasjonat, który \"zaraża\" innych tym że dasię i chce się.
2011-07-06 02:42:15 Autor: Roman P.
---.adsl.inetia.pl
Ktoś tutaj napisał o czasach jazdy w czasach świetności... Więc tak, Ex Pomorzanin jednego roku miał taki rozkałd na wspomnianym odcinku: Gdynia 5:00, Sopot 5:08/09, Oliwa 5:13,5/14, Wrzeszcz 5:18,5/19, Gdańsk 5:24/26, Tczew 5:45/46, Bydgoszcz 7:02.
I to był ekspres!
2011-07-06 08:06:20 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@Roman: i to przy parametrze 120, a nie 160.
2011-07-06 11:29:06 Autor: Łukasz Mordela
---.olsztyn.mm.pl
1995r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h39min
1999r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h42min
2003r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h50min

Więcej starych rozkładów tutaj: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/hafas.php
2011-07-06 22:57:12 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
W 2000 r. był podobny czas jazdy, a Piast nawet miał trochę krótszy niż Pomorzanin na odcinku Tczew - Bydgoszcz, na innych bodajże takie same były. Jechałem wtedy nawet Pomorzaninem z Sopotu do Poznania. Z Gdańska do Tczewa dojechał w 20 minut bodajże, a z Tczewa do Bydgoszczy w 1h 10 minut, 3 minuty szybciej niż w rozkładzie i tyle, co Piast miał w rozkładzie. Z Bydgoszczy do Inowrocławia dojechał w 26 minut, a w Poznaniu był 5 minut przed czasem:). Wtedy też z Poznania do Wrocławia Pomorzanin i Piast miały czasy jazdy 1h 40 minut, które pewnie jeszcze długo nie zostaną pobite:). Z Bydgoszczy do Gdyni Piast miał czas jazdy 1h 59 minut. Był też pospieszny Bałtyk, dawny EX, który z postojem w Laskowicach jechał z Bydgoszczy do Gdyni w 2 h i 1 minutę, a do Gdańska 1 h 35 minut, do Tczewa 1 h 13 minut około roku 2000:). A pamiętam jak w 1995 roku były duże rezerwy i pociągi przyjeżdżały do Bydgoszczy po 15 minut przed czasem i to pospieszne stające w Laskowicach. Chociaż np. 2 lata temu do Bydgoszczy dawny Doker przyjechał wcześniej 9 minut, więc też trochę wydłużone są te czasy w 2 stronę, przynajmniej były. A jeśli chodzi o ten czas 1h 31 minut to nawet dobry byłby, można już tą minutę zejść do 1h 30 minut:), a pociągi stające w Laskowicach 2 minuty dłuższy by miały czas jazdy. Pozdrawiam.
2011-07-07 12:22:43 Autor: mariusz kokociński
---.olsztyn.mm.pl
Bardzo się ciesze. W końcu za rok bedzie można z całą rodziną wbić się rano do pociągu i wieczorem spokojnie wrócić. Panie Piotrze, mam pytanie: Czy PKP PLK planuja w ciagu najblizszych kilku lat rewitalizacje rownież bardzo waznego kawalka Iława-Jabłonowo Pomorskie ktory to sie znajduje na lini Poznań-Olsztyn a gdzie jest 50km/h.
2011-07-07 18:57:56 Autor: Franek
---.olsztyn.vectranet.pl
Do Piotr Malepszak

Równie ważna jest Bydgoszcz-Toruń. To tędy jeździ Częstochowa, Łodź, Włocławek i Toruń nad morze. A już za rok będzie A1. PLKa musi wyremontować ten 50km odcinek.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS