Jak czytamy w „Gazecie Wyborczej”, jeszcze w wakacje rozpocznie się modernizacja linii kolejowej z Bydgoszczy do Gdańska. Remont ma ogromne znaczenie dla pasażerów, ponieważ po jego zakończeniu czas przejazdu pomiędzy Bydgoszczą a Trójmiastem powinien skrócić się o godzinę.
Otwarte już zostały oferty na przeprowadzenie modernizacji linii do Gdańska oraz fragmentu torów z Inowrocławia do Bydgoszczy. Inwestycja ma być współfinansowana z budżetu państwa. Remont torów będzie miał także istotne znaczenie dla wrocławian i poznaniaków, a także kibiców, którzy będą podróżować po Polsce w czasie mistrzostw Europy w piłce nożnej.
- W tej chwili analizujemy szczegółowo wszystkie złożone oferty pod względem formalnym. Zakładamy, że w połowie lipca przetarg zostanie rozstrzygnięty. Jeśli nie będzie żadnych odwołań, a cała procedura przebiegnie sprawnie, roboty powinny ruszyć w sierpniu - poinformowała Ewa Symonowicz-Ginter, rzecznik prasowy CRIPLK w Gdańsku.
Na linii, która idzie do remontu, na pewnych fragmentach ograniczenia prędkości to 30-40 km/h. Po remoncie pociągi z Bydgoszczy do Tczewa pojadą z prędkością do 120 km/h a od Tczewa do Gdańska tory będą przystosowane do prędkości 160 km/h. Oczywiście jest mało realna szansa na to, by pociągi rozwijały taką prędkość na tej trasie z powodu niewielkiej liczby lokomotyw o takich osiągach w zasobach PKP Intercity.
Więcej
2011-07-05 11:05:21 Autor: rangerek
---.232.239.154.capgemini.com
rangerek czy ja wiem czy niewielką..... Iwan pisał że nigdy aż tak dobrze nie było :)
2011-07-05 11:05:40 Autor: kolejarz cargo
---.dynamic.gprs.plus.pl
jak sobie przypominam pociągi z Bydgoszczy do Gdańska pociągi jeździły z prędkością 120 .Dlaczego prokuratura nie zainteresuje się ludźmi którzy doprowadzili do tego stanu kolei polskich.
2011-07-05 11:22:01 Autor: kryniczanin
---.197.158.213.umts.dynamic.t-mobile.pl
kryniczanin Tczew - Gdańsk dla 120km/h w czasach świetności EX jechał 20min.
2011-07-05 11:36:06 Autor: fan po
---.9.79.8
niewielka to jest nie ilość lokomotyw a ilość oleju w głowie pismaka z brukowca wybiórcza, tuby propagandowej jedynie słusznych po-paprańców
2011-07-05 11:56:10 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
Czas przejazdu poniżej 2h z Bydgoszczy do Gdańska dla TLK będzie już dostępny od nowego RJ. Cały okres do Euro jest czasem na dopracowanie tego połączenia, w przyszłym roku wykonanie prac w torze nr 2, czyli w relacji Gdańsk- Bydgoszcz (zasadniczo Tczew - Bydgoszcz).
2011-07-05 12:13:10 Autor: atek
---.222.239.9
atek Pozyjemy - zobaczymy - czy uda sie to do Euro2012 PLK... Jestem pełen obaw żę nie!
2011-07-05 14:50:47 Autor: adi2
---.olsztyn.mm.pl
Teraz pociągi jadą 3h. Jak za rok pojedziemy godzinę szybciej to będą 2godziny.
A przecież w najlepszych czasach pociąg Bydgoszcz-Gdańsk i Gdańsk-Bydgoszcz jechał 1h31min.
Gdzie zatem gubimy 30minut? A no na stacjach. Co z tego że będzie 120km/h jak przejazd przez Maksymilianowo, Pruszcz Pomorski, Terespol Pomorski, Laskowice Pomorskie, Warlubie, Twardą Górę itp będzie z prędkością 40km/h...
DNO
2011-07-05 15:58:46 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@adi2: wąskie gardła się kłaniają, tylko że PLK babraniną się nie zajmuje. Oni są od hajspidu.
2011-07-05 16:07:06 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
@adi
Na żadnej z wymienionych stacji nie ma w planach pozostawienia ograniczenia poniżej 100km/h tak jak np. dla stacji Laskowice (rozjazdy krzyżowe). Czas przejazdu na poziomie 1h31 dotyczył roku 1993 i był to czas dla pociągu ekspresowego Piast na odcinku Gdańsk- Bydgoszcz, gdzie zupełnie inne były założenia rozkładowe, znikoma rezerwa. Podany przeze mnie czas dla TLK zakłada jeszcze sporą rezerwę, głównie dla odcinka Tczew - Gdańsk jak i pozostałego ze względu na planowane roboty w torze nr 2. Podjęte działania rewitalizacyjne umożliwią czas przejazdu z 1993 roku jeśli przewoźnicy będą chcieli uruchomić pociągi np. ekspresowe bez zatrzymania w Laskowicach. Prawdopodobnie pociągi dedykowane na Euro z ograniczoną liczbą postojów będą miały czasy jazdy zbliżone do Piasta z 1993 roku.
Pozdrawiam
2011-07-05 17:40:29 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
Odcinek Gdańsk - Tczew pociąg z Gdyni do Krynicy przejechał w 16, czy 17 minut jakieś 13 lat temu, a z Tczewa do Bydgoszczy w 1h 12 minut z 3 minutowym postojem w Laskowicach i wstrzymaniem przed Bydgoszczą, więc musiał jechać jakieś 125 - 130 km/h:). Ja zawsze mierzę czasy jazdy:D. Pozdrawiam.
2011-07-05 21:01:28 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@Piotr Malepszak: dziękuję za wyjaśnienia. Już się przestraszyłem że zostawią stacje i będzie tak sobie.
2011-07-06 00:55:51 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl
Robert Wyszyński Piotr
Kumu jak komu, ale Malepszakowi można wierzyć. Chyba niczego nie \"zdradzę\" gdy podam że jest on obecnie Pełnomocnikiem zarządu PKP PLK d/s programowania inwestycji strategicznych. I zajmuje się tym osobiscie, mając pieczę na poszczególnymi rewitalizacjami. To młody wykształcony fachowiec i pasjonat, który \"zaraża\" innych tym że dasię i chce się.
2011-07-06 02:42:15 Autor: Roman P.
---.adsl.inetia.pl
Ktoś tutaj napisał o czasach jazdy w czasach świetności... Więc tak, Ex Pomorzanin jednego roku miał taki rozkałd na wspomnianym odcinku: Gdynia 5:00, Sopot 5:08/09, Oliwa 5:13,5/14, Wrzeszcz 5:18,5/19, Gdańsk 5:24/26, Tczew 5:45/46, Bydgoszcz 7:02.
I to był ekspres!
2011-07-06 08:06:20 Autor: Piotr
---.kaniup.agh.edu.pl
@Roman: i to przy parametrze 120, a nie 160.
2011-07-06 11:29:06 Autor: Łukasz Mordela
---.olsztyn.mm.pl
1995r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h39min
1999r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h42min
2003r: Bydgoszcz-Gdańsk dla EX 1h50min
Więcej starych rozkładów tutaj: http://www.pod-semaforkiem.aplus.pl/hafas.php
2011-07-06 22:57:12 Autor: kolejowy men
---.139.32.171
W 2000 r. był podobny czas jazdy, a Piast nawet miał trochę krótszy niż Pomorzanin na odcinku Tczew - Bydgoszcz, na innych bodajże takie same były. Jechałem wtedy nawet Pomorzaninem z Sopotu do Poznania. Z Gdańska do Tczewa dojechał w 20 minut bodajże, a z Tczewa do Bydgoszczy w 1h 10 minut, 3 minuty szybciej niż w rozkładzie i tyle, co Piast miał w rozkładzie. Z Bydgoszczy do Inowrocławia dojechał w 26 minut, a w Poznaniu był 5 minut przed czasem:). Wtedy też z Poznania do Wrocławia Pomorzanin i Piast miały czasy jazdy 1h 40 minut, które pewnie jeszcze długo nie zostaną pobite:). Z Bydgoszczy do Gdyni Piast miał czas jazdy 1h 59 minut. Był też pospieszny Bałtyk, dawny EX, który z postojem w Laskowicach jechał z Bydgoszczy do Gdyni w 2 h i 1 minutę, a do Gdańska 1 h 35 minut, do Tczewa 1 h 13 minut około roku 2000:). A pamiętam jak w 1995 roku były duże rezerwy i pociągi przyjeżdżały do Bydgoszczy po 15 minut przed czasem i to pospieszne stające w Laskowicach. Chociaż np. 2 lata temu do Bydgoszczy dawny Doker przyjechał wcześniej 9 minut, więc też trochę wydłużone są te czasy w 2 stronę, przynajmniej były. A jeśli chodzi o ten czas 1h 31 minut to nawet dobry byłby, można już tą minutę zejść do 1h 30 minut:), a pociągi stające w Laskowicach 2 minuty dłuższy by miały czas jazdy. Pozdrawiam.
2011-07-07 12:22:43 Autor: mariusz kokociński
---.olsztyn.mm.pl
Bardzo się ciesze. W końcu za rok bedzie można z całą rodziną wbić się rano do pociągu i wieczorem spokojnie wrócić. Panie Piotrze, mam pytanie: Czy PKP PLK planuja w ciagu najblizszych kilku lat rewitalizacje rownież bardzo waznego kawalka Iława-Jabłonowo Pomorskie ktory to sie znajduje na lini Poznań-Olsztyn a gdzie jest 50km/h.
2011-07-07 18:57:56 Autor: Franek
---.olsztyn.vectranet.pl
Do Piotr Malepszak
Równie ważna jest Bydgoszcz-Toruń. To tędy jeździ Częstochowa, Łodź, Włocławek i Toruń nad morze. A już za rok będzie A1. PLKa musi wyremontować ten 50km odcinek.