NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Centrum KDP w likwidacji

| wŚ, Rynek Kolejowy 04.02.2012 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2012-02-04 11:34:36 Autor: fastcracker
---.xdsl.centertel.pl

fastcracker
z tego co rozumiem to będą przeniesienia do centrali
2012-02-04 11:38:51 Autor: Dyspozytor
---.home.aster.pl
Dobrze, że w końcu zwyciężył rozsądek, a nie partykularne chciejstwo i knowania lobbystów. Realizacja KDP oznaczałaby śmierć techniczną wielu innych, ciągle ważnych linii kolejowych, gdzie celem powinno być doprowadzenie ich możliwości technicznych do 100 km/h (linie lokalne), 120 km/h (linie regionalne) i 160 KM/h (linie o znaczeniu ogólnokrajowym). Tylko nieliczne linie powinny być dostosowywane do prędkości 200-250 km/h. Tak postąpili Niemcy i maja ogólnie nowoczesna kolej, a nasza sieć jest bardzo podobna, szczególnie w regionach zachodnich, do niemieckiej. Megalomania nader często gubi. Popatrzmy więc realnie na nasze możliwości i sytuację w Europie. Inaczej będziemy mieć na pokaz te drogie gadżety kursujące z prędkością powyżej 300 km/h i wożące powietrze, a reszta kolei padnie. Tako rzecze bardzo doświadczony kolejarz.
2012-02-04 11:44:26 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@Dyspozytor

Dobrze prawisz - ale oby w PLK to wreszcie zrozumieli ...
czas najwyższy
2012-02-04 11:49:24 Autor: Cisc
---.cdma.centertel.pl
Nareszcie. Temat KDP wogóle nie powinien się pojawić. Niestety chciejstwo i brak wyobraźni spowodował, że temat przez kilka lat powodował ferment (zamiast rozwiązywać realne problemy), teraz czas by temat w końcu zamknąć.
Przydałoby się jeszcze pociągnąć do odpowiedzialności osoby, które ten temat wywołały i z ich powodu poniesiono niemałe koszty. Niestety politycy to w tym kraju święte krowy, które kosztem naszych podatków mogą realizować swoje fanaberie.
Dobrze że w przypadku KDP w końcu pojawił się ktoś, kto miał odwagę to pozamiatać.
2012-02-04 12:00:14 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
I jeszcze zasadnicze pytania

- ile kasy wtopiono w to \"centrum\"?
- kto był pomysłodawcą tej durnoty?
2012-02-04 12:06:20 Autor: Cisc
---.cdma.centertel.pl
KDP - Koniec Durnego Pomysłu :)
2012-02-04 12:07:37 Autor: kryniczanin
---.205.59.40.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

kryniczanin
W końcu powiew normalności.
2012-02-04 12:16:32 Autor: Kolejarz 65
---.dynamic.gprs.plus.pl
W całej tej zadymie przecież nie chodziło o żadne KDP, tylko o zbudowanie w Polsce od podstaw zupełnie nowego układu kolejowych ciągów komunikacyjnych i podporządkowanie ich interesom jednego słynnego miasta na 4 litery [ inni twierdzą, że tylko na 2 litery].

Szkoda tylko tych pieniędzy, które w szczególności poszły na pensje dyrektorskie dla bodajże 8 stanowisk oraz generalnie na całe to centrum.

Trwający aż pół roku proces likwidacji też wydaje się być zbyt długom okresem wygaszania tego łódzkiego folwarku jakim było Centrum KDP. Cięcie powinno być krótkie i chirurgiczne.

2012-02-04 12:28:19 Autor: Aleksander
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
\"kolejarz\" pewnie z Gdańska i kolega królika
2012-02-04 12:29:21 Autor: Michał Ĺťuber
---.238.44.29
Jeśli chodzi o kwoty to ja gdzieś słyszałem o 5mln złotych rocznie, w tym 3,5mln złotych na wynagrodzenia, ale wydają mi się to być zaniżone kwoty.
2012-02-04 12:30:50 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.gprs.plus.pl
Pochopna, nieprzemyślane decyzja. Należało rozważyć wydzielenie Centrum jako odrębnego podmiotu, odseparowanie go od PLK i wszelkich biurokratycznych struktur na kolei, stworzenie niezależnego ośrodka, którego pracownicy zdobywaliby wiedzę, informacje i doświadczenia w budowie KDP. Za kilka lat trzeba to będzie zaczynać od nowa, bo w PLK Centrum zniknie w otchłani biurokracji. Szkoda, Drogi Panie Ministrze, że musi Pan patronować swoim nazwiskiem takim projektom. Koszty utrzymania nie musiałyby być wyższe niż w strukturze spółki, a efektywność wyższa. Dlaczego nigdy nie rozpatrujecie rożnych wariantów, tylko zawsze jeden, suflowany przez urzędników lub polityków, którym wygodne jest trwanie a nie postęp?

Za kilka lat, kiedy jakiś rząd wróci do tej idei, przygotowania rozpoczną się dokładnie od samego początku. Tracicie czas bezpowrotnie - albo już na zawsze skasowaliście ten projekt i teraz krojąc po plasterku dawkujecie informacje o tej rezygnacji. Błąd na błędzie. Szkoda. Już nawet nie chodzi o 50 wydanych milionów, ale o samą konsekwencję działania - jeśli to ma się udać, to projekt powinien powstawać poza strukturami PKP. W 2009 roku próbowałem przekonać do tego ministra Grabarczyka, ale wolał żeby wszystko zostało po staremu. No i zostało, zamknięte rękami Sławomira Nowaka i Andrzeja Massela.
2012-02-04 12:31:19 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
\"Manewr gospodarczy (1976-1980)

Znaczne ograniczenie nakładów inwestycyjnych (planowano zatrzymanie 2500 inwestycji) spowodowało iż w latach 1976–80 spadek nakładów na środki trwałe wynosił średniorocznie 9,2%, a w sferze produkcji materialnej aż 16,2%. W efekcie wartość nieprzekazanych do użytku inwestycji w 1980 r. szacowano na około 70 proc. ich wartości kosztorysowej, a w niedokończonych inwestycjach pogrzebano około biliona złotych.\"

Potem był stan wojenny, restrykcje Reagana i dalsze ograniczenia inwestycyjne, okrągły stół, Balcerowicz, postępująca degradacja kolei i zadłużanie się PKP, komercjalizacja PKP, która miała być lekiem na całe zło, i różni tacy, którzy różnie sobie kolej wyobrażali.


2012-02-04 12:33:59 Autor: ha ha ha ha ha
---.dynamic.gprs.plus.pl
Cyt. \"kolejarz\" pewnie z Gdańska i kolega królika

Tak z Gdańska i fryzjer Nowaka.
2012-02-04 12:41:44 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
@Dyspozytor
Ĺťeby upodobnić polską kolej do niemieckiej to trzeba by skasować wszystkie wagony 111A i 112A i wyprodukować w ich miejsce nowe wagony przedziałowe 1 klasy i 2 klasy. Wagony 111A to przedziałowe wagony 3klasy a 112A to przedziałowe wagony 2 klasy. Jeszcze pozostaje kwestia połówki 112At, która jest w całości przedziałowym wagonem 2kl.
Tylko ilości jakie są do wyprodukowania są zatrważające.

PS: Do wymiany wagony 113A, 101C, Ds, BD ( wagon przedziałowy 3klasy z częścią bagażową )
2012-02-04 12:46:52 Autor: scorpio
---.static.icpnet.pl
KDP tak, ale jedynie na liniach typu CMK (wariant 300 km/h) oraz na liniach quasi KDP już istniejących - 200 km/h na E20, E30 (poza Śląskiem z wiadomych względów), 160 km/h na całej E59, CE59, E75 Rail Baltica (do Białegostoku nawet pod 200 km/h z Dworca Wileńskiego, który powinien stać się podziemną stacją przelotową z łącznikami do Centralnego i Gdańskiego) ewentualnie na linii Runowo Pomorskie-Gdynia Główna (gdzie się da 160 km/h wraz z zabudową SBL+ToP i odbudową 2 toru gdzie jest to możliwe), 120-140 na liniach typu Odrzanka CE59, Węglówka CE65 oraz Poznań-Kluczbork, 14ka do Leszna (dalej 120), Oleśnica-Chojnice na odcinku od Oleśnicy Rataj aż do Gniezna, Poznań - Piła -Szczecinek - Kołobrzeg (z dobudową 2 toru na odcinku Oborniki-Dziembówko), 100-120 km/h na innych ważnych liniach, 80-90 km/h na liniach pobocznych, ważnych dla znaczenia lokalnego.
2012-02-04 12:58:43 Autor: HR
---.ip.netia.com.pl
Spokojnie PLK już zagospodarowuje kadrę 42 osób z biura KDP (w tym 6 dyrektorów, kierowników kontraktów, samodzielnych stanowisk i innych). Wszyscy zostaną przeniesieni do innych biur (m. in. strategii, realizacji inwestycji i ochrony środowiska), oczywiście na dotychczasowych warunkach zatrudnienia.
2012-02-04 13:01:30 Autor: PiotrW
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Dyspozytor

\"Realizacja KDP oznaczałaby śmierć techniczną wielu innych, ciągle ważnych linii kolejowych, gdzie celem powinno być doprowadzenie ich możliwości technicznych do 100 km/h (linie lokalne), 120 km/h (linie regionalne) i 160 KM/h (linie o znaczeniu ogólnokrajowym)\"

Tak, tylko czy ukatrupienie KDP automatycznie oznacza realizację tego drugiego celu? Znaczy się doprowadzenia pozostałych linii do 100 km/h (linie lokalne), itd... Jak Kolega sądzi?

Zostało kilka mld oszczędności - czy nie jest zastanawiające, że ten ponoć prokolejowy rząd usilnie próbuje przesunąć te środki na drogi? Z uporem maniaka - czytaj: teraz się nie udało to za rok czy tam dwa ponownie będziemy wnioskować o to w UE. To tak ma wyglądać \"prokolejowość\"? Hm... całkiem oryginalnie. Zwłaszcza, że ostatnio na RK ukazało się kilka artykułów, a to o zamykaniu Wodzisław - Chałupki, a to o zarzuceniu remontu Wrocław - Świdnica, wszystko oczywiście z powodu braku pieniędzy. Przypominam: zostało kilka mld oszczędności. Mld = jedynka i dziewięć zer. Jeśli ktoś jest w stanie zrozumieć ten fenomen to chwat...

Bo ja jakoś średnio widzę w tych działaniach \"powiew normalności\" - w ogóle, nie tylko w odniesieniu do likwidacji Centrum KDP.
2012-02-04 13:21:41 Autor: wujek samo zło
---.dhcp-docsis.net.tomkow.pl
@Jacek Prześluga: No jasne, zostawić niech pracownicy się uczą i zdobywają doświadczenie w budowie KDP. Oczywiście za publiczne pieniądze finansować naukę z 5-cyfrowymi pensjami. Oczywiście nabór tylko dla \"wybitnych\" specjalistów bez konkursu. Fajnie, siedzieć, nic nie robić, uczyć się i dostawać za to kasę podatników....Faktycznie, jest to rzecz, którą trzeba zrobić w pierwszej kolejności, by zmodernizować kolej w Polsce.
2012-02-04 13:34:23 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Do wybudowania odcinka Sieradz - Wieruszów nie potrzeba Centrum KDP...
2012-02-04 13:38:28 Autor: Adam Bambosz
---.ip.netia.com.pl
@Jacek Prześluga

Panie Jacku zadania które są lub były w centrum KDP są dublowane w 70% przez poszczególne biura centrali PLK i centrum realizacji inwestycji

2012-02-04 13:50:17 Autor: Funiek
---.dynamic.gprs.plus.pl
To podobnie jak zadania Dworzec Polski S.A. były i chyba są dublowane z Oddziałem Dworce Kolejowe PKP S.A.
2012-02-04 13:54:42 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
Chocholi taniec od ściany do ściany. Tak jak promowanie Y-ka było utopią i szaleństwem (bo realizacja takiego zakresu ani nie była celowa ekonomicznie ani realna jeśli chodzi o źródła finansowania) tak i bezsensowna jest totalna kapitulacja. KDP można było, i trzeba było, zacząć od połączenia Warszawa - Łódź ( z lokalizacją centralnego portu lotniczego po drodze) a później zobaczyć co dalej. Szanse zostały storpedowane z jednej strony w wyniku przestarzałej modernizacji tego połączenia z drugiej w rezultacie otumanienia opinii społecznej wirtualnym Y-kiem. Widocznie tworzenie silnego centrum Polski nie było nikomu na rękę. Drugiego tak idealnego tandemu jak Warszawa-Łódź niestety nie ma. Dlatego należy pamiętać kto nas tak urządził, ale też szukać innych realnych lokalizacji i rozwiązań.
2012-02-04 13:58:59 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@scorpio
...\" E75 Rail Baltica (do Białegostoku nawet pod 200 km/h z Dworca Wileńskiego ...\"
A po co ? Bo to Rail Balticka ? Wystraczy 160 km/h - tłumów do Białegostoku nie przewoźimy. A tym bardziej dalej do Bałtów.
W ogóle RailBaltica to projekt ploityczny biurokratów w UE - korytarz ( w zasadzie towarowy ) dla Bałtów do Europy.

...\"160 km/h na całej E59, ...\"
A dlaczego nie 200 km/h ? Tu właśnie 200 km/h a nie \"tylko\" 160 km/h - przynajmniej na ciągu Wrocław - Poznań - Szczecin.

...\"120-140 na liniach : 14ka do Leszna (dalej 120), ...\"
Z której strony ? Od Ĺťagania ?( rotfl )
Na 14 wystarczy płynne 120 km/h + uzupełnienie elektryfikacji przynajmniej do Głogowa - aby przejąć ruch towarowy w osi wschód - zachód z E20.

A wracając do meritum. Koncepcję + SW dla Y należy w jakiś sposób \"zamrozić\" aby wracając do tematu za 10-15 lat nie rozpoczynać wszystkiego od zera.
A na dzień dzisiejszy należało by skrócić czas przejazdu Warszawa - Wrocław i Kraków - Łódź - Poznań. W tym drugim wypadku należy zrobić NG na ciągu Kutno - Łódź - Tomaszów - Radzice.
2012-02-04 14:05:33 Autor: pinkdotR
---.174.214.50
@Jacek Prześluga: To jest raczej całkowita likwidacja tego projektu, przynajmniej przez tę ekipę. Czy jakaś kolejna do tego wróci i będzie miała co kontynuować, to nas specjalnie nie obchodzi, skupiamy się na tym, żeby wycofać się z projektu KDP.

Przewiduję, że dorobek tych, którzy nad polskim KDP pracowali spotka taki los, jak różne historyczne plany budowy metra w Warszawie. Może przez analogię będziemy do KDP podchodzić jeszcze kilka razy, za każdym zabraknie kasy albo woli. Może ktoś kiedyś KDP w Polsce zbuduje (nasze wnuki?) i wtedy nagle dla wszystkich będzie oczywiste, że to miało sens, było realne do zrobienia i cieszy się rosnącą popularnością. Będziemy szybko chcieli budować kolejne linie.

A na razie jest jak jest - po prostu ...
2012-02-04 14:14:38 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Szkoda, tylko, że nie myśli się \"sprawiedliwie\"... Za ten pieniądze które Nowak zaoszczędzi na KDP spokojnie by zmodernizował protezę (Wrocław/Opole - Warszawa) i wybudował S-W (Łódź - Wrocław)... Donaldinho nas zrobił w \"ch*ja\", przez co budowa S-W, albo modernizacja Łódź - Kalisz z POIiŚ powinna być całkowitym priorytetem za ten kłamstwa...

A tak, nadal trwa ta głupkowata wojna...

Ktoś dobrze napisał, że na dzień dzisiejszy, powinno się zmodernizować odcinki Kutno - Łódź - Tomaszów - Radzice, ale jak wynika ze wszystkiego, najgorszy odcinek Zgierz - Kutno jest planowany dopiero na 2014, a Tomaszów - Radzice nie ma nawet w planach przetargowych... W dodatku, ktoś nadal zapomina o obietnicach przystanku dla Opoczna.
2012-02-04 14:37:19 Autor: g
---.internetdsl.tpnet.pl
@bozia
Dlatego ekshumują Gosia, bo zabrał plany ze sobą
2012-02-04 14:50:11 Autor: JP
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wujek... Cały świat tak robi. Można oczywiście budować metodą prób i błędów... Kto w Polsce ma doświadczenie w budowie KDP? Proszę o nazwiska...
2012-02-04 14:58:40 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Od tego momentu, grupa Kwiatkowskiego powinna dać sobie spokój z KDP (nawet z tą do Berlina) i wspomóc Wrocław w sprawie budowy łącznika S-W. Aby szybko się dostać z Łodzi do Poznania/Berlina, trzeba tylko zmodernizować/zrewitalizować odcinek Zgierz - Kutno, oraz powywalać sierżanty na odcinku Kaliska - Ĺťabieniec - Zgierz.
2012-02-04 15:01:27 Autor: Draw
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ĺťenujące.
2012-02-04 15:57:22 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
Wkońcu rozwiazano ten cyrk \"kolesi kolesiów\". Szafrański z Grabarczykiem i innymi maja kolejna stype :)
2012-02-04 15:59:32 Autor: conen
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Biurokraci z centrum to niech się uczą za własne pieniądze, a potem jako fachowcy zgłoszą się do pracy na stanowisko dyrektora z wysoką pensją. A teraz spadać na tory.
2012-02-04 16:05:56 Autor: Wrocławianin z Wrocławia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Dyspozytor i jemu podobni:

na jakiej podstawie twierdzisz, że mamy wybór, albo KDP, albo linie pozostałe?

Naprawde uważasz, że mamy w szufladzie pieniądze, które możemy wydać albo na KDP, albo na linie pozostałe?

Nie, my nie mamy pieniędzy i wybór jest inny:

albo KDP na które pieniądze da w dużej części Unia, albo nic, tak, nic, bo nikt nie da pieniędzy na wszystkie linie naraz, tak jak sobie marzą niektórzy miłujący kolej.

Zaniechanie projektu KDP jest żałosnym aktem ludzi małej wiary który cofa Polskę kolejową do XIX wieku, jest to efekt szeroko zakrojonej zemsty gdańskiej odnogi PO na Schetynie. Ale przyjdzie kryska i na mafię Tuska.

Gawiedź pozbawiona własnej krytycznej oceny oczywiście kupiła slogany o braku możliwości finansowania, natomiast perspektywa budowy elektrowni atomowej za 20 krotność wartości budowy KDP nie została wycofana i zupełnie przypadkowo elektrownia zostanie zbudowana koło Gdańska.

Dlaczego lobby samochodowe nie krzyczy, aby remontować drogi lokalne, tylko wszyscy czekają na autostrady, a przecież tez moglibyśmy wyremontować drogi dotychczasowe, poszerzyć je o 2 centymetry (bo o 3 cm byłoby chyba zbyt śmiałym krokiem) i cieszyć się że mamy komfort.

Tak, rezygnacja z KDP spowoduje:
- brak cywilizacyjnego połączenia Wrocławia z Warszawą,
- cofnięcie w rozwoju gospodarczym Polski,
- wzrost bezrobocia,
- upadek całej kolej w Polsce - nikt nie da pieniędzy na remonty zwykłych linii, a my tych pieniędzy nie mamy.

Wstyd, pokolenie które nic nie wniesie do rozwoju Polski kolejowej, mimo wyjątkowo korzystnych możliwości finansowania (UE poparła śmiały projekt KDP).

Dziwię się też ludziom pokroju dyspozytora, dlaczego korzystacie z komputerów i z nowych technologii, jak moglibyście pisać gęsim piórem, albo pisać na wyczyszczonej po modernizacji maszynie do pisania?

Dlaczego jeździcie autostradami, albo chcielibyście jeździć nimi jeśli mieszkacie w bardziej zacofanej części Polski (np.okolice Warszawy)?? Przecież zgodnie z waszym zachowawczym myśleniem do jazdy po Polsce powinny starczać zwykłe drogi??




















2012-02-04 16:15:55 Autor: civic
---.icpnet.pl

civic
Gazeta Prawna, 21.05.2011:

\"Wielka Brytania pogrążona w głębokim kryzysie gospodarczym\"

\"Rynek Kolejowy\", 9.01.2012:

\"Brytyjscy ekonomiści nalegają, by budowę kolei dużych prędkości w Wielkiej Brytanii między Londynem a Birmingham rozpocząć jak najszybciej. Projekt wart 32 mld funtów ma poprawić stan branży budowlanej oraz ulepszyć starzejącą się infrastrukturę.\"

\"Rynek Kolejowy\", 10.01.2012:

\"Wielka Brytania: Rząd jednak za KDP\"
2012-02-04 16:21:55 Autor: kolejarz999
---.180.169.51.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Wyszyński sie powiesi chyba :)
2012-02-04 16:32:27 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Proponuję, zacząć burzyć PKiN i Dworzec Centralny, bo trzeba zrobić miejsce pod Katedrę i Dworzec Kolejowy KDP. Złote tarasy trzeba jakoś podstęplować, żeby się nie zawaliły ( tam jest tyle szkła, że szok ) Może Złote Tarasy zburzyć i wybudować od początku.

2012-02-04 16:32:44 Autor: Krzysztof Kuś
---.181.0.180.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
JP: \"Dlaczego nigdy nie rozpatrujecie rożnych wariantów, tylko zawsze jeden, suflowany przez urzędników lub polityków, którym wygodne jest trwanie a nie postęp?\"

I lobbystów.

Przy okazji. Się Kongres Drogowy szykuje: http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/91/1/kongres-drogowy-2012-juz-w-kwietniu.html Jest już nawet przewodniczący: http://www.rynekinfrastruktury.pl/artykul/91/1/adrian-furgalski-przewodniczacym-rady-programowej-kongresu-drogowego-2012.html

Po co komu jakieś KDP. Po co komu szybka kolej. Drogi i autostrady - umiłowane, ukochane i powszechnie ubóstwiane.

Kolejarz999: nie powiesi się, to twarda sztuka. Jego takie rzeczy tylko mobilizują do działania i pisania. :)
2012-02-04 16:53:19 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Chciałem dodać, że bez tej Katedry to niczego nie da się zbudować. I Katerda musi być wyższa od Świątyni w Licheniu Starym. W stynu architektonicznym PKiN nie ma czegoś takiego jak kolej, bo to styl z przed 4000 lat. Obeliski i mustaby ewoluowały w przeciągu 4000 lat do Katedr Cesarsko-Królewskich.
2012-02-04 16:55:22 Autor: króliczek
---.adsl.inetia.pl
Chodzi o mastaby oczywiście ( nie mustaby ). Mastaby to grobowce.
2012-02-04 17:01:14 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
Na przykładzie Wodzisław - Chałupki, możecie być pewni, że MT nie będzie wydawać pieniędzy na inne, mniejsze linie, a tylko na protezę....
2012-02-04 17:34:14 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
@Wrocławianin
świetnie napisane. czy w Warszawie budowa metra wstrzymała nakłady na utrzymanie istniejącej infrastruktury? nie. tak samo byłoby z KDP, ona niczego nie może zabrać z utrzymania linii konwencjonalnych, bo nie ma czego zabierać. linie lokalne powinny być dofinansowane z programów regionalnych a KDP z budżetu centralnego (główne magistrale są robione już teraz).
na dworce duże pieniądze się znalazły. szkoda, tylko, że będą one puste i znowu popadną w ruinę, bo nie będzie miał kto z nich korzystać.
2012-02-04 17:42:09 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
civic

I widzisz jakie w tej Wielkiej Brytanii barany rządzą? Nie to co u nas! My zapłacimy za worek cementu dwa razy tyle, albo lepiej, kupimy od Niemca. Wtedy zapłacimy trzy razy tyle co dzisiaj i dojdą jeszcze koszty transportu, ale bauer może jakimś wurst rzuci do podziału, to się najemy. Zaoszczędzimy na roboczogodzinach, bo się znów Chińczyków weźmie, albo innych Białorusinów.
2012-02-04 18:34:13 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Remonty linii kolejowych do 100/160km/h to przypominam że nie jest to postęp ale cofanie sie do epoki lat 70/80 i do tego co było X lat temu dobre i sprawdzone za komuny , jeśli chcemy pójść dalej to powinniśmy kosztem moderny tych linii budować KDP , to że te linie poupadały to my juz nie wracajmy do tego żeby je odświerzyć żeby cos tam na nich sobie jezdzilo i kolejarze dalej mieli te swoją robote , myślmy przyszłościowo , dajmy na to w Łodzi jak budowano tramwaje elektryczne to wszędzie jeszcze w Polsce były konne nawet w Warszawie i jeszcze 10 lat po wybudowaniu elektrycznych w Warszawie były konne , ale okazalo sie ze inwestycja Cara w Łodzi w Elektryczne sie zwrócila szybciej jak ktos inny myslal z nawiązką bo kredyty w mig spłacono , poniewaz to byl postęp , a rozumowanie naszej władzy a bo nie ma w kieszeni i trzeba ratowac te linie co zostaly to nie jest postep , bo to ratowanie i tak nic nie da bo to jest juz przestarzale , stare nadaje sie do kasacji i zlomowania . To ze Niemcy nie mają KPD to nie znaczy tez ze mądrze myślą . A ja myśle że wprowadzenie w Polsce KDP przyczyni sie wielce do rozwoju tego kraju bo oto będzie potrzeba nowych fachowców od kolejnictwa po Politechnice i do spadku bezrobocia , jak sądze siec bedzie sie powoli rozwijac jak juz cos będzie . A tak jestesmy w tyle o 30lat, i na nic nas nie stac dalej nawet na porządne nowe wagony wszystko stary złom , podobnie z samochodami , jestesmy krajem zapóźnionym nie tylko technologicznie ale i umysłowo
i to pokazał Nowak .
2012-02-04 18:39:56 Autor: tfanatic
---.189.0.198
Moja prognoza jest taka że PKP bez KDP umrze śmiercią naturalną za jakis czas w wersji pasażerskiej nawet po tych modernach które pokazują ze żadnych parametrow nie podnoszą a przywracają jedynie to co komuna wybudowala jako nowe , a juz ten ustrój wszystko zapuścil tak ze teraz chce odtwarzać kosztem nowych inwestycji , tu wlasnie mozemy zobaczyc jak zdolną mamy władze , jak żeś tak chamie doprowadzil kraj do ruiny to teraz daj ze swojego wlasnego portwela albo weź kredyty i dokladaj żebysmy teraz dogolini Europe i swiat , a nie chcesz pokazywac ile to nie robisz łachu jeden jak kilka linii gdzie pociagi normalnie śmigały za komuny setke odtworzysz to juz jako slogan wyborczy sobie przyszywke robisz , to nawet komuna sie nie wychwalala tak mimo ze 1000x wiecej od was zrobila co wyście zmarnowali , bo macie pare nowych pociagow czy wagonow umiecie jedynie kupic a komuna kupowala setki i miala swoje zaklady gdzie te wagony byly tanie , nie oplacalo sie tanio robic i drogo wam teraz tez sie nie oplaca widocznie taki kraj .
2012-02-04 18:43:43 Autor: tfanatic
---.189.0.198
A wy kolejarze sami widzicie ze jak sie pijoków do władzy dopuszcza to wszystko poprzepijają w kraju i jeszcze wam powiedzą ze to wyscie przepili a oni tylko pieniądze dali i to jeszcze nie swoje bo powiedzą wam z kredytu ktory teraz wy musicie spłacac a stac was jedynie zeby odsetki zaplacic lichwiarzowi .
2012-02-04 18:51:51 Autor:
---.icpnet.pl
Dziecko @tfanatic - wróć do szkoły ! Jedno zdanie na 9,5 wersa z którego nic nie wynika. O przeczytaniu ze zrozumieniem nie wspomnę.
2012-02-04 19:59:00 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@tfanatic

bawisz się kolejkami czy klockami lego?
biedaku umysłowy ...
2012-02-04 20:09:54 Autor: uć
---.xdsl.centertel.pl
Gliwice - Katowice by zlikwidować wąskie gardło 60km/h
2012-02-04 21:29:32 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
a gdzie Robert Wyszyński?
gdzie un jest?

Robercie - wzywam Cię do boju o KaDePe
wyklęty powstań ludu igreka .....
2012-02-04 21:41:17 Autor: nazgul
---.147.34.64.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
Jak to jest, że zwykli ludzie wiedzą, że coś jest bez sensu, idiotyczne i to strata pieniędzy, a ci kretyni z Warszawki (m.in. Grabarz Infrastruktury Cezary) brną w to, a po jakimś czasie i wielu wydanych milionach doznają \"olśnienia\"...?
2012-02-04 22:25:21 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
Ta decyzja jest żałosnym przykładem górowania polityki nad nauką, rozsądkiem i strategicznym myśleniem. Najsmutniejsze jest to, że fundamentem przygotowania budowy KDP w Polsce jest dr Andrzej Massel - szczerze współczuję panu Panie Ministrze - morduje Pan własne dziecko. Kluczowe strategiczne dokumenty, które były istotą wszelkich opracowań - były jego autorstwa lub współautorstwa.

Mówienie, że zamiast KDP trzeba najpierw wymienic drewniane podkłady, zlelektyrfikowac linie i odmłodzić 28 letnie wagony Intercity, jest opowieścia małego chłopczyka bawiącego się kolejką. Tak można było mówić przed rokiem 2000, to jest ogłupianie społeczeństwa.

Zawsze postęp był spiralą nakręcającą rozwój gospodarczy. Tak mogło byc i w tym przypadku. Nie jest i pewnie nie będzie. Prosze pomyśleć ile rzeczy wynaleziono przy okazji z pozoru durnego programu kosmicznego NASA?

Wartoby zapytać dlaczego. Dlaczego minister właściwy ds. transportu wysadza w powietrze fundamenty rozwoju podległej mu branży. Dlaczego jeden z lobbystów nakręca ideologię która jest wbrew własnemu interesowi. To oznacza, że interes jest inny, ważniejszy. Czyżby ten o którym pisał kolega Kuś nawiązujący do jego udziału w kongresie drogowym?

Dlaczego ZDG TOR będac współautorem Master Planu dla Transportu Kolejowego i paru innych opracowań, przyjętego w 2009 roku pisał w nim o konieczności szybkiego przygotowania KDP, wówczas, gdy na polskich torach inwestycje były jeszcze w powijakach, a wykonawcy łapali co się dało, aby przetrwać?

Pytań jest wiele, wszystkie bardzo poważne, bo stanowią o przejrzystości życia publicznego. Minister niefachowiec wie lepiej od zastępcy megafachowca, dlaczego? bo tak - a może warto zapytać publicznie?

2012-02-05 00:09:07 Autor: Jacek Prześluga
---.dynamic.gprs.plus.pl
J-23, ważne pytania. Nie sądzę, byśmy poznali odpowiedź. Urzędnicy i politycy, i menedżerowie czytają to forum całymi godzinami, ale nie podejmują wędrujących po nim tematów. Tak jest wygodniej. Sprawy ACTA też były tajemnicą gabinetów politycznych, a teraz dyskutują o nich wszyscy. Z KDP czy szerzej - z polityką wobec kolei tak nie będzie, to wiem, ale na swój sposób to forum generuje politykom ważne znaki zapytania, które oni kompletnie lekceważą. My, menedżerowie kolei, także. Czy Was to nie dziwi, że nikt tu nie chce podjąć jakiejkolwiek debaty? Nikt z czynowników kolejowego biznesu. Czytają - namiętnie, wiem to - ale wolą milczeć. A czasem chciałoby, żeby z własnego formatu wyskoczył Zbyszek Szafrański czy sam Andrzej Massel. Kiedyś, bywało, pisywali. Teraz wolą schować się za agencją PR lub parawanem milczenia? Szkoda trochę. Kolej potrzebuje debaty, ale nie takiej w zaciszu hotelowych sal konferencyjnych, lecz dialogu z jej klientami i ludźmi, którzy jej dobrze życzą.
2012-02-05 00:35:49 Autor: scorpio
---.static.icpnet.pl
@zorientowany

200 do Białegostoku dalej płynne 140 z dobudową szerokiego toru do Białegostoku (budowa terminali przeładunkowych 1520/1435) z możliwością zwiększenia szybkości do Suwałk z 90 km/h do 120 km/h (połączonej ewentualnie z elektryfikacją), z Suwałk do Trakiszek te 80-90 (dużo łuków). E59 - 200 km/h czemu nie, problem tylko w tym, że do maksymalnie da się to zrealizować do Lubonia potem 120 z Lubonia do Kiekrza (z ograniczeniem do 90 km/h na odcinku Poznań Główny-POD), problem może być tez z łukami w Puszczy Noteckiej (odcinek Mokrz-Miały) i wjazdowe i wyjazdowe z Krzyża, przebudowa linii Szczecin Dąbie-Świnoujście Port do 160 km/h gdzie się da (przebudowa łącznicy SDA-SDC na dwutorową o Vmax 80 km/h, aby sezonowe składy typu Błękitna Fala były rzeczywiście szybkimi połączeniami bez niepotrzebnej telepaniny przez SPC). Porządna przebudowa na 160 linii Poznań-Kłajpeda na odcinku Poznań-Toruń Główny, dalej porządne 120-130 km/h, modernizacja do 160 km/h linii D29-131 od Inowroca do Tczewa (trasa obwodowa Nowa Wieś Wielka-Maksymilianowo na 120 km/h wystarczy - ruch towarowy, bo linia się sypie), Kutno-Piła do Torunia 160 km/h dalej 120 km/h, z CE59 i CE65 należy zrobić wszystko aby było tam te 140 km/h (modernizacja linii Inowrocław Rąbinek-Jaksice z 80 do 120 km/h połączona z wywaleniem rozjazdów na bok na 40 km/h w Jaksicach i montaż rozjazdów R=1200), budowa łącznicy omijającej stację Inowrocław od strony północnej, remont tego cholernego mostu w Toruniu (obecnie jest tam 30 km/h, bardzo szybko :-) ). Rewitalizacja linii Stargard-Gdynia do 140 km/h z dobudową 2 toru gdzie jest możliwe (rewitalizacja odcinka linii Koszalin-Kołobrzeg bo się sypie coraz bardziej - parametr 100) No i zrobić należy coś z Ostbahnem (rewitalizacja z elektryfikacją od Kostrzyna aż do Piły). 14ka na 160 do Ostrowa dalej 120-140 (elektryfikacja do Leszna/Głogowa)
2012-02-05 00:38:30 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
Panie Jacku,

Szczerze wierzę, choć z pewnością naiwnie, że w naszym kraju przyjedzie czas na załatwianie ważnych spraw poprzez wiedzę i dialog. Ale czy wszystko, jak chociażby sprawa ACTA, musi przechodzić przez kryteria uliczne? PKP Cargo dokonało \"rewolucji bez jednego wystrzału\" i na ostatniej prostej ktoś wrzucił garść żwiru w tryby otwierając na nowo dyskusję ze związkowcami.
Czy debata o kolei musi toczyć się na ulicy żeby była zauważalna? Przecież większość naszego pierdolamento jeździ koleją parę razy w miesiącu - co ślepi są, nie widzą jak się zmienia? Kolej weszła parę lat temu na dobrą drogę odzyskiwania społecznego zaufania - modernizacją dworców, linii kolejowych czy programu modernizacji taboru.

Pan był jednym z tych, którzy mieli wizję, może zbyt awangardową, może zbyt dynamiczną, bo percepcja środowiska ma swoje ograniczenia ale miało to wspólny mianownik - rozwój.

Zaoranie KDP ma swój sens, dosyć jasny. Wystarczy zapytać, kto na tym zyska lub kto tego obawiał się, że zrobił wszystko, by zaorać. Wstyd mi za Jakubasów, Furgalskich, Paprockich i paru innych przyklaskujących temu pomysłowi. Podobno to ludzie z branzy kolejowej, choć dla mnie to bardziej ludzie interesu. Lecz cóż się temu dziwić, skoro człowiek z listy 500 najbogatszych Polaków, chce być rasowym komunistą i broni najuboższych, a minister od kolei zamyka jej rozwój?

Historia rozliczy was z pewnością, a mam nadzieję, że ktoś inny znacznie wcześniej.
2012-02-05 01:02:12 Autor: JP
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ktoś zyska na zablokowaniu KDP, to pewne. Ale to nie znaczy, że wszyscy się muszą na to godzić. Nazwiska tych, którzy się pogodzili, są znane. Nazwiska wszystkich, którzy się sprzeciwiają są słabo rozpoznawalne albo nie mają mocy. Nic nie znaczymy, wspólnie z Wyszyńskim i innymi. Kolej ma w plecy od zawsze i nie w swoim wnętrzu, choć też, lecz głównie we własnym otoczeniu. Nikt nie chce być kolejowym szowinistą.
2012-02-05 01:04:51 Autor: walczanin
---.sds.uw.edu.pl
Dobrze ze na razie ubite w takim ksztalcie bylaby to zlota rybka do ciagniecia kasy, modern nie potarfia porobic sensownie i w sensownych terminach a co dopiero KDP, rozgrzebaliby to i tyle. Teraz powinni pomyslec o wariancie H w max 230-250 i po prostu dlubac go etapami - CMK-Łodz, Wroclaw - Poznan, Kalisz - Lodz i bedziemy mieli substytut KDP laczacy w zasadzie najwieksze polskie miasta.
2012-02-05 01:32:01 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
JP - cytat:

\"Nazwiska tych, którzy się pogodzili, są znane. Nazwiska wszystkich, którzy się sprzeciwiają są słabo rozpoznawalne albo nie mają mocy. Nic nie znaczymy, wspólnie z Wyszyńskim i innymi.\"

Pan się myli - jak każdy (czasem). Skandal z panicznym katrupieniem inwestycji w szybką kolej dokonany przez lobbystów drogowo-paliwowych, przy jednoczesnej budowie kilkunastu A i S - odbije się czkawką dość szybko - mniej więcej tak samo szybko, jak efekty usramorządowienia, o których niedługo napiszę na przykładzie zbliżającego się dramatu (i MEGA DYMU) na Opolszczyźnie.

Decyzja ta jest równie głupia (i wymuszona politycznie), co usramorządowienie, ale to niektórzy zrozumieją za kilka lat, inni - nigdy. Massel nie ma nic do tego - musiał - bardzo mu współczuję. Bardzo. Ale za głupotę politycy zapłacą, wcześniej czy później. Wspomnicie moje słowa - to już teraz widać modelowo w przypadku idiotyzmu o nazwie ACTA i podobnych wpadkach.

To dopiero początek - a nie koniec. Zobaczycie. Już za kilka lat, jak pieprznie, co ma pieprznąć i zaczniemy robić PORZĄDEK. My, nie ściemniacze polityczni - tylko MY, świadomi OBYWATELE tej planety.

2012-02-05 01:44:50 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Dziś wieczorem (chyba) na blogu KDP porcja mitów i kitów jakimi LOBBYŚCI paliwowo-drogowi raczą/raczyli media oraz opinię publiczną - będą dwie albo trzy części.

ŚWIADOMOŚÄ† i WIEDZA o takich manipulacjach - to mega ważna rzecz. A ta rośnie obywatelsko w postępie HAJ SPIDU i to mnie strasznie cieszy.

Nie traćcie nadziei - jest nas CORAZ więcej, tych świadomych. Nie może być tak, że za 150 mld zł buduje się TYLKO nowe drogi i żadnych linii kolejowych. To nie jest transport zrównoważony, tylo SŁUĹťENIE mafii paliwowej. I nie bójmy się w żadnym przypadku mówić tego GŁOŚNO: miliony razy, aż do wszystkich dotrze, co dotrzeć powinno. Z nazwiskami.

Kto jest za NOWOCZESNĄ koleją, a kto za jej ukatrupieniem, pod pozorem \"wielkiej modernizacji\" (czytaj: zabraniem 5 mld zł na drogi).
2012-02-05 02:37:02 Autor: krzysztof rytel
---.warszawa.vectranet.pl

krzysztof rytel
\"Likwidacja centrum została już rozpoczęta. Proces wykonywany jest etapowo z uwagi na nałożone zobowiązania na tę jednostkę, które wymagają dodatkowo uregulowania, przekazania bądź zakończenia niektórych prac, w tym także zmiany warunków zatrudnienia pracowników centrum, inwentaryzacji i przekazania majątku jednostki do innych jednostek w PKP PLK SA.\"
„Zakończenie podjętych działań restrukturyzacyjnych w tym zakresie planuje się w pierwszym półroczu 2012 r.”

Czyli tłumacząc na polski: Nikt roboty nie straci - ani z centrum KDP, ani z CRI. Kiedyś się mówiło, że w wojsku nic nie ginie, najwyżej zmienia właściciela. Z PKP nie zwalniają, najwyżej zmieniają komórkę. To tak ad vocem zachwytów porzedników o rozpędzeniu towarzystwa itp.
2012-02-05 08:20:42 Autor: emeryt
---.dzialdowo.vectranet.pl
Byłbym za KDP pod jednym tylko warunkiem zmodernizowania i wyremontowania tego co mamy i co nam potrzebne.Poproszę zerknąć na sąsiadów.Wszędzie dbają o kolej Czesi ,Słowacy,Niemcy Ukraińcy Rosjanie nawet wyśmiewana Białoruś my jesteśmy w środku do tego w strategicznym miejscu którego nie umiemy wykorzystać.Lobby transportu samochodowego ciężarowego trzyma się mocno a kolej niema w sejmie senacie rządzie swych lobbystów jeden z nich miał być i walczyć o kolej walczy ale z Dodą he he o wino i skręty piszących biblie nie muszę wymieniać nazwiska he he sami wiecie
2012-02-05 10:50:07 Autor: lux
---.adsl.inetia.pl
@Jacek Prześluga: cieszy mnie pańska otwartość na debaty. Choć z Pańskimi poglądami się nie zgadzam, to właśnie takiej szerokiej debaty bardzo, ale to bardzo potrzeba. Niestety, umiejętność konsultowania czegokolwiek jest porażająco mała - dziś np. pod pojęciem \"panel dyskusyjny\" (na jakiś temat) bynajmniej nie jest rozumiane słuchanie głosów z sali, lecz zaproszeni kilku ludzi (ekspertów), którzy zza zielonego stolika będą przed gawiedzią udawali rozbieżne poglądy i kulturalnie się spierali. Władza (szeroko rozumiana) oddala się w potężnym tempie od społeczeństwa.
2012-02-05 11:52:24 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
- koniec durnego pomysłu
-W końcu powiew normalności.
-Dobrze, że w końcu zwyciężył rozsądek

No, jeżeli rozsądkiem nazywamy zaprzestanie modernizacji kolei w Polsce, normalnością jeżdżenie \"naokoło\" i przez to dwa-trzy razy dłużej, a na dodatek to wszystko są słowa mikoli, napisane na portalu kolejowym, to sorry panowie. Z poglądami imć Kononowicza nie sposób dyskutować.
2012-02-05 12:07:58 Autor:
---.internetdsl.tpnet.pl
Najpierw wyremontujmy to co trzeba wyremontować a potem myślmy o kolejach dupi..... prędkości, bo będziemy zdani na busiarzy ,żeby dojechać do stacji gdzie te wymarzone pociągi będą się zatrzymywać.
2012-02-05 12:43:51 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@scorpio
...\\\"200 do Białegostoku dalej płynne 140 z dobudową szerokiego toru do Białegostoku (budowa terminali przeładunkowych 1520/1435) z możliwością zwiększenia szybkości do Suwałk z 90 km/h do 120 km/h (połączonej ewentualnie z elektryfikacją), z Suwałk do Trakiszek te 80-90 (dużo łuków). ...\\\"

Sorry ale widzę , że się nie orientujesz w projekcie Rail-Baltica. Bo twoje założenia ( terminale przeładunkowe , dobudowa \\\"szerokiego\\\" toru , prędkości od Białegostoku ) zaprzeczają idei Rail-Baltiki. A terminale po polskiej stronie na odc. Białystok - Sokółka są - tyle , że w rozbiórce.
2012-02-05 12:57:53 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
scorpio

Chcesz rwać świeżo wyremontowane odcinki E59 na trasie Szczecin-Świnoujście? To nie jest bez sensu?
2012-02-05 13:02:49 Autor:
---.ip.cybergrota.com.pl
no ok, w likwidacji, ale który minister odpowie za to że przez tyle czasu funkcjonował twór z którego istnienia tak naprawdę nic nie wynika. Jak te wstrętne związki mówiły parę lat temu ministrowi Engelhardtowi, że ważniejszym i wystarczającym będzie podniesienie prędkości do 120 i 160 km/h na liniach które już mamy a które na gwałt wymagają ratunku bo grozi im śmierć techniczna, to tenże minister nazywał ich kulą u nogi i spowalniaczami rozwoju kolejnictwa w Polsce. Pytam więc jeszcze raz kto odpowie teraz majątkowo za wywalone w błoto pieniądze. Wiecie, że jedna z odnóg \"Y\", w jednym z wariantów jej przebiegu w okolicy Zawiercia (kierunek Pyrzowice lotnisko) była planowana przez teren osiedli domów jednorodzinnych z których najstarszy ma może 14 lat ?? Wiecie chyba też czym by to groziło dla tych ludzi którzy mieszkają w domach na trasie przebiegu takiej linii w budowie. Ale cóż, bardziej liczyła się chora wizja niz zdrowy rozsądek.
2012-02-05 13:14:56 Autor: zorientowany
---.icpnet.pl
@scorpio
...\"E59 - 200 km/h czemu nie, problem tylko w tym, że do maksymalnie da się to zrealizować do Lubonia potem 120 z Lubonia do Kiekrza (z ograniczeniem do 90 km/h na odcinku Poznań Główny-POD), ...\"

Ale to jest węzeł - i wiadomo , że pociąg nie wjedzie do Poznania z prędkością 200 km/h. Nawet do Berlina Hbf pociągi nie wjeżdżają z prędkością 250 km/h. Zmiana prędkości (200 na 160 km/h ) następuje przed stacją B. Spandau , a po berlińksiej średnicy pociągi jadą z prędkością 60 - 80 km/h

...\"przebudowa łącznicy SDA-SDC na dwutorową o Vmax 80 km/h, aby sezonowe składy typu Błękitna Fala były rzeczywiście szybkimi połączeniami ..\"

Tak , tak , może 3 ,4 lub piąty tor? Dla 3-4 pociągów w sezonie letnim wydajmy mln złotych ? To nie okres komuny i radosnej twórczości , gdzie na polecenia Biura Politcznego budowało się linie/łącznice ( np. Swarzędz - Stary Młyn - choć ta akurat okazała się potrzebna ). Jeden tor na obecny ruch na SDA-SDC w zupełności wystarczy. Poza tym - nic nie stoi na przeszkodzie ( oprócz woli przewoźnika ) aby Błękitna Fala jechała prosto do Swinoujścia.

...\"trasa obwodowa Nowa Wieś Wielka-Maksymilianowo na 120 km/h wystarczy - ruch towarowy,...\"
A jeździ w Pl jakiś pociąg towarowy 120 km/h ?

...\"Kutno-Piła do Torunia 160 km/h dalej 120 km/h ...\"
A dlaczego nie do Bydgoszczy ? Wers wyżej proponujesz trasę towarową na 120 km/h a odc. o znacznym ruchu pasażerskim ograniczasz do 120 km/h ( zamiast 160 km/h ).

...\"modernizacja linii Inowrocław Rąbinek-Jaksice z 80 do 120 km/h połączona z wywaleniem rozjazdów na bok na 40 km/h w Jaksicach i montaż rozjazdów R=1200 ...\"
Po co ? Ta 80 km/h w zupełności wystarczy. A w Jaksicach wystarczą rozjazdy R500 lub ew. R760

...\"budowa łącznicy omijającej stację Inowrocław od strony północnej, ...\"
A to w jakim celu ? Wojna się szykuje ? No bo objazdy węzłów to budowali Niemcy podczas II wojny. Są pilniejsze potrzeby np. obejście Czerwieńska , czy Zakopianka z obejściem Chabówki , Suchej B. czy Płaszowa
Tak więc -wiekszość pomysłow ciekawa acz nieracjonalna na obecne czasy - trącą trochę \"mikolszczyzną\"
2012-02-05 13:35:44 Autor: prof_ekspert
---.cdma.centertel.pl
Panie Przyśluga! Może mniej hipokryzji. To od Pańskiego wtrącenia się w realizację pomysłu KDP zaczęła się jego likwidacja. Tak, chciał Pan \"pomóc\" kolesiom z łodzi, ale oni są za tępi i tak tego nie zrozumieli. To miało szansę realizacji, gdyby Pan stanął po właściwej, merytorycznej stronie. To moze niech Pan już lepiej wróci do kampanii w stylu \"świńskiego ryja\" dla Palikota.
2012-02-05 13:38:53 Autor: Jakub
---.slupsk.vectranet.pl
@Marcin B

\"No, jeżeli rozsądkiem nazywamy zaprzestanie modernizacji kolei w Polsce, normalnością jeżdżenie \"naokoło\" i przez to dwa-trzy razy dłużej, a na dodatek to wszystko są słowa mikoli, napisane na portalu kolejowym, to sorry panowie. Z poglądami imć Kononowicza nie sposób dyskutować.\"

Jazde naokoło to akurat przewidywał lansowany projekt KaDePe y-grek Warszawa - Poznań przez Łódź i Kalisz zamiast jazdy w linii prostej jak ma to miejsce na CMK relacji Warszawa - Kraków.
2012-02-05 13:47:18 Autor: Maurycy_
---.97.198.165
@zorientowany
słusznie prawisz - Twoja korekta do @scorpio jest bardzo sensowna

ale coś mi tu nie gra - o ile wiem - nie ma linii Inowrocław Rąbinek - Jakscie /raczej Mimowola - Jaksice jako l. 741/
i dlaczego omijać Inowrocław w ruchu pasażerskim?
zwłaszcza z l. 131 jak i tak tam nic poza ruchem towarowym nie jeździ

ja bym zastanowił się nad modernizacją linii nr 203 i dostosowaniem jej do przynajmniej 100 km/h na całej długości
2012-02-05 14:39:15 Autor: R. W. O.
---.222.99.94
@\"Czytają - namiętnie, wiem to - ale wolą milczeć.\"
Nawet jak czytają to i tak niewiele są w stanie zrozumieć - więc milczą.
2012-02-05 14:43:15 Autor: poe
---.dynamic.chello.pl
- A przemyślaną decyzją było by powołanie nowej spółki KDP, mianowanie jej prezesem JP i włączenie do Dworca Polskiego, który wykazał się wręcz wyjątkowa efektywnością!
2012-02-05 15:20:04 Autor: J 23
---.dynamic.chello.pl
Prawda jest taka, że każdy szanujący sie przemysł ma komórke rozwojową, pracującą nad nastepną generacją nowego produktu. Tymczasem myśl naukowa kolei w Polsce, to Instytut Kolejnictwa, skupiający sie bardziej nad certfikacją i doraźnymi opracowaniami oraz ochłapy na paru uczelniach technicznych, krótko mówiąc - nedza.

Zapowiedzi uruchomienia KDP w Polsce wywołały entuzjazm w środowiskach naukowych ( nie licze ludzi interesu - typu Pan Parpocki) oraz gotowosc do kształcenia nowych kadr. Nawet jeśli KDP ruszyłoby za lat 10-15, to i tak kształcenie trzeba zacząc teraz. W aktualnej sytuacji temat pewnie znowu zdechnie i trzeba zapytac, czy ma szanse kiedykolwiek odżyc. Raczej nie.

Bajki opowiadają ci, co mówią, że trzeba linie zrobic najpierw na 160, potem na 200 czy 250 a potem na 350 km/h. To tak jakby starego Poloneza stale unowocześniac. Przykład tego był ale ani tej fabryki, ani tego produktu już nie ma na rynku.

A potrzeba jest taka, że trzeba inwestowac w nauke, kadre i budowac doświadczenie, chyba, że z premedytacją chcemy zostac zaściankiem Europy - technologicznie, politycznie i ekonomicznie. Na własne życzenie

A można było zrobic na koszt UE - projekt 7.1-26 przewidywał na to 300 mln zł. Gratulacje lobbysci, do 1,5 mld zł na drogi dorzuccie jeszcze te 300 mln.

J 23
2012-02-05 15:27:32 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Jakub

...Jazde naokoło to akurat przewidywał lansowany projekt KaDePe y-grek Warszawa - Poznań przez Łódź i Kalisz zamiast jazdy w linii prostej jak ma to miejsce na CMK relacji Warszawa - Kraków...

Jak zawsze nie zrozumiałeś, ale też jak zawsze, nie omieszkałeś wstawić do swojego postu nazwy tego znienawidzonego przez ciebie miasta, czyli Łodzi.

Wskazywałem jedynie głupotę mikoli, cieszących się z tego, że dalej będą się tarabanić starą bipą przez pół Polski w czasie 12 godzin, niż w ludzkich warunkach przejechać ten odcinek w czasie godzin 5. No cóż, taka mentalność psa ogrodnika. Jak u mnie na wsi nie stają pośpiechy, to ja kurfa nie pozwolę, by innym było lepiej i żeby im jeszcze jakieś szybkie pociągi jeździły. Ja się będę cieszył, gdy im się nie uda.
Nie jest tak? Nie cieszysz się jak Pawlak, gdy Kargulom konia \"ukradli\"? ...a taki był fajny, amerykancki...

I oczywiście nie jest ważne to, że sam proces budowy dałby zatrudnienie dla tysięcy ludzi, setek firm. Nie jest ważne to, że w dobie kryzysu taka inwestycja byłaby dużym ratunkiem dla gospodarki. Nie jest ważne to, że gdy w końcu dojrzejemy do wybudowania LDP w Polsce, to jej koszty będą kilkukrotnie większe niż obecnie (a teraz akurat byłyby najniższe).
I między bajki włóżcie mikole gadanie, że
-\"budżetu Polski nie stać w dobie kryzysu na takie wydatki\"
-\"taka inwestycja na lata zahamowałaby inne inwestycje\"
-\"musimy oszczędzać, bo jest kryzys\"
To są bzdury, ale oczywiście w dobie demokracji możecie wierzyć w bajeczki i powtarzać te bzdury.
2012-02-05 16:20:45 Autor: Scyzoryk
---.internetdsl.tpnet.pl
Czytać już nie można tej sraczki słownej piewców SraDePe. Większa część sieci klasycznej leży, natomiast oni dalej swoje. Wyszyński ma pod dupą zmodernizowaną do 160 km/h linię klasyczną przy której mieszka to pierniczy wciąż o KDuPe.

Należy zadać pytanie kiedy ja doczekam się 160 km/h na mojej linii Warszawa - Kielce?
2012-02-05 16:20:45 Autor: Scyzoryk
---.internetdsl.tpnet.pl
Czytać już nie można tej sraczki słownej piewców SraDePe. Większa część sieci klasycznej leży, natomiast oni dalej swoje. Wyszyński ma pod dupą zmodernizowaną do 160 km/h linię klasyczną przy której mieszka to pierniczy wciąż o KDuPe.

Należy zadać pytanie kiedy ja doczekam się 160 km/h na mojej linii Warszawa - Kielce?
2012-02-05 18:23:54 Autor: bozia
---.range81-157.btcentralplus.com
05/02/2012 16:20 Autor: Scyzoryk

A kiedy będzie 160km/h, na oszukanej trasie Łódź - Wrocław? Kiedy będzie łącznik S-W w zamian z KDP?

Ktoś zapomniał, że takich decyzji zaraz po wyborach nigdy się nie zapomina (chyba, że dobudują łącznik S-W)... Większość linii czeka los typu Wodzisław – Chałupki, czyli PLK ani UM nie da pieniędzy na modernizacje/rewitalizacje, a MT będzie milczeć jak grób...
2012-02-05 18:58:08 Autor: j-n
---.icpnet.pl
A ja do przeciwników budowy KDP jeszcze raz: jak to możliwe, że ludzie, którym na sercu leży rozwój polskiej kolei, a z takich wyłącznie(?) składa się to forum, mogą wyrażać satysfakcję z upier...a KDP przy zgodzie (bo gdzie Wasze głośne protesty???) na to, by nadal na drogi ROCZNIE wydawano kwoty zbliżone do tego, co potrzebuje KDP na CAŁY OKRES jej budowy. Krzyki: najpierw klasyka! oznaczają wyłącznie zgodę na przekazywanie środków na rozwój dróg kołowych.
2012-02-05 19:43:56 Autor: walczanin
---.sds.uw.edu.pl
@j-n \"A ja do przeciwników budowy KDP jeszcze raz: jak to możliwe, że ludzie, którym na sercu leży rozwój polskiej kolei, a z takich wyłącznie(?) składa się to forum, mogą wyrażać satysfakcję z upier...a KDP przy zgodzie (bo gdzie Wasze głośne protesty???) na to, by nadal na drogi ROCZNIE wydawano kwoty zbliżone do tego, co potrzebuje KDP na CAŁY OKRES jej budowy\"

I chyba o to wlasnie chodzi - my nie jestesmy za zlotymi rybkami dla kolejowych bonzow tylko za rozwojem infrastruktury w kraju. Dopoki PLK bedzie siedzialo w latach 80-tych i remontowalo 30 km przez 3 lata oraz na 160 stawialo rozjady do 40 dawanie im KDP to proszenie sie o klopoty.
2012-02-05 19:54:06 Autor: scorpio
---.static.icpnet.pl
@Maurycy

Mimowola- Jaksice pełni rolę obwodnicy Inowrocka. Mimowolnie jednak jest zasadniczą linią dla EIC, gdyż na tym posterunku jazda na 80 odbywa się na wprost (dla EIC) a na bok jedynie 40 km/h (choć chyba dałoby radę osiągnąć 60 km/h) dla towarów. IR jeździ łącznicą Inowrocław Towarowy INA-Inowrocław Rąbinek z Vmax 30 km/h (do tego jest to jednotor). Dziwi mnie dlaczego IR nie są kierowane na Mimowolę i na bok. Chyba istnieje techniczna możliwość przejazdu z Towarowego na linię 353 :). A D29-201 dobra przesadziłem, niech będzie te 80-100 km/h ale bez żadnych ograniczeń (na razie jest 30 km/h dla towarów, co nie jest zdrowe dla lokomotyw na oporach) :-)
2012-02-05 21:32:50 Autor: j-n
---.icpnet.pl
@walczanin:Dopoki PLK bedzie siedzialo w latach 80-tych (...) dawanie im KDP

Kto tu pisał o dawaniu KDP Peelce?
2012-02-06 08:58:56 Autor: gibki-wiotki
---.tktelekom.pl
Wielka szkoda: straconego czasu, utopionych pieniędzy, zmarnowanej pracy i zaangażowania ludzi. Tak to decyzją polityczną trwać będziemy w kolejowym XIX wieku. Ĺťe decyzja jest polityczna, a nie merytoryczna świadczy chociażby to, że nie czekano na wyniki studium wykonalności.
2012-02-06 09:10:01 Autor: Cisc
---.111.166.136
@gibki-wiotki
\"Ĺťe decyzja jest polityczna, a nie merytoryczna świadczy chociażby to, że nie czekano na wyniki studium wykonalności.\"

Decyzją polityczną a nie merytoryczną było rozpoczęcie prac nad KDP kilka lat temu.
Teraz mamy do czynienia z naprawianiem tego politycznego błędu (niestety bez pociągnięcia do odpowiedzialności osób winnych). I właśnie teraz jest to decyzja jak najbardziej merytoryczna.
2012-02-06 10:19:43 Autor: Marcin B.
---.ssp.dialog.net.pl

Marcin B.
Cisc

Skończ waść, czytać się już nie da!

Jakoś uzasadnisz merytoryczność decyzji o zaprzestaniu budowy KDP w Polsce, czy dalej będziesz wypisywał frazesy?
2012-02-06 11:41:53 Autor: Kanar IC W-wa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Haha, nie będzie KDP! Nie będzie niczego! będzie lifting i pudrowanie trupa, ale przecież lepiej nie mieć nic, bo przypadkiem ta łódź mogłaby też zyskać. Koniec łódzkiego spisku, nie będzie niczego, cieszmy się!
2012-02-06 17:00:15 Autor: gosc
---.xdsl.centertel.pl
Nowak ma szczęscie, że jest awantura o ACTE, leki itp. I jego głupoty nie wypływają na światło dzienne. Oj, długo ten rząd nie porządzi. Takich dekonstruktirów Polski jeszcze nie było w tym kraju
2012-02-06 22:00:06 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
J-23, Jacek Prześluga, Robert Wyszyński:

Myślę, że jeśli coś te mrozy miały pokazać, to może nie tyle słabość Wiceministra czy obecnego Szefa PLK (których mi szkoda, bo im samym jest właśnie bardzo ciężko takie decyzje podejmować), ale raczej siłę lobby drogowego, które bardzo głęboko kradło się, także w organizacje czy instytucje społeczne, gospodarcze, poza parlamentarne. Co do samej świadomości posłów, no jeden przynajmniej, mocno się przejął... mrozami w pociągach (...). Ogólnie jednak istotnie świadomość rośnie, w społeczeństwie również, było nieco rozgłosu o KDP, swoją drogą, a to zawsze coś, a za błędy na pewno szybciej przyjdzie zapłacić, niż wszyscy sądzimy. Bądźmy tego świadomi.




2012-02-06 22:05:58 Autor: Mathew Kato
---.9.52.13
A pomysł, żeby KDP miał się zająć podmiot wydzielony ze struktur PLK nie był(jest) zły, zwłaszcza w przededniu ostatecznych dyskusji o podziale PLK na firmę zarządzającą i utrzymującą tory oraz osobną firmę, która coś buduje nowego, modernizuje. I właśnie w takiej drugiej firmie, im więcej tęgich głów, naukowców, wizjonerów, marzycieli tym lepiej. Kim w 70-tych latach byli projektanci CMK? Czyż nie kosmitami? A czy i dziś nie widać ich dziele gwiezdnego pyłu?
2012-02-07 01:59:17 Autor: Robert Wyszyński
---.adsl.inetia.pl

Robert Wyszyński
Z dzisiejszego punktu widzenia to chyba Bogami byli :-) Kosmicznymi oczywiście.

Dziś poszliby na stos herezji ;-P
2012-02-08 11:43:33 Autor: Kolejarz 65 Dr CMKolog
---.dynamic.gprs.plus.pl
@RW/ Mathew Katowice

CMK i łódzki Y – k to koncepcje pod względem filozofii przebiegu względem siebie sprzeczne. Proszę bardzo budujmy CMK- ę do Wrocławia, ale tam wtedy nie będzie tam miejsca dla zwiedzania katakumb łódzkich nie mówiąc już o słynnej mega-hiper- AGLOMERACJI kalisko- ostrowskiej. Nawet ci sami kosmici gierkowscy wyznaczyli przebieg tej CMK-i wrocławskiej.

Dlatego Robercie uzasadniając łódzkiego Y ka nie możesz się powoływać na casus CMK , choć byś nie wiem jak bardzo chciał . Uzasadniając łódzkiego Y ka musiał byś przestąpić i owszem, ale do pewnego stowarzyszenia z Radomia. :D :D
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS