NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)

| inf. prasowa PKP PLK 31.10.2016 158

Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
Youtuberzy stawiają Szlaban na Ryzyko (wideo)
„Jeden przejazd za daleko” – film o takim tytule ukazał się właśnie w internecie. Powstał on we współpracy PKP PLK i znanego youtubera – Cyber Mariana. Produkcja ma przypominać, że ryzyko, brawura, rutyna czy pośpiech to źli doradcy, a łamanie przepisów, omijanie rogatek, ignorowanie sygnalizacji lub znaku STOP, to stąpanie po cienkim lodzie.
W Polsce jest ponad 12 tys. przejazdów kolejowo-drogowych. I choć od 2005 roku liczba wypadków na nich zmniejszyła się o jedną trzecią, to nadal na styku drogi kolejowej i asfaltowej dochodzi do wypadków. Fakty są niestety takie, że do 98% wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych dochodzi z winy kierowców. To zwykle skutek łamania przepisów, ignorowania znaków drogowych i sygnalizacji przejazdowej, a nawet omijania rogatek.

Życie to nie film akcji

Dlatego PKP Polskie Linie Kolejowe nieprzerwanie od 2005 roku prowadzą kampanię Bezpieczny Przejazd – „Szlaban na ryzyko!”, której celem jest ograniczenie wypadków na przejazdach kolejowo-drogowych, m.in. poprzez edukację i budowanie kultury bezpieczeństwa. W tym roku PLK nawiązała współpracę z twórcami publikującymi swoje filmy na najpopularniejszej platformie do prezentacji materiałów wideo – You Tube.

30 października premierę miała produkcja zatytułowana: „Jeden przejazd za daleko” autorstwa Cyber Mariana. Film opowiada historię młodego człowieka, który za nic ma wszelkie ograniczenia i zakazy na drodze, a z każdej ekstremalnej sytuacji wychodzi bez szwanku. Niestety życie to nie film akcji, a rozpędzona lokomotywa nie jest plastikową zabawką.

– Realizacja takiej kampanii to marzenie twórcy, który chce produkować swoje filmy z rozmachem, a przy tym przekazać swoim widzom ważne przesłanie. Gdy rozpoczęliśmy rozmowy dotyczące nakręcenia tego materiału, przekonywałem PLK, że musimy to zrobić! Oczami wyobraźni już widziałem poszczególne ujęcia oraz scenę finałową – opowiada Cyber Marian, jeden z najpopularniejszych polskich twórców na You Tube, którego kanał obserwuje ponad 600 tys. osób, a wyświetlenia wszystkich filmów przekraczają 128 mln.

Kaskaderzy, drony i… łzy


Zaczęto przygotowania do produkcji: zarezerwowano odpowiednie kamery, drony i kaskaderów. Przygotowano plan zdjęciowy i sprowadzono ciężki sprzęt, m.in. ważącą około 70 ton lokomotywę Fablok. I choć doświadczeni filmowcy widzieli już podczas pracy nie jedno, to chyba żaden nie spodziewał się, jak bardzo ta produkcja nimi wstrząśnie.

– Wiadomo, że podczas kręcenia scen akcji i pościgów była adrenalina i radość z filmowanych ujęć, ale gdy rozpoczęły się zdjęcia do sceny finałowej i na plan wjechały na sygnale dwa zastępy Straży Pożarnej, karetka reanimacyjna, Straż Ochrony Kolei oraz Policja i zaczęła się na żywo akcja ratunkowa, wszyscy nagle zaniemówiliśmy. Moi operatorzy wszystko rejestrowali… Choć każdy wiedział, że to „tylko” film…, popłynęły nam łzy. Nikt z nas – a było nas siedmiu chłopów w ekipie – nie ukrywał przerażenia po tym, co właśnie się stało… – wspomina Cyber Marian.

Zrealizowany z rozmachem film, który wstrząsnął wszystkimi obecnymi na planie, można obejrzeć na kanale Cyber Mariana. Zdjęcia, które powstały w trakcie realizacji produkcji są dostępne na kontach PKP Polskich Linii Kolejowych na Facebooku oraz Instagramie.

Jedna z największych kampanii w Europie

Współpraca z youtuberami, której założeniem jest dotarcie z przekazem kampanii do młodzieży i dorosłych, to nie jedyne działania zarządcy infrastruktury w ramach „Bezpiecznego przejazdu…”. Wśród stałych, całorocznych działań, prowadzonych przez PLK organizowane są: symulacje wypadków, konkursy, prelekcje dla dzieci, patrole Straży Ochrony Kolei w terenie oraz kampania informacyjna w mediach, na plakatach i ulotkach. Przygotowywane są materiały dla instruktorów nauki jazdy, by skuteczniej mogli edukować przyszłych kierowców.

Kampania Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko!” jest jedną z największych w Europie. W 2015 roku w Brukseli PKP Polskie Linie Kolejowe zostały wyróżnione za zwiększanie bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych w ramach Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego (EKBRD). Jest to największa platforma obywatelska w zakresie bezpieczeństwa ruchu drogowego, prowadzona przez Komisję Europejską.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5