NUMER 10/2022
NUMER 10/2022
Temat numeru:
InnoTrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]

| Michał Szymajda 29.11.2021 14,9k

Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]
Fot. czytelnik Piotr
Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]
Wypadek na przejeździe kolejowo-drogowym w Sątopach [zdjęcia]
50-latek prowadzący auto wjechał pod pociąg PKP Intercity na linii kolejowej pomiędzy Nowym Tomyślem a Opalenicą. Okoliczności zdarzenia bada policja i prokuratura.
Do zdarzenia doszło przed godziną 9 rano przy peronach przystanku Sątopy na magistrali E20, gdzie znajduje się przejazd kolejowy. Do wypadku pojechali strażacy z Nowego Tomyśla. Na miejscu zobaczyli kompletnie zniszczone dostawcze auto marki Peugeot Partner i kierującego. Pomimo reanimacji 50-letni kierowca zmarł.

W wypadku brał udział pociąg relacji Berlin - Warszawa. Przed przejazdem kolejowym ustawiony był znak STOP. Pod nim widniała informacja „sygnalizacja uszkodzona”. Lokomotywa pociągu zatrzymała się około 500 metrów od miejsca zdarzenia.

Pociągiem relacji Warszawa- Berlin podróżowało około 150 osób. Żaden z pasażerów nie ucierpiał w wyniku wypadku. Uruchomiono komunikację zastępczą dla nich.

[Aktualizacja]

Wiemy już, że w wypadku brał udział elektrowóz Husarz. Jego wyłączenie z ruchu pogorszy i tak trudną sytuację związaną z dostępnością lokomotyw wielosystemowych wykorzystywanych w ruchu pomiędzy Polską a Niemcami. 

W przypadku awarii sygnalizacji, a na taką wskazywało oznakowanie umieszczone przed przejazdem, maszynista powinien poruszać się w obrębie przejazdu z prędkością 20 km/h. Droga hamowania pojazdu może wskazywać na to, że tak się nie stało. Wciąż oczekujemy na komentarz PKP Polskich Linii Kolejowych i PKP Intercity w tej sprawie.

Komunikat PKP PLK

"Dzisiaj o godz. 8:50 na przejeździe kolejowo-drogowym w okolicy miejscowości Sątopy pomiędzy stacjami Opalenica a Nowy Tomyśl kierowca samochodu osobowego wjechał pod pociąg relacji Berlin – Warszawa Wschodnia. Prowadzący auto zginął. W samochodzie nie było pasażerów.

Przed przejazdem ustawiony jest znak STOP oraz znak informujący o uszkodzonej rogatce. Oznakowanie przejazdu jest związane z wymianą urządzeń zabezpieczenia. Na czas prac konieczne było wyłączenie sygnalizacji. Zgodnie z procedurami obowiązującymi w takich sytuacjach – wprowadzone było ograniczenie prędkości pociągów. Komisja ustali okoliczności i szczegóły zdarzenia.

Od momentu zdarzenia do godz. 10.00 była całkowita przerwa w ruchu. Do godz. 13.00 ruch pociągów odbywał się jednym torem. Organizacja ruchu nie wpływa istotnie na kursowanie pociągów."
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (969)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (969)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 10/2022
NUMER 10/2022
W najnowszym numerze naszego miesięcznika podsumowujemy targi Innotrans 2022, które na pewno zapadną całej branży w pamięć. Oprócz tego dużo piszemy o logistyce na szlakach do Ukrainy i przyszłości branży kolejowej i budowlanej. Piszemy też o systemie, który zmieni zarządzanie przepustowością na kolei... i o tym jak tę przepustowość na polskich torach likwidowano w ostatnich 30 latach.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5