NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Wyniki Newagu rekordowe pomimo pandemii

| Jakub Madrjas 10.02.2021 2,8k

Wyniki Newagu rekordowe pomimo pandemii
fot. Dawid Licheniak, SM42.pl
– Przychody i zyski Newagu w 2020 roku były rekordowe – poinformował PAP Biznes prezes spółki Zbigniew Konieczek.
Po trzech kwartałach 2020 roku skonsolidowany zysk grupy był aż trzykrotnie wyższy niż na tym samym etapie w 2019 roku. Jak powiedział PAP Biznes prezes Zbigniew Konieczek, rekord pod względem przychodów i zysków jest zgodny z zapowiedziami spółki.

W 2021 przychody zapowiadają się na porównywalnym poziomie. – Należy jednak zwrócić uwagę, że w tym roku będzie występować inna struktura sprzedaży niż w poprzednim, opierająca się w dużej mierze na pojazdach pasażerskich. Struktura sprzedaży stanowi istotny element składający się na osiągane wyniki finansowe w branży pojazdów szynowych, ponieważ marżowość sprzedaży poszczególnych rodzajów pojazdów jest zróżnicowana. Niezależnie od pozyskiwania kolejnych zamówień, nasze działania w bieżącym roku będziemy koncentrować również nad zwiększeniem efektywności kosztowej – dodał.

– Zamówienia na 2021 rok w większości są już zakontraktowane. Dostarczymy między innymi pojazdy pasażerskie do województw małopolskiego i lubelskiego oraz Kolei Dolnośląskich, a także lokomotywy elektryczne dla PKP Cargo i Lotos Kolej. Newag stale monitoruje rynek przetargów na dostawę taboru kolejowego nie tylko w Polsce, ale także za granicą. Duże nadzieje wiążemy z Krajowym Planem Odbudowy (KPO), który ma zostać zatwierdzony w pierwszej połowie bieżącego roku. Liczymy, że sprawne przyznanie środków beneficjentom pozwoli na szybkie ogłoszenie postępowań przetargowych jeszcze w 2021 roku" – powiedział prezes.

Newag planuje w tym roku wydać na inwestycje 25 mln zł. – Plan inwestycyjny na rok 2021 zakłada kontynuację wdrażanych inwestycji w modernizację parku maszynowego oraz w dalszą rozbudowę infrastruktury. Z zaplanowanej kwoty 25 mln zł wydatków na program inwestycyjny niemal połowa zostanie przeznaczona na zakup nowych urządzeń. Spółka planuje kontynuować wydatki na cele proekologiczne, w tym w szczególności nakłady na instalacje fotowoltaiczne. Część środków sfinansuje modernizację obiektów, infrastruktury i maszyn – powiedział prezes Konieczek.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45814)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45814)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5