NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Współpraca PKP IC – SKPL także na linii do Hrubieszowa?

| Kasper Fiszer 28.06.2018 4,7k

Współpraca PKP IC – SKPL także na linii do Hrubieszowa?
Wagony IC "Hetman" przetaczane w Rzeszowiefot. Kasper Fiszer
Czy SKPL Cargo rozszerzy zakres swojej współpracy z PKP Intercity? W ramach rozkładu jazdy 2018/2019 niewielki przewoźnik może otrzymać zlecenie na obsługę kolejnej spalinowej trasy: z Rzeszowa przez Stalową Wolę i Zamość do Hrubieszowa. Rozważane jest także zachowanie modelu, w którym na Roztocze dociera własny tabor PKP Intercity.
Na naszych łamach sporo miejsca poświęciliśmy punktualności łącznika do pociągu IC „Hetman” relacji Rzeszów Główny – Hrubieszów Miasto. Grupa wagonów w składzie z Jeleniej Góry od kilku miesięcy dociera do swojej stacji docelowej z opóźnieniem praktycznie każdego dnia, na co wpływ ma zarówno stan infrastruktury, jak i awaryjność lokomotyw. Wcześniej ten ostatni czynnik wymuszał częste odwołania jedynego na tej trasie kursu (zastępowano go wówczas równie niepunktualnymi autobusami).

W Rzeszowie przesiadka na szynobusy SKPL?

Konieczność długotrwałego odstawienia lokomotyw Pesa Gama doprowadziła do zatrudnienia do obsługi połączenia spalinowozów SM42. Jak informowaliśmy przed kilkoma dniami, niebawem na roztoczańską trasę wyjechać mają natomiast spalinowe zespoły trakcyjne serii SA138. Wymusi to przesiadkę w Rzeszowie z wagonów standardu InterCity do pojazdu przeznaczonego do ruchu regionalnego.

To nie rozwiąże jednak problemów z obsługą linii do Hrubieszowa w sposób trwały. Jak potwierdziło PKP IC, jednym z rozważanych scenariuszy jest utrzymanie w przyszłym roku systemu przesiadkowego z wykorzystaniem taboru zewnętrznego. – Realizacja połączeń na odcinku Rzeszów – Hrubieszów we współpracy z SKPL lub ich samodzielna obsługa przez naszą spółkę pozostaje przedmiotem analiz przy budowaniu rozkładu jazdy 2018/2019 – mówi Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.

Niewykluczone jest także kursowanie klasycznych składów wagonowych

– O ustaleniach poinformujemy w odpowiednim czasie – dodaje przy tym nasza rozmówczyni, podkreślając, że jeśli PKP Intercity będzie samo wystawiać tabor do obsługi trasy, ruch prowadzony będzie tradycyjnymi składami zestawionymi z lokomotywy i wagonów.

Przypomnijmy, że PKP Intercity współpracuje już z SKPL Cargo – przy organizacji połączeń do Zagórza, niwelując w ten sposób podobne problemy w obsłudze spalinowej linii na Podkarpaciu. Od niedawna niewielki przewoźnik ze Zbierska kieruje na podgórską trasę nie tylko „motoraki” serii 810, ale także większy zespół trakcyjny SN84. W okresie wakacyjnym przesiadkowe połączenie PKP IC – SKPL wydłużone zostało do Łupkowa. Pociągi uruchamiane na zlecenie narodowego przewoźnika objęte są standardową taryfą TLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5