Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wrócą pociągi na linię 25 Mielec – Padew. Są przetargi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
04-06-2021
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wrócą pociągi na linię 25 Mielec – Padew. Są przetargi
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetargi szacowane na ponad 170 mln zł na modernizację odcinka linii nr 25 Mielec – Padew oraz budowę bezkolizyjnego przejścia na stacji Mielec. 

Ogłoszony przez PKP Polskie Linie Kolejowe przetarg na rewitalizację odcinka Padew - Mielec obejmuje m.in. kompleksową wymianę torów. Przebudowana zostanie infrastruktura pasażerska na stacji Chorzelów oraz na przystankach Jaślany i Tuszów Narodowy. Obiekty będą dostosowane do obsługi osób o ograniczonych możliwościach poruszania się - informuje PKP PLK.

W Mielcu, nowy wiadukt drogowy przy ul. Sienkiewicza ma zastąpić dwa skrzyżowania kolejowo-drogowe w poziome szyn. Takie rozwiązanie zwiększy bezpieczeństwo w ruchu kolejowym i znacznie usprawni komunikację drogową. Przebudowa 12 skrzyżowań kolejowo-drogowych zapewnieni sprawne i bezpieczne przejazdy. Zadaniem wykonawcy - który zostanie wyłoniony w oddzielnym postępowaniu, będzie budowa przejścia podziemnego w Mielcu w ciągu ul. Księdza Skargi i ul. Drzewieckiego. Nowy obiekt zastąpi skrzyżowanie z drogą w poziomie szyn.

Roboty, ujęte w przetargach, na rewitalizację odcinka Padew – Mielec planowane są na I kwartał 2022 r. a na budowę przejścia podziemnego w Mielcu – w IV kwartale 2021 r. Szacunkowa wartość zamówień to ponad 170 mln zł. Finansowanie w ramach RPO województwa Podkarpackiego.

Trwają prace z poprzedniego etapu

Obecnie realizowane są prace na linii nr 25 na dalszym odcinku Mielec – Dębica. W ramach kontraktu w samym Mielcu budowane jest w miejscu kładki przejście pod torami. Jak zapowiada PLK, jesienią 2021 r. składy pasażerskie mają ruszyć na całej trasie. Obecnie czynna jest trasa Mielec - Dębica. Dzięki inwestycji, od września nowym torem między Mielcem a Kochanówką jeżdżą już pociągi towarowe. Od 13 czerwca pojadą dalej - od Kochanówki do Dębicy.

W stacji Mielec przebudowywane są tory i budowany peron. Przejście podziemne z windami ułatwi dojście do pociągów oraz połączy osiedla po obu stronach linii kolejowej. Na linii kończą się prace na stacjach i przystankach Kochanówka Pustków Rzochów, Wojsław, Pustków, Rzemień, Przecław, Dąbie, Pustynia - informuje PLK.

Inwestycje PLK na trasie Mielec – Dębica objęły również budowę sieci trakcyjnej na odcinku Dębica Towarowa – Dębica Osobowa oraz przejazdy kolejowo-drogowe i urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Przebudowano 6 mostów, m.in. w Mielcu nad rzeką Trześć, w Przecławiu nad rz. Młynówką, w Tuszymie nad rz. Tuszymką, w Brzeźnicy nad rz. Wielopolką i ponad 30 przepustów. Poziom bezpieczeństwa zwiększyły przebudowane przejazdy kolejowo-drogowe min. w Mielcu, Rzochowie, Rzemieniu, Pustkowie i Tuszymie. Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umów PLK za 224,5 mln zł netto

Inwestycja „Rewitalizacja linii kolejowej nr 25, na odcinku Padew - Mielec - Dębica” wpisana jest w Regionalny Program Operacyjny Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020. Całkowita wartość projektu to 296 717 022,32 zł, kwota dofinansowania unijnego – 209 063 173,35 zł. Niestety, po wydaniu tak dużej kwoty samorząd planuje bardzo ograniczoną ofertę przewozową dla pasażerów.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5