Zarządca infrastruktury zapowiada wprowadzenie korzystnych dla pasażerów zmian w rozkładzie jazdy pociągów z Chorzowa do Tarnowskich Gór. Czas przejazdu ma ulec skróceniu, a komfort podróży poprawić mają nowe perony. Na płynność ruchu wpłynie zaś udostępnienie przewoźnikom drugiego toru na modernizowanej trasie.
Trwa modernizacja linii kolejowej 131 Chorzów-Batory – Tczew na jej początkowym odcinku do Nakła Śląskiego. Choć pierwotnie zarządca infrastruktury
zamierzał sfinalizować inwestycję w 2024 r., ostatecznie ma ona zakończyć się pod koniec tego roku. Ma to związek ze zwiększeniem zakresu przedsięwzięcia względem założeń projektowych. Już w połowie czerwca podróżni mają przy tym odczuć pozytywne efekty prowadzonych prac.
Podróż będzie o kilka minut krótsza
– Skróci się czas przejazdu pociągów między Chorzowem a Tarnowskimi Górami – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualnie podróż trwa 41-51 min, a od 15 czerwca – w zależności od konkretnego połączenia – zajmie od 38 do 48 min. Wynika to z podniesienia maksymalnej dopuszczalnej prędkości ruchu.
Najważniejszą wprowadzaną wraz z czerwcową korektą rozkładu zmianą będzie jednak przywrócenie ruchu dwutorowego. Powinno to przełożyć się na płynność prowadzenia przewozów i zwiększenie punktualności kursów. – Podróżni będą mieć też do dyspozycji nowe perony, które usprawnią obsługę na stacjach i przystankach Radzionków, Radzionków Rojca, Bytom Karb i Bytom Stroszek – dodaje nasza rozmówczyni.
Drugi peron na nowym przystanku
– We wskazanych lokalizacjach ruch jest obecnie prowadzony po jednym torze, a pociągi obsługiwane są przy jednym peronie w obu kierunkach – tłumaczy przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomnijmy, że
przystanek Bytom Stroszek został otwarty w marcu tego roku jako zupełnie nowy obiekt. Za około dwa tygodnie pociągi zatrzymają się więc przy nowo oddawanym do użytku peronie po raz pierwszy w historii.
Dodajmy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 15 czerwca ma zostać otwarty także
przystanek Wistka na linii 146 łączącej „Węglówkę” z węzłem Częstochowa. Wybudowano go w ramach rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025. Pierwotnie pasażerowie mieli wsiąść tam do pociągów Częstochowa – Chorzew-Siemkowice – Łódź już w grudniu zeszłego roku. Roboty były jednak opóźnione z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac dodatkowych związanych z trudnymi warunkami terenowymi.