Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
02-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”
fot. elot360 (Eryk Duński), CC BY 4.0, commons.wikimedia.org
Zarządca infrastruktury zapowiada wprowadzenie korzystnych dla pasażerów zmian w rozkładzie jazdy pociągów z Chorzowa do Tarnowskich Gór. Czas przejazdu ma ulec skróceniu, a komfort podróży poprawić mają nowe perony. Na płynność ruchu wpłynie zaś udostępnienie przewoźnikom drugiego toru na modernizowanej trasie.

Trwa modernizacja linii kolejowej 131 Chorzów-Batory – Tczew na jej początkowym odcinku do Nakła Śląskiego. Choć pierwotnie zarządca infrastruktury zamierzał sfinalizować inwestycję w 2024 r., ostatecznie ma ona zakończyć się pod koniec tego roku. Ma to związek ze zwiększeniem zakresu przedsięwzięcia względem założeń projektowych. Już w połowie czerwca podróżni mają przy tym odczuć pozytywne efekty prowadzonych prac.

Podróż będzie o kilka minut krótsza

– Skróci się czas przejazdu pociągów między Chorzowem a Tarnowskimi Górami – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualnie podróż trwa 41-51 min, a od 15 czerwca – w zależności od konkretnego połączenia – zajmie od 38 do 48 min. Wynika to z podniesienia maksymalnej dopuszczalnej prędkości ruchu.

Najważniejszą wprowadzaną wraz z czerwcową korektą rozkładu zmianą będzie jednak przywrócenie ruchu dwutorowego. Powinno to przełożyć się na płynność prowadzenia przewozów i zwiększenie punktualności kursów. – Podróżni będą mieć też do dyspozycji nowe perony, które usprawnią obsługę na stacjach i przystankach Radzionków, Radzionków Rojca, Bytom Karb i Bytom Stroszek – dodaje nasza rozmówczyni.

Drugi peron na nowym przystanku

– We wskazanych lokalizacjach ruch jest obecnie prowadzony po jednym torze, a pociągi obsługiwane są przy jednym peronie w obu kierunkach – tłumaczy przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomnijmy, że przystanek Bytom Stroszek został otwarty w marcu tego roku jako zupełnie nowy obiekt. Za około dwa tygodnie pociągi zatrzymają się więc przy nowo oddawanym do użytku peronie po raz pierwszy w historii.

Dodajmy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 15 czerwca ma zostać otwarty także przystanek Wistka na linii 146 łączącej „Węglówkę” z węzłem Częstochowa. Wybudowano go w ramach rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025. Pierwotnie pasażerowie mieli wsiąść tam do pociągów Częstochowa – Chorzew-Siemkowice – Łódź już w grudniu zeszłego roku. Roboty były jednak opóźnione z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac dodatkowych związanych z trudnymi warunkami terenowymi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5