Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
02-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wraca ruch dwutorowy na śląskim odcinku „Węglówki”
fot. elot360 (Eryk Duński), CC BY 4.0, commons.wikimedia.org
Zarządca infrastruktury zapowiada wprowadzenie korzystnych dla pasażerów zmian w rozkładzie jazdy pociągów z Chorzowa do Tarnowskich Gór. Czas przejazdu ma ulec skróceniu, a komfort podróży poprawić mają nowe perony. Na płynność ruchu wpłynie zaś udostępnienie przewoźnikom drugiego toru na modernizowanej trasie.

Trwa modernizacja linii kolejowej 131 Chorzów-Batory – Tczew na jej początkowym odcinku do Nakła Śląskiego. Choć pierwotnie zarządca infrastruktury zamierzał sfinalizować inwestycję w 2024 r., ostatecznie ma ona zakończyć się pod koniec tego roku. Ma to związek ze zwiększeniem zakresu przedsięwzięcia względem założeń projektowych. Już w połowie czerwca podróżni mają przy tym odczuć pozytywne efekty prowadzonych prac.

Podróż będzie o kilka minut krótsza

– Skróci się czas przejazdu pociągów między Chorzowem a Tarnowskimi Górami – mówi Katarzyna Głowacka z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Aktualnie podróż trwa 41-51 min, a od 15 czerwca – w zależności od konkretnego połączenia – zajmie od 38 do 48 min. Wynika to z podniesienia maksymalnej dopuszczalnej prędkości ruchu.

Najważniejszą wprowadzaną wraz z czerwcową korektą rozkładu zmianą będzie jednak przywrócenie ruchu dwutorowego. Powinno to przełożyć się na płynność prowadzenia przewozów i zwiększenie punktualności kursów. – Podróżni będą mieć też do dyspozycji nowe perony, które usprawnią obsługę na stacjach i przystankach Radzionków, Radzionków Rojca, Bytom Karb i Bytom Stroszek – dodaje nasza rozmówczyni.

Drugi peron na nowym przystanku

– We wskazanych lokalizacjach ruch jest obecnie prowadzony po jednym torze, a pociągi obsługiwane są przy jednym peronie w obu kierunkach – tłumaczy przedstawicielka PKP Polskich Linii Kolejowych. Przypomnijmy, że przystanek Bytom Stroszek został otwarty w marcu tego roku jako zupełnie nowy obiekt. Za około dwa tygodnie pociągi zatrzymają się więc przy nowo oddawanym do użytku peronie po raz pierwszy w historii.

Dodajmy, że zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami 15 czerwca ma zostać otwarty także przystanek Wistka na linii 146 łączącej „Węglówkę” z węzłem Częstochowa. Wybudowano go w ramach rządowego programu przystankowego na lata 2021-2025. Pierwotnie pasażerowie mieli wsiąść tam do pociągów Częstochowa – Chorzew-Siemkowice – Łódź już w grudniu zeszłego roku. Roboty były jednak opóźnione z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac dodatkowych związanych z trudnymi warunkami terenowymi.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Zobacz również:

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Pasażer

ŁKA pozostanie na trasie do Częstochowy przez Zduńską Wolę

Kasper Fiszer 03 października 2025

Czy zlikwidowane perony na „Węglówce” należy odbudować?

Infrastruktura

Śląskie: Od niedzieli szybciej z Chorzowa do Tarnowskich Gór

Infrastruktura

Chorzów: Wznowienie ruchu na linii 131 [AKTUALIZACJA]

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij