Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wraca pomysł odbudowy drugiego toru między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
17-11-2020
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wraca pomysł odbudowy drugiego toru między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim
Fot. ms, rynek-kolejowy archiwumStacja kolejowa w Bardzie Śląskim
Grupa posłów z Dolnego Śląska: Michał Jaros, Grzegorz Schetyna oraz Monika Wielichowska, zwróciła się do Ministerstwa Infrastruktury z pytaniem o szansę odbudowy drugiego toru na części linii kolejowej 276 z Wrocławia do Międzylesia.

Drugiego toru na linii 276 łączącej Wrocław z Republiką Czeską nie ma od 1945 roku między Strzelinem a Kamieńcem Ząbkowickim. Został on zrabowany przez Armię Czerwoną.

Od wielu lat postuluje się przywrócenie drugiego toru na trasie linii kolejowej nr 276 (C-E 59) na odcinku Strzelin-Kamieniec Ząbkowicki. Było to przedmiotem wielu zapytań i interpelacji poselskich. O modernizację w tym zakresie starają się również samorządowcy. Inwestycja ta jest szczególnie ważna, ponieważ w znacznym stopniu wpływa na poprawę atrakcyjności połączeń kolejowych, a w konsekwencji na zwiększenie zainteresowania korzystaniem z komunikacji zbiorowej – piszą posłowie i pytają o szansę odbudowy toru w najbliższych latach.
Ministerstwo odpowiada, że w ramach Krajowego Programu Kolejowego, który realizowany będzie do 2023 roku, nie są prowadzone nawet prace przygotowawcze w zakresie budowy drugiego toru na odcinku Strzelin - Kamieniec Ząbkowicki. To może się jednak zmienić.

– W ramach prac (…) związanych z przygotowaniem listy projektów kolejowych na nową perspektywę finansową 2021 – 2027, rozważany jest do realizacji projekt pod nazwą „Prace na linii kolejowej nr 276 Wrocław Główny – Międzylesie”. (…) PKP PLK, w ramach wstępnych założeń, które będą uszczegóławiane na etapie studium wykonalności, zakłada stworzenie dwutorowego ciągu na całej długości linii kolejowej nr 276 – napisał wiceminister Andrzej Bittel. Przypomina jednocześnie, że obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków UE na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. Nie bez znaczenia w tym wszystkim jest jednak pozytywna opinia resortu o projekcie.

Ministerstwo Infrastruktury pozytywnie odnosi się do odbudowy drugiego toru na trasie linii kolejowej nr 276 na odcinku Strzelin – Kamieniec Ząbkowicki. – Linia kolejowa nr 276 Wrocław Główny - Międzylesie stanowi bezpośrednie połączenie stolicy województwa dolnośląskiego z Kamieńcem Ząbkowickim, Kłodzkiem oraz przejściem granicznym w Międzylesiu. Ponadto linia na odcinku Kamieniec Ząbkowicki – Kłodzko jest wskazywana jako element szprychy kolejowej nr 8 mającej stanowić połączenie tego regionu z planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym – dodał Bittel.

Czy odbudowę drugiego toru na linii 276 uda się przeprowadzić do 2027 roku? Będzie to trudne, zważywszy, że wskazany odcinek wymaga opracowania pełnej dokumentacji przygotowawczej, tj. pełnego studium wykonalności, określającego optymalny zakres prac oraz przyszłe parametry linii kolejowej. Dopiero później ma przyjść czas na projektowanie i budowę.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Zobacz również:

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Infrastruktura

Warszawa: Ursus Północny – początek przebudowy jeszcze w sierpniu

Roman Czubiński 05 sierpnia 2025

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Infrastruktura

PKP PLK: Nowa linia w Łódzkiem? Czekamy na analizy

Roman Czubiński 01 sierpnia 2025

 Od grudnia szybciej między Stalową Wolą a Przeworskiem

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

Infrastruktura

PKP PLK: Jesteśmy przygotowani na burze

inf. pras. PKP PLK 08 lipca 2025

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

Biznes

Strata PKP PLK: Było 937 mln zł, jest 334 mln

inf. pras. PKP PLK, opr. Roman Czubiński 01 lipca 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij