Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Wojskowa bocznica w Drawnie zalana. Bez pociągów na zmodernizowanej linii 410

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
21-02-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-02-2024
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RK

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Wojskowa bocznica w Drawnie zalana. Bez pociągów na zmodernizowanej linii 410
fot. Axe, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.orgNieczynny fragment linii kolejowej nr 410
Zakończył się finansowany przez MON remont linii kolejowej do Drawna. Na razie pozostanie ona jednak niewykorzystana, bo nie jest gotowa infrastruktura kolejowa zarządzana przez wojsko. Zalaną bocznicę trzeba wyremontować, a niezbędne prace potrwają 3,5 roku.

Na początku roku PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały o zakończeniu zasadniczych prac realizowanych na linii nr 410 pomiędzy Grotnikami Drawskimi a Drawnem. Jednym z podstawowych celów finansowanej z kasy MON inwestycji było odtworzenie możliwości dojazdu do jednostki wojskowej w Drawnie. Przez najbliższe lata nie dotrze jednak do niej żaden pociąg, bo nieprzejezdna pozostaje administrowana przez wojsko bocznica.

Jesienią i wiosną tor zalany przez deszcz

O zalaniu toru poinformowali nas czytelnicy. Potwierdził to również resort. – Tor dojazdowy w okresie jesienno-wiosennym jest czasami zalewany przez wody opadowe – usłyszeliśmy w Wydziale Prasowym Centrum Operacyjnego Ministerstwa Obrony Narodowej. MON zapowiedział jednocześnie, że zamierza przywrócić przejezdność odcinka.

– W korelacji do przebudowywanej linii kolejowej nr 410 Grotniki Drawskie – Choszczno Rejonowy Zarząd Infrastruktury [wojskowej] w Szczecinie zaplanował zadanie przebudowy infrastruktury kolejowej w kompleksie Drawno – wskazuje ministerstwo. Jednym z elementów zadania ma być naprawa wspomnianej bocznicy oznaczonej numerem 823. Roboty mają wystartować jeszcze w tym kwartale.

Pierwotny termin zakończenia modernizacji był inny

Nie oznacza to jednak, że infrastruktura wojskowa będzie gotowa na przyjęcie pociągów już w najbliższym czasie. – Realizacja zadania to ok. 3,5 roku – stwierdziły służby prasowe resortu. Wykorzystanie odcinka do Drawna przez podmioty inne niż wojsko wydaje się zaś mało prawdopodobne np. z uwagi na niewyremontowanie fragmentu linii nr 410 pomiędzy Drawnem a węzłowym Choszcznem.

Dlaczego doszło do tak istotnej rozbieżności terminów zakończenia robót na linii zarządzanej przez PKP PLK i na bocznicy wojskowej? Przypomnijmy, że pierwotnie prace Polskich Linii Kolejowych miały trwać o ok. trzy lata dłużej. – Termin skrócenia zadania modernizacji linii kolejowej nr 410 nie był uzgadniany ze stroną wojskową – tłumaczy Centrum Operacyjne Ministerstwa Obrony Narodowej.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5