NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wojsko kupuje lokomotywy i wagony na Hel

| Jakub Madrjas 21.04.2016 266

Wojsko kupuje lokomotywy i wagony na Hel
rys. materiały przetargowe
Komenda Portu Wojennego Gdynia ogłosiła przetarg na dostawę fabrycznie nowego taboru wąskotorowego do jednostki na Helu.
Przedmiotem zamówienia jest dostawa nowych lokomotyw spalinowych i wagonów platformowych na tory o prześwicie 600 mm Marynarki Wojennej RP w Helu. O liczącej 16,5 km wojskowej sieci kolejowej, a nawet o prawdopodobnym zamówieniu Marynarki na nowy tabor do przewozu min pisaliśmy już przed dwoma laty w obszernym artykule Dominika Wójcika na temat Kolei Helskich. Można go znaleźć tutaj (dostęp do artykułu został otwarty). Polecamy również materiał o zabytkach kolei na Helu.

Jak się okazuje, Komenda Portu Wojennego Gdynia ostatecznie zamawia nie jedną, a dwie lokomotywy. Chodzi o spalinowozy jednokabinowe o mocy 55 kW, sile uciągu 20 kN przy rozruchu i masie do 10 ton. Długość lokomotywy ma wynosić nie więcej niż 4,5 metra, szerokość – 1,44 m, wysokość – 2,4 m, a rozstaw osi – do 1,25 m. Prędkość maksymalna ma wynosić co najmniej 4,5 m/s, czyli 16,2 km/h.  Marynarka nie ma wysokich wymagań dotyczących komfortu pracy maszynisty. Chce zamontowana zamkniętej kabiny maszynisty z ogrzewaniem, uchylną szybą i drzwiami przesuwnymi.

Jeśli chodzi o wagony–platformy, to zamówienie obejmuje 12 sztuk plus opcję na kolejne 12. Ich ładowność ma wynosić 3 tony, przy masie własnej do 2,5 tony. Mają mieć po dwa wózki i 5,7 metra długości. Powierzchnia ładunkowa ma mieć długość min. 5 m, szerokość 1,12 m i być położona na wys. 67 cm nad główką szyny. Wagon ma być wyposażony w podest roboczy dla pracownika, zamocowany do jednego z wózków jezdnych, posiadający poręcz (barierkę), do której będzie zamocowana dźwignia hamulca postojowego. Podest musi mieć szerokość wózka jezdnego i być długi na 700 mm. Podłoga wagonów ma być drewniana (deski dębowe o grubości 50 mm). Wojsko życzy sobie również dostawy demontowalnych burt, stelaży i plandeki (na rysunku poglądowym powyżej). Lokomotywa i wagony mają być w kolorze oliwkowym (RAL 6006).

Termin realizacji zamówienia to 18 listopada 2016 roku. Wojsko przed ogłoszeniem przetargu przeprowadziło dialog techniczny z branżą.  Wykonawca zostanie wybrany na mocy kryterium ceny (90 proc.) i okresu gwarancji (10 proc.). Wojsko wymaga dwuletniej gwarancji, ale oferent może zaproponować nawet pięć lat. Oferty można składać do 30 maja.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Hel (62)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Hel (62)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5