Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Wodorowy Stadler RS Zero. Prezentacja w strugach deszczu [zdjęcia]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
24-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
25-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

W ulewnym deszczu miała miejsce pierwsza duża i ważna prezentacja Stadlera. Szwajcarski producent wraca do produkcji niewielkich wagonów motorowych, ale tym razem mają być one zeroemisyjne.

Stadler RS Zero to jedna z największych nowinek tegorocznych targów InnoTrans 2024. Szwajcarski producent chce budować w niemieckiej fabryce następców bardzo udanej serii wagonów motorowych Stadler RS, produkowanych od połowy lat 90. Tym razem tabor ten ma być zupełnie zeroemisyjny. To propozycja skierowana głównie do klientów z Niemiec, gdzie spora część lokalnych linii jest niezelektryfikowana, ale ich elektryfikacja, z istniejącym ruchem, nie ma większego sensu. Wagony motorowe, podobnie jak poprzednie, dieslowskie RS, można będzie łączyć, ale będzie też możliwość zamówienia pojazdu dwuczłonowego (wersja spalinowa była wyłącznie solowa).

RS Zero pokazany w Berlinie w strugach ulewnego deszczu, jest wodorowy. Zbiorniki z H2 umieszczono na dachu, a pod podłogą zmieszczono płaskie baterie. Pełne zbiorniki z wodorem mogą pozwolić na przejechanie nawet 700 kilometrów, w wypadku zamówienia wersji bateryjnej pojazd będzie gotowy do przejechania od 80 do 100 kilometrów. W tym wypadku Stadler proponuje montaż pantografu, dzięki któremu będzie możliwe ładowania pojazdu na zelektryfikowanych odcinkach lub. np. na stacjach, gdzie jest sieć trakcyjna.

RS Zero jest pojazdem demonstracyjnym (jazdy testowe rozpoczną się w przyszłym roku), dlatego producent pozwolił sobie na bardzo bogate wyposażenie wnętrza. Na końcach pojazdu zabudowano miejsca „business” ze stolkiem do pracy i siedzeniami skierowanymi równolegle do okna, jest przestrzeń „klubowa” z fotelami, które bardziej przypominają kanapę. Pojazd wykończono na najwyższym poziomie.

Zero jest rzeczywiście podobny do swojego poprzednika. Większa cześć pojazdu ma niską podłogę, tu też znajduje się obszerna, dostępna toalet. W pobliżu kabin maszynisty jest kilka schodów i przestrzeń na podwyższeniu. Zachowano charakterystyczne ukośne okna (wynikają z konstrukcji pudła). Pojazd, podobnie jak spalinowy poprzednik, będzie mógł rozpędzić się do 120 km/h.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Biznes

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Mikołaj Kobryński 05 sierpnia 2025

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

Zobacz również:

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Prawo i polityka

„Tak dla Rozwoju” chce unieważnienia przetargu na piętrowe EZT [aktualizacja]

Roman Czubiński, współpraca – Mikołaj Kobryński 13 sierpnia 2025

Duński Lokaltog zamawia kolejne jednostki bateryjne Stadlera

Tabor i technika

Węgierskie Flirty przejechały już 300 milionów kilometrów

Infrastruktura

W ciągu kilku tygodni poznamy dostawcę "piętrusów" PKP Intercity

Tabor i technika

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Biznes

Kolejnych 13 KISS-ów dla szwedzkiego poolu taborowego

Mikołaj Kobryński 05 sierpnia 2025

Pierwszy wagon sypialny Stadlera dla Kazachstanu zaprezentowany

Biznes

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij