Partnerzy serwisu:
Fotorelacje

Wodorowy pociąg Pesy na trasie Gdynia Hel – film z drona

Dalej Wstecz
Data publikacji:
30-09-2023
Ostatnia modyfikacja:
30-09-2023
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Lokomotywa wodorowa Pesy ze składem pasażerskim przejechała trasę Gdynia - Hel Gdynia. Producent opublikował efektowny film z pierwszego przejazdu nagrany z wykorzystaniem dronów. 

Na pierwszą podróż wodorowym pociągiem do Helu Pesa zaprosiła przewoźników kolejowych, samorządowców, przedstawicieli branży kolejowej i instytucji finansowych oraz partnerów biznesowych. Jak podkreśla przewoźnik, trasa na Hel to chyba najbardziej znana linia kolejowa wymieniana w kontekście dyskusji o wodoryzacji kolei. Od lat trwa debata o tym, czy obsługiwana teraz przez pojazdy spalinowe linia na Półwyspie Helskim powinna zostać zelektryfikowana, czy też powinno się wprowadzić na nią pojazdy bateryjne lub wodorowe.

Linia kolejowa z Gdyni do Helu ma 76,2 km, pojazd szynowy powinien pokonać tą trasę i wrócić do stacji docelowej w Trójmieście, czyli w sumie pokonać ponad 150 km. Ze względu na ograniczony zasięg pojazdów bateryjnych i czas ładowania baterii, wielokrotnie dłuższy niż czas tankowania wodoru, eksperci Pesa od dawna rekomendują pojazdy szynowe zasilane wodorem jako najlepsze, w pełni ekologiczne i ekonomicznie uzasadnione rozwiązanie kwestii szynowego transportu publicznego na Półwyspie Helskim.

- Z naszych analiz wynika, że zastosowanie na trasie Gdynia - Reda - Hel elektrycznych zespołów trakcyjnych, zasilanych z trakcji na odcinku Gdynia - Reda, a później, na części niezelektryfikowanej Reda - Hel, z ogniw wodorowych to rozwiązanie optymalne. Cieszy nas, że podobne zdanie mają samorządowcy, którzy uczestniczyli w naszym przejeździe, zwłaszcza, że takie rozwiązania można zastosować w wielu innych regionach Polski. Sukces przejazdu do Helu pokazał nam, że warto również rozważyć zastosowanie na niezelektryfikowanych trasach regionalnych składów złożonych z lokomotywy wodorowej i 2-3 wagonów pasażerskich - powiedział Maciej Grześkowiak, Dyrektor ds. Projektów Strategicznych i Komunikacji Pesy.

Zorganizowany przez Pesę przejazd lokomotywą wodorową ze składem pasażerskim maił na celu promocję wodorowych pojazdów szynowych wśród przewoźników kolejowych i samorządowców. W czasie przejazdu goście mieli okazję rozmawiać z członkami wodorowego zespołu producenta, ekspertami, ale także osobami odpowiedzialnymi za finansowanie projektów kolejowych o zebranych doświadczeniach i przyszłości wodoru na kolei. Przedstawiciele Pesa, ale także firm produkujących wodór i oferujących jego dostawy wraz z infrastuktura tankowania podkreślali podczas przejazdu, że napędy wodorowe w pojazdach szynowych to nie odległa przyszłość, a wprowadzenie na polskie tory nie tylko lokomotyw wodorowych, ale także pojazdów pasażerskich zasilanych z trakcji elektrycznej i ogniw wodorowych nastąpi szybciej niż się spodziewamy - podsumowuje producent.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kołobrzeski port morski wraca do gry w przeładunkach zboża

Infrastruktura

Kołobrzeski port morski wraca do gry w przeładunkach zboża

Mikołaj Kobryński 22 października 2023

Modlin: Prawie 300 tys. pasażerów w rekordowym wrześniu

Pasażer

Modlin: Prawie 300 tys. pasażerów w rekordowym wrześniu

Redakcja/inf. pras. 22 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Tabor i technika

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Michał Szymajda 20 października 2023

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Infrastruktura

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Jakub Madrjas 22 października 2023

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Tabor i technika

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Jakub Madrjas 21 października 2023

Pozostałe z wątku:

Kołobrzeski port morski wraca do gry w przeładunkach zboża

Infrastruktura

Kołobrzeski port morski wraca do gry w przeładunkach zboża

Mikołaj Kobryński 22 października 2023

Modlin: Prawie 300 tys. pasażerów w rekordowym wrześniu

Pasażer

Modlin: Prawie 300 tys. pasażerów w rekordowym wrześniu

Redakcja/inf. pras. 22 października 2023

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Infrastruktura

Alstom zmodernizuje metro w Belo Horizonte

Roman Czubiński 22 października 2023

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Tabor i technika

Kujawsko-pomorskie znów kupuje ezety. Jednego, albo dwa. Albo siedem

Michał Szymajda 20 października 2023

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Infrastruktura

Nowym pociągiem Pesy na lotnisko w Sztokoholmie?

Jakub Madrjas 22 października 2023

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Tabor i technika

Nowy design pociągów Pesy dla ŁKA. Mamy wizualizacje!

Jakub Madrjas 21 października 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5