NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

| IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 19.03.2014 148

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-03-19 10:18:04 Autor: pmpoznan
---.77.124.129
To teraz PRy powinny kupic kilka sztuk i wejsc z konkurencyjnymi polaczeniami dla PICu. A to ze to tandeta no coz, wielu uwaza ze produkty Pesy czy Newagu to tandeta, wiec tandeta duzych predkosci tez sie przyda.
2014-03-19 10:58:38 Autor: dżejsek
---.internetdsl.tpnet.pl
@pmpoznan
Trzeba by było rozpisać sprytny przetarg na te galaktyczne ryjówki, ale szczęśliwie z ustawianiem przetargów na kolei nie ma większych problemów. Nawet nie da się zakwestionować rażąco niskiej ceny za taki złom.
2014-03-19 11:40:48 Autor: De Jot
---.f-net.pl
elyfantory
To zes glupi i ze sloma ci z butow wystaje to widac,ale jak chcesz trolowac to na plotek.pl z mila checia cie przyjma
2014-03-19 11:49:52 Autor: Hrc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Idealny sprzęt dla Intercity, ta firma lubi takie wyzwania.
2014-03-19 12:58:16 Autor: jatal.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ red:
"Finmeccanica - spółka córka włoskiego producenta - AnsaldoBredy"

Odwrotnie to Ansaldobreda jest córką Finemeccanicy.
2014-03-19 14:25:48 Autor: Sarmata
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Czytałem obie wersje - i kolei holenderskich i belgijskich oraz tłumaczenia AB. AB tłumaczyło, że specyfikacja przetargowa pociągów nie zakładała używania pociągów w klimacie z obfitymi opadami śniegu - a rzekomo takie opady się zdarzyły kiedy albatrosy zaczęły kursować. Nie mniej chyba AB nie jest do końca czyste, bo problemy z ich pociągami mają również Duńczycy. A swoją drogą chciałbym w tym miejscu po raz kolejny dodać, że nowe produkty wymagają po prostu dopracowania, co widać po produktach i Siemensa i AB i PSESy czy Newagu. I Ci, którzy drą ryje , że zamiast kupować polskie [które na pewno wymagają czasu i dopracowania] produkty powinniśmy kupić "sprawdzone" zachodnie - niech zamkną po prostu japy, bo te zachodnie nie są lepsze - a na pewno nie dają pracy w Polsce.
2014-03-19 18:41:38 Autor: Fantomas
---.centertel.pl
@Sarmata

Haha, rozbawiłeś mnie.

A teraz na poważnie: "ryje" przeważnie "drą" tak zwani "specjaliści" oraz "miłośnicy" nie mający zielonego pojęcia o niczym poza zasypywaniem Internetu spamem, wychwalającym pod niebiosa Pesę i inne tego typu twory. Biorąc pod uwagę całokształt tych, jak to ujmujecie, polskich firm - ręce opadają. To nie są nawet amatorskie warsztaty... A że używają podzespołów zachodnich? No cóż, złożyć to w całość trzeba umieć - a polskie firmy mają z tym problem.

Groteskowe są także żarty z Ansaldo, bo chociaż faktycznie ich produkty nie grzeszą niezawodnością, czy wysoką jakością wykonania - ale fakty są takie, że nawet do nich takiej np. Pesie brakuje jeszcze dużo. Natomiast żałosne jest, że przedstawiciele tych firm uważają się za światową czołówkę (ciekawe, czy należy się śmiać, bo to jakaś forma żartu, czy płakać nad ich nieświadomością), pomimo że nie potrafią dokonać nawet modernizacji wagonu... Ale oczywiście zaraz szczekacze na mnie wsiądą, że "nie popieram polskiego przemysłu", bo "dobre jest tylko to, co polskie", chociaż tzw. "polska myśl techniczna" w przypadku konstrukcji pojazdów trakcyjnych nie istnieje i nigdy nie istniała...
2014-03-19 18:58:42 Autor: elwawa
---.play-internet.pl
"opóźniał się też w dostawach" - a to w jakim narzeczu?
2014-03-19 19:05:02 Autor: t=p
---.play-internet.pl
Problemy włoskiej firmy i i holenderskiego, belgijskiego przewoźnika, a 'internauci' plują na PESA, Newag, KŚ, PKPIC, nasze przetargi - jakie to POLSKIE....
2014-03-19 23:03:16 Autor: Sarmata
---.olsztyn.mm.pl
tak sie składa, że na codzień współpracuje z firmami z "powiedzmy zachodniej czesci swiata". I naprawde nie mamy sie czego wstydzic [pracuje w branzy IT]. A to, ze fantomas pisze frazesy i brednie o warsztatach to juz inna sprawa. Jak bys umial czytac, ze zrozumieniem to przeczytalbys, ze nie wychwalalem nikogo, tylko pisalem, ze dojscie do pewnego poziomu produkcji wymaga czasu ... i uważam, że na ten czas polskie firmy zasługują. No ale widocznie poza czarnym "piarem" i tzw darciem ryja" brak wam merytorycznych argumentów -
2014-03-19 23:27:56 Autor: Fantomas
---.centertel.pl
@kali74

Brawo. Możesz podetrzeć teraz pysk papierem toaletowym.

@Sarmata

Frazesy powiadasz? Mam na ten temat inne zdanie, szkoda mi czasu na argumentację, bo tacy jak wy nic nie rozumieją. Chcecie mieć rację za wszelką cenę, chociaż nigdy jej nie macie. Potraficie tylko robić tanie plagiaty, podpisując to swoim nazwiskiem, potem bronić tego jak niepodległości.
Po pierwsze wstydzić musicie się swojego chamstwa.

PS. Nie jestem Polakiem. Mieszkam w Polsce i znam język... Wasza "kultura" poraża. A potem się dziwicie zachodnim stereotypom. I co mam odpowiedzieć na wasze chamstwo? Odechciewa się cokolwiek pisać.
2014-03-20 00:39:14 Autor: Sarmata
---.olsztyn.mm.pl
@fantomas
Ty nie piszesz frazesów - ty po prostu próbujesz zdyskredytować to co Polskie - nie używając konkretów tylko pisząc właśnie frazesy. Użyj prosze argumentów - moze nadążę. Znam angielski, rosyjski. Mam 2 fakultety, na prawde sporo certyfikatów itd. Pracowałem ostatnio z Niemcami przy uruchamianiu fabryki - i to co dla nich było rzeczą nie do przejścia mojej ekipie zajęło to 2 tygodnie. Siemens prosił moj dzial o wsparcie dla ich produktów, bo ich dział IT sobie nie poradził!!! Tak, tak, to są konkrety, tylko z ostatniego czasu, a nie pisanie o chamstwie Polaków. Bo nie pozwalamy, żeby Nas w naszym Domu obrażano? Jesteś w moim kraju - szanuj gospodarzy, ja tak się zachowuję jak jade do innego kraju - tego wymaga kultura. Nie podoba ci sie Polska - nie zmuszaj sie - wyjedz.
2014-03-20 08:32:13 Autor: Eurotram
---.internetdsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Fantomas:
"@Sarmata

Haha, rozbawiłeś mnie.

A teraz na poważnie: "ryje" przeważnie "drą" tak zwani "specjaliści" oraz "miłośnicy" nie mający zielonego pojęcia o niczym poza zasypywaniem Internetu spamem, wychwalającym pod niebiosa Pesę i inne tego typu twory. Biorąc pod uwagę całokształt tych, jak to ujmujecie, polskich firm - ręce opadają. To nie są nawet amatorskie warsztaty... A że używają podzespołów zachodnich? No cóż, złożyć to w całość trzeba umieć - a polskie firmy mają z tym problem.

Groteskowe są także żarty z Ansaldo, bo chociaż faktycznie ich produkty nie grzeszą niezawodnością, czy wysoką jakością wykonania - ale fakty są takie, że nawet do nich takiej np. Pesie brakuje jeszcze dużo. Natomiast żałosne jest, że przedstawiciele tych firm uważają się za światową czołówkę (ciekawe, czy należy się śmiać, bo to jakaś forma żartu, czy płakać nad ich nieświadomością), pomimo że nie potrafią dokonać nawet modernizacji wagonu... Ale oczywiście zaraz szczekacze na mnie wsiądą, że "nie popieram polskiego przemysłu", bo "dobre jest tylko to, co polskie", chociaż tzw. "polska myśl techniczna" w przypadku konstrukcji pojazdów trakcyjnych nie istnieje i nigdy nie istniała..."
Gdzieś ty się uchował?
Po pierwsze,zarzucasz innym chamstwo,a sam kulturą nie grzeszysz.
Po drugie (teraz przechodzimy do meritum) pisanie że Pesa nie dorasta AB do pięt jest bzdurą totalną.Owszem,z jednej strony JESZCZE ma nieco bardziej rozbudowane portfolio (choć w tym portfolio jest i bombardierowskie Zefiro,w którym maczali łapy tylko ze względu na włoskie preferencje rodzimej kooperacji); z drugiej strony Pesa (w odróżnieniu od AB) nie ma takiego problemu,że przewoźnicy masowo chcą się pozbyć jej produktów.Przykłady:
- Midland Metro pozbywa się niespełna 15-letnich T69,nie ukrywając że robią to ze względu na ich awaryjność;
- Tramwaje w Oslo: praktycznie na pewno spławią SL95 (awaryjność plus problemy z kratownicą);
- Tramwaje w Goeteborgu: AB powinno się modlić,by teraz wyłaniany dostawca nie błysnął,bo jak zrealizują opcje,to raczej kopną Sirio;
- DSB i ich IC4: wynegcjowali odpuszczenie zwrotu,ale ciągle wiszą na cienkiej nitce; jedna spora wpadka lub kilka mniejszych i wracają do Włoch.

I teraz to...

Pesa ani Solaris to nie światowa czołówka (jak ABS),ale gdzie się da,to podgryzają potentatów i biorą to,czego tamci nie chcą,ale w ten sposób budują pozycję.
Na high speeda od Pesy jeszcze za wcześnie,na metro trochę też.Ale w tramwajach już się wyrobili,w EZT i SZT też i nie zaliczają większych wpadek niż potentaci (a już na pewno mniejsze niż AB).
2014-03-20 18:46:37 Autor: wala001
---.dip0.t-ipconnect.de
Finnmeccanica to przede wszystkim Oto Melara , AgustaWestland i WASS a wiec przemysl zbrojeniowy .
MON sprowadza do Polski ich produkty i montuje na Rosomakach .
PZL Swidnik jest po czesci w ich rekach . Skarb Panstwa ma ok.14 % udzialow .
AnsladoBreda produkowala dobre ALe 426/506 , nie wiem dlaczego rzucili sie
na cos takiego jak albatrossy ?
Tanie ? Mozliwe . A moze brak mocy przerobowej u Siemensa i Bombardiera ?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5