Partnerzy serwisu:

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii

Dalej Wstecz
Data publikacji:
19-03-2014
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
IRJ/Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

Włosi będą szukać kupców na psujące się składy Fyra dla Holandii
Koleje Holenderskie NS oraz Finmeccanica - spółka córka włoskiego producenta - AnsaldoBredy, zawarły porozumienie w sprawie przyszłości pociągów V250 Fyra, które zaraz po zakupie przez NS zostały wycofane z eksploatacji ze względu na liczne usterki. Sprawa zdążyła już nawet trafić do sądu. Teraz dwa podmioty ściśle sprecyzowały swoje oczekiwania.

Obie firmy zdecydowały się na wycofanie postępowań sądowych, uznały nieważność umowy na zakup pociągów oraz wycofały się z pierwszych roszczeń, jakich domagały się zaraz po tym, gdy pociągi zostały wycofane z eksploataci. Podmioty zgodnie deklarują, że chcą uniknąć długich i kosztownych procedur prawnych.

Producent ostatecznie zgodził się na przyjęcie 16 składów V250 Fyra zamówionych przez koleje NS, z których dziewięć zdążył już dostarczyć zamawiającemu. AnsaldoBreda ma także wypłacić NS 125 mln euro. To jednak wciąż dla Kolei Holenderskich strata rzędu 88 mln euro, ponieważ kontrakt opiewał na 213 mln euro. Straty przewoźnika są jednak większe - zgodnie z rocznym raportem za rok 2013, Koleje Holenderskie poniosły stratę w związku z problemami z uruchomieniem pociągów Fyra na poziomie 247 mln euro.

Porozumienie mówi także o tym, że AnsaldoBreda po naprawieniu składów rozpocznie poszukiwania nowego klienta na zwrócone pociągi. Jednak za każdy sprzedany pociąg AnsaldoBreda ma jeszcze wypłacić Kolejom Holenderskim odszkodowanie. Ma być to łączna kwota 21 mln euro.

Nie ma na razie jednak porozumienia z Kolejami Belgijskimi SNCB, które również miały kontrakt z AnsaldoBredą. Przypomnijmy: Koleje Holenderskie zamówiły łącznie 16 pociągów, a Koleje Belgijskie - 3. Problemy ze składami miały początkowo Koleje Belgijskie SNCB. W pociągach odkryto wiele błędów i niedociągnięć. Producent znacznie opóźniał się też w dostawach. Kiedy jednostki zostały zamówione w maju 2004 roku, termin dostawy ustalono na rok 2007. Jednak pierwsze składy rozpoczęły kursy dopiero w grudniu 2012 roku. Już miesiąc później składy przestały kursować ze względu na liczne problemy techniczne.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5