NUMER 05/2021
NUMER 05/2021
Temat numeru:
Kolej vs drogi
szukaj
Śledź nas:

Włodzimierz Wilkanowicz nie jest już prezesem Kolei Wielkopolskich

| inf. pras., oprac. ms. 24.06.2021 3,7k

Włodzimierz Wilkanowicz nie jest już prezesem Kolei Wielkopolskich
fot. M. Szymajda
Z dniem 22 czerwca 2021 roku dobiegła końca kadencja dotychczasowego zarządu Kolei Wielkopolskich. Funkcję prezesa zarządu spółki przestał pełnić Włodzimierz Wilkanowicz, który związany był z Kolejami Wielkopolskimi od początku istnienia spółki.
– Przez ponad 10 lat miałem możliwość zajmowania zaszczytnej funkcji, która była dla mnie nie tylko wyróżnieniem, ale również źródłem cennych doświadczeń. Od samego początku naszym nadrzędnym celem było stworzenie profesjonalnego, nowoczesnego i bezpiecznego przewoźnika kolejowego, który będzie cieszył się zaufaniem i dobrą opinią mieszkańców Wielkopolski. Cel ten został zrealizowany – stworzyliśmy doskonale prosperujące przedsiębiorstwo oraz wykonujemy przeszło 60% pracy eksploatacyjnej na terenie województwa – mówi były już prezes zarządu Włodzimierz Wilkanowicz.

Od 23 czerwca funkcję Prezesa Zarządu pełni dotychczasowy wiceprezes zarządu – Marek Nitkowski, obecny w spółce od 2012 roku, natomiast stanowisko członka zarządu – Mikołaj Grzyb, obecny w spółce od 2019 roku.

– Przed nami wiele nowych wyzwań, inwestycji i planów, aby jakość świadczonych usług przez Koleje Wielkopolskie oraz zasięg realizowanych połączeń systematycznie rosły. Zależy nam, aby zaufanie do kolei wśród mieszkańców Wielkopolski było z roku na rok większe, co z pewnością przełoży się na coraz wyższą frekwencję w naszych pociągach. Aby móc realizować te cele potrzebnych jest kilka kluczowych elementów. Jednym z nich jest nowoczesny Punkt Obsługi Taboru obsługującego linie niezelektryfikowane. Jesteśmy coraz bliżej zakończenia budowy takiego punktu w Wągrowcu – na koniec maja stopień zaawansowania prac wynosił 90%. Jednak największym atutem naszej spółki są jej pracownicy, którzy każdego dnia przygotowują operacje przewozowe, obsługują pociągi. Dlatego też zamierzamy realizować projekty szkoleniowe aby konsekwentnie utrwalać wizerunek odpowiedzialnego przewoźnika zapewniającego najwyższy komfort podróżowania – mówi prezes zarządu Marek Nitkowski.

– Dotychczasowy, zaplanowany, dynamiczny rozwój spółki możliwy był za sprawą stabilnej umowy PSC (Public Service Contract) o świadczenie usług publicznych w zakresie kolejowych przewozów pasażerskich zawartej z województwem wielkopolskim oraz wygasającej już, unijnej perspektywy finansowej 2014-2020 – mówi członek zarządu Mikołaj Grzyb. – Jako zarząd spółki mamy zdecydowane plany na przyszłość związane z inwestycjami w infrastrukturę, zaplecze techniczne oraz inwestycjami w kadrę pracowniczą, która bezsprzecznie jest dla nas najcenniejsza w Kolejach Wielkopolskich – do tego celu zamierzamy wykorzystać m.in. możliwości finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2021–2027.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielkopolskie (862)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wielkopolskie (862)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2021
NUMER 05/2021
Kolej niestety na całej linii przegrywa z transportem drogowym. Widać to zwłaszcza na rynku przewozów ładunków, gdzie w ciągu ostatnich czterdziestu lat zyskiwał tylko transport kołowy. Kolej nie umiała, a po części też nie mogła skutecznie konkurować z transportem samochodowym. Szeroko piszemy o tym w raporcie. Oprócz tego w numerze zapraszamy do rozmowów R. Banaszkiewiczem (PKP PLK), A. Drzewieckim (Koleje Śląskie), P. Motyką (Gülermak), S. Nalewajką (Alstom), M. Skuodisem (Litwa); prezentujemy też pomysł na krajowy system transportu intermodalnego.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5