NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Wiemy, gdzie pojadą nowe i zmodernizowane wagony IC

| Michał Szymajda 23.05.2017 123

Wiemy, gdzie pojadą nowe i zmodernizowane wagony IC
Wnętrze nowego wagonu 2 klasy od FPS CegielskiFot. Michał Szymajda, RK
Przy okazji oświadczenia PKP Intercity, w którym przewoźnik tłumaczy powody nieskorzystania z możliwości dokupienia 10 ezt Dart, dowiedzieliśmy się, gdzie pojadą nowe i zmodernizowane wagony, które spółka będzie wprowadzać do swojego parku taborowego od 2018 roku.
Nowa strategia taborowa PKP Intercity zakłada modernizację 455 wagonów i zakup 55 nowych. Dodatkowo przewoźnik kupi 40 lokomotyw, z których 30 będzie elektrycznych a 10 spalinowo-elektrycznych. 20 lokomotyw elektrycznych serii EU/EP07 w ramach modernizacji zostanie przystosowana do prędkości 160 km/h. Na razie trwają przetargi na modernizację części wagonów oraz modernizację lokomotyw EU/EP07. Zakupu kolejnych ezt przewoźnik nie przewiduje. O tym, gdzie pojedzie odnowiony tabor, dowiedzieliśmy się właśnie z informacji prasowej PKP Intercity.

Zyska Pomorze, Wielkopolska, Warmia i Mazury oraz Podlasie

Beneficjentami projektów modernizacyjnych będą m.in. pasażerowie podróżujący na trasach: Szczecin – Trójmiasto – Olsztyn (Białystok), gdzie w zasadzie zmodernizowane i nowe wagony w ogóle się nie pojawiają, a standardem są stare wagony typu 111A i 112A. Zmodernizowane wagony pojawią się także w relacjach z Zielonej Góry (i Wrocławia) przez Poznań do Gdyni i Olsztyna. Po zakończeniu elektryfikacji odcinka Korsze – Ełk, PKP Intercity tak wytrasuje relację pociągów, że z Olsztyna pojadą one dalej w niektórych pociągach do Białegostoku przez Ełk.

Nowocześniej na południu i wschodzie Polski, lepiej w Gorzowie, Szczecinie, Bydgoszczy i na E20

Wagony po modernizacji pojawią się także na Nadodrzance, czyli na trasie Szczecin – Zielona Góra Wrocław i dalej pojedziemy nimi do Kielc i Lublina. Z wykorzystaniem nowego zelektryfikowanego odcinka pomiędzy Rzeszowem a Lublinem PKP Intercity uruchomi za kilka lat pociągi, których atutem będą także zmodernizowany tabor. Przewoźnik zestawi ze zmodernizowanych wagonów składy w relacji Przemyśl – Lublin – Warszawa – Bydgoszcz (w niektórych relacjach do Gorzowa Wielkopolskiego).

PKP Intercity chciałoby, aby wagony po naprawie pojawiły się także na trasach z Lublina i Białegostoku, przez Warszawę do Poznania i dalej do Szczecina lub Gorzów Wielkopolski/Zielonej Góra. Na tych relacjach obecnie sytuacja jest dość przyzwoita, gdyż część pociągów TLK kursuje tu z wagonami z przedziałami sześciomiejscowymi.

Co z nowymi wagonami?

Nowe wagony, które zamierza kupić przewoźnik prawdopodobnie w całości zostaną przeznaczone do obsługi pociągów komercyjnych uruchamianych przez spółkę, co wcześniej zapowiedział już Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. – Chcemy zagwarantować pasażerom bardzo dobry standard podróży, który pozwoli nam zatrzymać u siebie pasażerów, jeśli ewentualnie pojawi się konkurencja – mówił w rozmowie z „Rynkiem Kolejowym” kilka miesięcy temu. PKP Intercity chce kupić je za własne pieniądze, bez udziału dotacji z UE.

Paradoksalnie, to, że nowe wagony pojadą w pociągach EIC, jest dobrą informacją także dla pasażerów pociągów TLK. Wciąż nowoczesne, klimatyzowane wagony z pociągów EIC przejdą bowiem do tańszych pociągów, co pozwoli zmniejszyć liczbę pociągów TLK na rzecz IC. Docelowo kategoria IC całkowicie zastąpi TLK.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (42654)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (42654)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5