NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

Przygotowania do elektryfikacji linii z Ełku do Korsz

| Martyn Janduła 31.03.2017 178

Przygotowania do elektryfikacji linii z Ełku do Korsz
Szlak Ełk - KorszeFot. PKP PLK
PKP PLK rozpisały właśnie przetarg na zaprojektowanie prac wartych ponad pół miliarda zł. Zarządca infrastruktury planuje dokonać modernizacji oraz elektryfikacji odcinka linii kolejowej nr 38 z Ełku do Korsz. Efektem prac będzie przede wszystkim znaczne skrócenie czasu jazdy pociągu.
PKP PLK ogłosiły właśnie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację przetargową dla projektu pn.: "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją". Wykonawca będzie również zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego.

Projekt swym zakresem obejmuje linię kolejową nr 38 (Białystok – Głomno) na odcinku Ełk – Korsze, od km 103,706 do km 202,700 (o łącznej długości 98,994 km) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także elektryfikację tego odcinka linii kolejowej. W całości znajduje się ona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Europejskiego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Koszt prac szacowany jest na 578,5 mln zł brutto, zaś opracowanie dokumentacji przetargowej ma z kolei kosztować ok. 23 mln zł. Składanie ofert trwa do 10 maja 2017 roku, a zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, terminu wykonania zamówienia – 20% oraz dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego – 20%. Sam projekt powstać ma do marca 2020 roku. Realizację robót zaplanowano w okresie od października 2020 r. do września 2023 r.

Zakres prac

Projekt swym zakresem obejmuje całkowitą modernizację linii na odcinku. PKP PLK dokonają całkowitej wymiany nawierzchni kolejowej w torach głównych zasadniczych z zabudową 61 nowych rozjazdów na całym odcinku. W planach jest również elektryfikacja linii na odcinku 94 km.

Remont przejdą wszystkie stacje i przystanki na odcinku Ełk – Korsze. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Zostaną wybudowane perony o wysokości 0,76 m powyżej główki szyny z dostosowaniem dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronach pojawią się z kolei elementy małej architektury.

Szybciej o pół godziny

Pracom modernizacyjnym zostanie poddanych 78 przejazdów i przejść w poziomie szyn, w tym ze zmianą kategorii przejazdów na których przekroczony jest iloczyn ruchu oraz likwidacją 2 przejazdów. Z kolei 5 wiaduktów kolejowych, 15 mostów, 122 przepusty, 1 przejście podziemne i 2 mury oporowe przejdą remonty lub przebudowy.

Wykonane zostanie ujednolicenie systemów sterowania ruchem kolejowym na wszystkich posterunkach. Zakłada się poprawę przepustowości i skrócenie czasu przejazdu z Olsztyna do Ełku przez Korsze. Po pracach modernizacyjnych prędkość pociągów ma wzrosnąć do 120 km/h, zaś towarowych do 100 km/h. Skróci to czas podróży z Ełku do Olsztyna przez Korsze o ok. 32 minuty z 1h 36 min. do ok. 1h 04 min.


Mat. PKP PLK

Kolej na Warmii i Mazurach

PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS