NUMER 06/2017
NUMER 06/2017
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej w aglomeracjach
szukaj
Śledź nas:

Przygotowania do elektryfikacji linii z Ełku do Korsz

| Martyn Janduła 31.03.2017 178

Przygotowania do elektryfikacji linii z Ełku do Korsz
Szlak Ełk - KorszeFot. PKP PLK
PKP PLK rozpisały właśnie przetarg na zaprojektowanie prac wartych ponad pół miliarda zł. Zarządca infrastruktury planuje dokonać modernizacji oraz elektryfikacji odcinka linii kolejowej nr 38 z Ełku do Korsz. Efektem prac będzie przede wszystkim znaczne skrócenie czasu jazdy pociągu.
PKP PLK ogłosiły właśnie postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy, który opracuje dokumentację przetargową dla projektu pn.: "Prace na linii kolejowej nr 38 na odcinku Ełk – Korsze wraz z elektryfikacją". Wykonawca będzie również zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego.

Projekt swym zakresem obejmuje linię kolejową nr 38 (Białystok – Głomno) na odcinku Ełk – Korsze, od km 103,706 do km 202,700 (o łącznej długości 98,994 km) wraz z infrastrukturą towarzyszącą, a także elektryfikację tego odcinka linii kolejowej. W całości znajduje się ona na terenie województwa warmińsko-mazurskiego.

Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Europejskiego Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Koszt prac szacowany jest na 578,5 mln zł brutto, zaś opracowanie dokumentacji przetargowej ma z kolei kosztować ok. 23 mln zł. Składanie ofert trwa do 10 maja 2017 roku, a zamawiający oceni je pod kątem ceny – 60%, terminu wykonania zamówienia – 20% oraz dodatkowego wsparcia kluczowego personelu zespołu projektowego – 20%. Sam projekt powstać ma do marca 2020 roku. Realizację robót zaplanowano w okresie od października 2020 r. do września 2023 r.

Zakres prac

Projekt swym zakresem obejmuje całkowitą modernizację linii na odcinku. PKP PLK dokonają całkowitej wymiany nawierzchni kolejowej w torach głównych zasadniczych z zabudową 61 nowych rozjazdów na całym odcinku. W planach jest również elektryfikacja linii na odcinku 94 km.

Remont przejdą wszystkie stacje i przystanki na odcinku Ełk – Korsze. Wykonawca opracuje dokumentację na modernizację 6 stacji: Stare Juchy, Wydminy, Giżycko, Sterławki Wielkie, Kętrzyn, Tołkiny i 7 przystanków: Woszczele, Siedliska, Niegocin, Sterławki Małe, Martiany, Nowy Młyn, Linkowo. Zostaną wybudowane perony o wysokości 0,76 m powyżej główki szyny z dostosowaniem dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Na peronach pojawią się z kolei elementy małej architektury.

Szybciej o pół godziny

Pracom modernizacyjnym zostanie poddanych 78 przejazdów i przejść w poziomie szyn, w tym ze zmianą kategorii przejazdów na których przekroczony jest iloczyn ruchu oraz likwidacją 2 przejazdów. Z kolei 5 wiaduktów kolejowych, 15 mostów, 122 przepusty, 1 przejście podziemne i 2 mury oporowe przejdą remonty lub przebudowy.

Wykonane zostanie ujednolicenie systemów sterowania ruchem kolejowym na wszystkich posterunkach. Zakłada się poprawę przepustowości i skrócenie czasu przejazdu z Olsztyna do Ełku przez Korsze. Po pracach modernizacyjnych prędkość pociągów ma wzrosnąć do 120 km/h, zaś towarowych do 100 km/h. Skróci to czas podróży z Ełku do Olsztyna przez Korsze o ok. 32 minuty z 1h 36 min. do ok. 1h 04 min.


Mat. PKP PLK

Kolej na Warmii i Mazurach

PKP Polskie Linie Kolejowe na terenie województwa warmińsko-mazurskiego w najbliższych latach zgodnie z Krajowym Programem Kolejowym planują realizację 7 projektów o łącznej wartości ponad 2,3 mld zł. Na liście podstawowej jest 5 projektów za ponad 1,5 mld zł. Dla mieszkańców województwa i podróżujących po liniach kolejowych Warmii i Mazur efektem prac będzie skrócenie podróży i lepsza obsługa na stacjach i przystankach. M.in. dzięki o ok. 1h 25 min skróci się podróż w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk (z 3h 36 min do ok. 2h 11 min). Krótsze będą podróże na trasie Działdowo – Olsztyn (ok. 16 min) i tym samym o kwadrans skróci się dojazd z Olsztyna do Warszawy.


Mountain View

V Kongres Infrastruktury Polskiej

Data: 19 czerwca 2017 r. 
Miejsce: Hotel Sheraton, ul. B.Prusa 2, Warszawa

Zapraszamy do udziału w piątej edycji wydarzenia organizowanego przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR. Kongres ponownie stanie się miejscem wymiany opinii i informacji na temat kondycji szeroko pojmowanego polskiego rynku infrastruktury. W tym roku uczestnicy dyskutować będą w czterech blokach tematycznych:

  • budownictwo infrastrukturalne
  • żegluga śródlądowa
  • technologie w infrastrukturze
  • program Mieszkanie Plus

Uczestnictwo jest darmowe, ale podlega akredytacji.
Szczegółowy program oraz możliwość zgłoszenia udziału w wydarzeniu – tutaj.

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Warmińsko-mazurskie (75)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2017
NUMER 06/2017
W bieżącym numerze nasz raport poświęciliśmy odpowiedzi na pytanie, czy kolej ma szansę na dotrzymanie kroku szybko rozwijającym się miastom. Ponadto w tym wydaniu można znaleźć rozmowy z prezesami Przewozów Regionalnych, Urzędu Transportu Kolejowego, Pesy Bydgoszcz, Trakcji PRKiI oraz Kolei Ukraińskich. Obszernie podsumowujemy rok nowego zarządu PKP PLK a w dziale pasażer wyjaśniamy, dlaczego to Dolny Śląsk, a nie Mazowsze staje się najbardziej "kolejowym" regionem w Polsce. Nasi felietoniści zerkają natomiast na transport szynowy w Wielkiej Brytanii.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca
  Onet biznes Invest Map Interia TSL biznes
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS