PKP PLK realizują obecnie prace remontowo-utrzymaniowe na linii nr 181 pomiędzy Wieluniem a Kępnem. Trasa ta wykorzystywana jest w ruchu pasażerskim jedynie śladowo: kursuje tamtędy jedna para pociągów PKP Intercity. Nie ma obecnie planów uruchamiania kolejnych połączeń.
Linia kolejowa nr 181 Herby Nowe – Oleśnica wykorzystywana jest w regionalnym ruchu pasażerskim wyłącznie na odcinku do Wielunia-Dąbrowy. Pomiędzy Wieluniem a Kępnem kursują jedynie pociągi dalekobieżne, a łączący województwa wielkopolskie i dolnośląskie fragment Kępno – Syców – Oleśnica służy aktualnie wyłącznie niewielkiemu ruchowi towarowemu. Środkowa część tego ciągu znajduje się od 15 czerwca w remoncie. Z uwagi na zawieszenie połączeń regionalnych wymusiło to zmiany jedynie w rozkładzie jazdy PKP Intercity.
W remoncie siedem wiaduktów i mostów – Prace na torach pomiędzy Wieluniem a Kępnem prowadzone są w celu zapewnienia możliwości sprawnego i bezpiecznego ruchu kolejowego – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych. Na odcinkach o łącznej długości ok. 3 km znajdujących się pomiędzy stacjami Wieruszów i Kępno wymieniane są wyeksploatowane podkłady. Zaplanowane zostało też wzmocnienie konstrukcji siedmiu mostów i wiaduktów.
Roboty mają pozwolić na podniesienie płynności ruchu, bo dotychczas na trasie obowiązywały punktowe ograniczenia prędkości, które zostaną zlikwidowane. Na dotychczasowym poziomie utrzymana zostanie natomiast podstawowa prędkość maksymalna 100 km/godz. dotycząca całego 42-kilometrowego odcinka Wieluń – Kępno. Inwestycja pochłonie ok. 4 mln zł.
IC „Osterwa” objazdem, dodatkowe autobusy do Krzepic – Zadanie planowo zakończy się do 6 sierpnia – zapowiada przedstawiciel PKP PLK.. Do tego czasu w zamian za jedną parę kursów PKP Intercity uruchomiona została komunikacja zastępcza relacji Kępno – Krzepice. Pociąg IC „Osterwa” relacji Przemyśl Główny – Szczecin Główny kierowany jest bez dodatkowych postojów przez Kluczbork. Ruch pociągów Polregio z Tarnowskich Gór do Wielunia-Dąbrowy odbywa się bez przeszkód. W rozkładzie jazdy pojawiła się natomiast druga para autobusów PKP Intercity, która nie zastępuje wprost żadnego przekierowanego na inną trasę pociągu, ale uzupełnia ofertę obowiązującą pomiędzy Krzepicami a Kępnem.
Mimo poprawy stanu technicznego infrastruktury najprawdopodobniej nie będzie ona wykorzystywana w szerszym stopniu przez pociągi pasażerskie. Jak poinformował niedawno Urząd Marszałkowski Województwa Łódzkiego,
nie ma planów wznowienia obsługi ruchu regionalnego. W opinii samorządu wystarczająca jest bowiem liczba połączeń autobusowych na równoległej drodze.