Trwają roboty rozbiórkowe na przewidzianym do modernizacji odcinku linii 181. Równolegle toczą się prace projektowe. Nie jest pewne, czy pierwotny termin finalizacji inwestycji zostanie zachowany.  
Linia kolejowa 181 Herby Nowe – Oleśnica na łączącym województwa wielkopolskie i dolnośląskie odcinku Kępno – Oleśnica ma zostać 
gruntownie zmodernizowana. Prace, które obejmą także elektryfikację trasy, mają poprzedzić wznowienie regularnych przewozów pasażerskich. Od około dwóch dekad kursowały tam bowiem 
wyłącznie pociągi towarowe. 
Stary tor znika z okolic Sycowa 
Jesienią zeszłego roku zarządca infrastruktury poinformował o rozpoczęciu 
prac rozbiórkowych między Gęsią Górką a Cieślami w województwie wielkopolskim. Teraz ekipy budowlane pracują już także na obszarze administracyjnego Dolnego Śląska, choć wciąż nie na całym przewidzianym do przebudowy fragmencie. – Prace rozbiórkowe toczą się na odcinku od Sycowa do Kępna – mówi bowiem Marta Pabiańska z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. 
 – Równocześnie trwa proces projektowania – relacjonuje nasza rozmówczyni. Przypomina, że łącznie przebudowane ma zostać ok. 50 km torów. Powstanie też 46 km nowej sieci trakcyjnej. 
Będzie szybciej, ale kiedy? 
 – Przewidywany czas podróży z Kępna do Oleśnicy wyniesie ok. 36 min. W 2002 r., przed zawieszeniem ruchu pasażerskiego, średni czas przejazdu wynosił około godziny – przypomina przedstawicielka PKP PLK. Na razie nie jest natomiast jasne, kiedy nowe połączenie będzie mogło zostać ostatecznie otwarte. 
Zarządca infrastruktury zapowiadał bowiem początkowo, że inwestycja zakończy się w czerwcu 2026 r. Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego poinformował nas natomiast pod koniec zeszłego roku, że w związku z planowaną datą otwarcia trasy zakłada on inaugurację przewozów 
w 2026 r., ale dopiero w grudniu. Polskie Linie Kolejowe nie potwierdziły jednoznacznie zmian w harmonogramie. Nie zapewniły jednocześnie o obowiązywaniu pierwotnych założeń. – Obecnie uzgadniane są kwestie środowiskowe i energetyczne, a także źródło finansowania i ostateczny termin realizacji inwestycji – usłyszeliśmy jedynie od Marty Pabiańskiej.