NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wieluń: Pociągów do Kępna nie będzie. „Jest dużo autobusów”

| Kasper Fiszer 23.04.2020 4,4k

Wieluń: Pociągów do Kępna nie będzie. „Jest dużo autobusów”
fot. Kasper Fiszer
Pomiędzy Wieluniem a Kępnem nie zaczną kursować pociągi regionalne. Samorząd województwa łódzkiego argumentuje bowiem, że na tym odcinku działa sprawna komunikacja autobusowa. Nie zmieni się w znaczący sposób rozkład jazdy pociągów na odcinku z Wielunia do Tarnowskich Gór.
Samorząd województwa łódzkiego zapowiedział niedawno przywrócenie komunikacji kolejowej na odcinku Tomaszów Mazowiecki – Drzewica. Pociągi regionalne przestały obsługiwać ten fragment linii kolejowej nr 22 we wrześniu 2015 r. W podobnym okresie wstrzymany został także ruch na rozpoczynającej się również w województwie łódzkim trasie z Wielunia-Dąbrowy do Kępna przez Wieruszów.

Wciąż nie będzie pociągów łączących Wieluń z Wielkopolską

Mowa tu o 40-kilometrowym odcinku linii kolejowej nr 181 Herby Nowe – Oleśnica. Łączy on województwa łódzkie i wielkopolskie i aktualnie kursuje tam tylko jedna para pociągów TLK – „Osterwa” relacji Przemyśl Główny – Szczecin Główny – Przemyśl Główny. Inaczej niż na trasie do Drzewicy, w tym przypadku nie dojdzie w najbliższym czasie do wznowienia obsługi pociągami regionalnymi.

– Nie ma planów wznowienia ruchu kolejowego z Wielunia-Dąbrowy do Kępna – informuje nas bowiem Wydział Komunikacji Społecznej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego. – Oferta przewozów autobusowych jest na tej trasie szeroka – argumentuje organizator połączeń kolejowych w regionie łódzkim. Bez większych zmian mają natomiast funkcjonować pociągi Polregio łączące Wieluń z Tarnowskimi Górami.

Bez zmian w kierunku Górnego Śląska

– W nowym rozkładzie 2020/2021, który będzie obowiązywał od 13 grudnia 2020 r., utrzymane zostaną kursy pociągów w tej relacji na bazie obecnie obowiązującego rozkładu jazdy 2019/2020 – zapowiadają służby prasowe UMWŁ. W dni robocze realizowanych jest obecnie pięć par kursów. To oferta nieco lepsza niż w przeszłości. Zdarzały się już bowiem rozkłady jazdy, które zakładały uruchomienie zaledwie czterech par pociągów.

Pomiędzy Kępnem a Wieluniem rzeczywiście kursuje sporo autobusów, w znacznej części są to jednak kursy dalekobieżne bez postojów w mniejszych miejscowościach. Przed wprowadzeniem stanu epidemii na trasie tej kursowało co najmniej siedmiu przewoźników, w tym oferujący połączenia o średnim zasięgu Beskid z Wrocławia, ale też np. PKS Polonus Warszawa czy BP Tour. Dwie pary kursów Wieluń – Kępno – Wrocław oferował także PKS Wieluń. Przewoźnik ten wciąż obsługuje kursy w krótszej relacji do Wieruszowa.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5