NUMER 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Temat numeru:
Taki był rok 2021
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielu chętnych do budowy wielkiego systemu informacji dla PLK. Także Chińczycy

| Michał Szymajda 05.10.2017 4k

Wielu chętnych do budowy wielkiego systemu informacji dla PLK. Także Chińczycy
Wyświetlacz na peronie dworca w KatowicachFot. ms, Rynek-Kolejowy.pl
Bardzo wielu chętnych chce zbudować dla PKP PLK kompleksowy system informacji pasażerskiej. To projekt, którego nie udało się zrealizować w poprzedniej perspektywie unijnej.
Zbiorcze zestawienie wniosków konsorcjów, które  ubiegają się o dopuszczenie do konkursu ofert PKP PLK upubliczniło 3 września. W styczniu 2018 r., po zapoznaniu się z proponowanymi rozwiązaniami technicznymi, PKP PLK zaprosi 5 wybranych oferentów do składania ofert w olbrzymim przetargu, wartym ponad 420 mln zł netto (i to bez zadań dodatkowych). Wybór oferty i podpisanie umowy z wykonawcą zaplanowano na następną wiosnę.

Przetargiem zainteresowane są m.in. firmy chińskie. To: konsorcjum Dahua Technology Poland i kilku spółek Zhejiang Dahua, a także (osobna oferta) spółka o niezwykle długiej nazwie: Beijing National Railway Research & Design Institute of Signal & Communication Group. W kolejce do zamówienia stoją także konsorcja:

• NDI z kilkoma spółkami podległymi,
• S&T Services Poland z Rail-Mil Computers i Alumbrados Viarios Socedad Anonima,
• Gulermak ze Sprint SA,
• PKP Utrzymanie z KZŁ Bydgoszcz, Almaviva, Aitek i Exatel SA
• Introl-Energomontaż z Qumakiem, IB Systems, Smart in i European Security Trading Polska
• MAXTO z Comarch Polska, Comp, Dysten, UAB „FIMA” i Intergrated Solutions
• Asseco Data Systems z Asseco Poland i fińską Teleste Corporation
• Trakcja PRKiI z Funwerk Systems i TK Telekom
• Konsorcjum spółek skupionych wokół Aldesa Construciones

Zadaniem podstawowym jest zaprojektowanie, zainstalowanie i uruchomienie na dworcach należących do PKP SA i peronach PKP PLK systemów informacji wizyjnej (elektroniczne wyświetlacze peronowe, infokioski, tablice z listą odjazdów i przyjazdów) i głosowej, a także systemów megafonowych, zegarów i monitoringu wraz z jego sterowniami. Chodzi także o demontaż starych istniejących urządzeń, prezentujących różną kulturę techniczną, różnych producentów.

Więcej na temat inwestycji można przeczytać w tekście "Drugie podejście PKP PLK: Rusza wielki przetarg na informację pasażerską".
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2022
NUMER 01-02/2022
Kolej stoi u progu wielkich zmian. Ogłoszony przez Unię Europejską pakiet Fit for 55 wyraźnie stawia na redukcję użycia paliw kopalnych i czysty transport. To wielka szansa dla branży, która szykuje się na nowe wyzwania. Ostatnie miesiące przyniosły więc liczne zmiany na rynku: sfinalizowana została transakcja przejęcia Bombardiera przez Alstom; Siemens porządkował swoje portfolio, co zakończyło się m.in. sprzedażą firmy Yunex, a jeszcze wcześniej doszło do transakcji Hitachi z Thalesem. W numerze także podsumowanie roku w przewozach towarowych i pasażerskich.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5