NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielkie zamówienie z południowo-zachodnich Niemiec na piętrowe pociągi Alstomu

| Michał Szymajda 12.05.2022 2,2k

Wielkie zamówienie z południowo-zachodnich Niemiec na piętrowe pociągi Alstomu
fot. Alstom
Niemiecki land Badenia-Wirtembergia zamówi aż 130 częściowo piętrowych zespołów trakcyjnych Coradia Stream HC. Alstom zajmie się 30-letnim utrzymaniem pojazdów.
9 maja Alstom poinformował o podpisaniu z regionem Badenia-Wirtembergia kontraktu wartego aż 2,5 miliarda euro. W efekcie przetargu Alstom zdobył zamówienie na 130 zespołów trakcyjnych o dużej pojemności. Co więcej, dla Alstomu kontrakt jest bardzo perspektywiczny, bowiem możliwe będzie jego rozszerzenie o kolejnych 100 pojazdów.

– Pojazdy o dużej pojemności będą odpowiedzią na zwiększone zainteresowanie podróżami pociągiem w najbliższych latach. Jesteśmy zachwyceni, że na południowym zachodzie Niemiec zostaliśmy wskazani jako najlepszy oferent – powiedział Müslüm Yakisan. W regionie jeżdżą już „półpiętrowe” pojazdy Siemensa z nieco innym układem (wagony środkowe w nich są piętrowe, a sterownicze – jednopoziomowe).

Nowe zespoły trakcyjne będą przeznaczone w pierwszej kolejności do obsługi połączeń przyspieszonych, dla pociągów RE. By wykorzystać część tras w regionie, gdzie możliwa jest jazda powyżej 160 km/h, maksymalna prędkość pojazdów Alstomu wyniesie 200 km/h. Pojazdy mają być przy tym bardzo energooszczędne. Specjalnie zaprojektowano dla nich wnętrze, które ma wyróżniać się elegancją i wygodą. Będą rozsuwane siedzenia nawet w drugiej klasie, przestrzeń z siedzeniami „klubowymi”, nowocześnie zabudowane oświetlenie (z lampkami do czytania) i wydajne Wi-Fi. W pociągach będzie 380 miejsc siedzących, będą mieć 106 metrów długości, będą mogły operować w trakcji podwójnej. W czterowagonowych Coradiach Stream HC wagony środkowe będą jednopoziomowe, a sterownicze – piętrowe. W tych ostatnich znajdą się miejsca dla osób o ograniczonej mobilności, dla rowerzystów i wózków dziecięcych.

Pociągi zaczną kursować w 2025 roku. Będą miały zabudowany system jazdy automatycznej, który ma zacząć działać na węźle kolejowym w Stuttgarcie właśnie w tym roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro 706

Charków równo po trzech miesiącach uruchomi metro

Infrastruktura Metro w Charkowie – drugim największym mieście Ukrainy, znajdującym się na wschodzie kraju, blisko granicy z Rosją – przestało kursować 24 lutego. Lokalne władze przekonują, że konieczne jest rychłe wznowienie kursowania kolei podziemnej, by normalnie mogła funkcjonować gospodarka miasta. Ponowny start zapowiadany jest na 24 maja.


Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju 2,1k

Warszawa: Zmiany na Gagarina z powodu kolektora i tramwaju

Zintegrowany transport W poniedziałek, 23 maja, rozpoczną się pierwsze roboty budowlane na ul. Gagarina, związane z nową trasą tramwajową oraz kolektorem ściekowym. Ulica zostanie zwężona do dwóch pasów w stronę Wisłostrady i do jednego w kierunku centrum – ruch będzie się odbywać po jednej jezdni. Zmiany będą także wprowadzone na skrzyżowaniu z ul. Czerniakowską.

WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5