Partnerzy serwisu:
Świat

Wielka Brytania: West Coast Main Line z nowym operatorem

Dalej Wstecz
Data publikacji:
07-12-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ŚWIAT
Wielka Brytania: West Coast Main Line z nowym operatorem
By Bananaman28 - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Zmiana operatora linii z Londynu do Glasgow, Edynburga i Birmingham w ciągu trzech lat zaowocuje zwiększeniem liczby kursów, wymianą części taboru oraz wymianą pozostałych jednostek – donosi portal Rail Magazine. Nowy przewoźnik, Avanti West Coast, zobowiązał się także do obsługi dodatkowych stacji. Przejęcie obsługi linii od dotychczasowego operatora (Virgin Trains) nastąpi 8 grudnia.

W sierpniu bieżącego roku Departament Transportu zdecydował o wyborze przewoźnika obsługującego West Coast Main Line (London Euston – Mancherter – Liverpool – Glasgow z odgałęzieniami m. in. do Birmingham). Dwunastoletni (z możliwością przedłużenia o kolejne trzy lata) kontrakt przyznano West Coast Partnership, będącemu joint venture Trenitalii (włoska firma weszła na brytyjski rynek transportowy przed dwoma laty) oraz FirstGroup. Nowy operator przybierze nazwę Avanti West Coast.

Tabor do obsługi linii zostanie przejęty po Virgin Trains. Jest to 56 elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, w Wielkiej Brytanii oznaczonych jako Class 390. Zestawione z 9 członów (dziewiąty dodano już w trakcie eksploatacji) EZT, wyprodukowane w latach 2001-2004 i 2009-2012, osiągają prędkość maksymalną 140 mil na godzinę (225 km/h). Do zadań Avanti będzie należała ich modernizacja. Wymienione zostaną w nich – między innymi – siedzenia, urządzenia zapewniające dostęp do WiFi oraz wyposażenie części restauracyjnej. Wszystkie prace mają kosztować 177 milionów funtów.

Avanti West Coast zapowiedziało ponadto wprowadzenie do eksploatacji 23 nowych, przyjaznych dla środowiska (zapewne hybrydowych) zespołów trakcyjnych. Do roku 2022 mają one zastąpić eksploatowane obecnie spalinowe jednostki Class 221 Super Voyager z lat 2001-2002. Według zapewnień pozwoli to ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 61%.

Przewoźnik zobowiązał się też do zagęszczenia rozkładu jazdy. Do roku 2022 liczba pociągów na trasie ma wzrosnąć o 263 tygodniowo. Pociągi zaczną także obsługiwać kolejne miejscowości, wśród nich Gobowen i Llandudno. Częstotliwość kursów Londyn – Liverpool zostanie natomiast zwiększona do dwóch na godzinę. Pociągi zaczną zatrzymywać się w Walsall (jako pierwsze połączenia segmentu intercity), poprawi się też obsługa Motherwell.

Obowiązkiem nowego przewoźnika będzie także współpraca z Departamentem i w celu uruchomienia przewozów na planowanej linii dużych prędkości HS2. Obsługa pierwszego odcinka z Londynu do Birmingham powinna rozpocząć się w roku 2026 (szczegóły nie zostały jeszcze ustalone).
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Brytyjskie zespoły trakcyjne pojadą szybciej

Śšwiat

Brytyjskie zespoły trakcyjne pojadą szybciej

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 08 marca 2013

Zobacz również:

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie apeluje o dodatkową linię KDP

Jakub Madrjas 21 lipca 2023

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Świat

AllRail: Otwarcie rynku pomoże chronić klimat

Roman Czubiński 18 lipca 2023

Renfe uruchomiło pociągi dużych prędkości z Barcelony do Lyonu

Koleje Dużych Prędkości

Brytyjskie zespoły trakcyjne pojadą szybciej

Śšwiat

Brytyjskie zespoły trakcyjne pojadą szybciej

Railway Gazette/lp, Rynek Kolejowy 08 marca 2013

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5