NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Wielka Brytania: West Coast Main Line z nowym operatorem

| Roman Czubiński 07.12.2019 1,9k

Wielka Brytania: West Coast Main Line z nowym operatorem
By Bananaman28 - Own work, CC BY-SA 4.0, commons.wikimedia.org
Zmiana operatora linii z Londynu do Glasgow, Edynburga i Birmingham w ciągu trzech lat zaowocuje zwiększeniem liczby kursów, wymianą części taboru oraz wymianą pozostałych jednostek – donosi portal Rail Magazine. Nowy przewoźnik, Avanti West Coast, zobowiązał się także do obsługi dodatkowych stacji. Przejęcie obsługi linii od dotychczasowego operatora (Virgin Trains) nastąpi 8 grudnia.
W sierpniu bieżącego roku Departament Transportu zdecydował o wyborze przewoźnika obsługującego West Coast Main Line (London Euston – Mancherter – Liverpool – Glasgow z odgałęzieniami m. in. do Birmingham). Dwunastoletni (z możliwością przedłużenia o kolejne trzy lata) kontrakt przyznano West Coast Partnership, będącemu joint venture Trenitalii (włoska firma weszła na brytyjski rynek transportowy przed dwoma laty) oraz FirstGroup. Nowy operator przybierze nazwę Avanti West Coast.

Tabor do obsługi linii zostanie przejęty po Virgin Trains. Jest to 56 elektrycznych zespołów trakcyjnych Pendolino, w Wielkiej Brytanii oznaczonych jako Class 390. Zestawione z 9 członów (dziewiąty dodano już w trakcie eksploatacji) EZT, wyprodukowane w latach 2001-2004 i 2009-2012, osiągają prędkość maksymalną 140 mil na godzinę (225 km/h). Do zadań Avanti będzie należała ich modernizacja. Wymienione zostaną w nich – między innymi – siedzenia, urządzenia zapewniające dostęp do WiFi oraz wyposażenie części restauracyjnej. Wszystkie prace mają kosztować 177 milionów funtów.

Avanti West Coast zapowiedziało ponadto wprowadzenie do eksploatacji 23 nowych, przyjaznych dla środowiska (zapewne hybrydowych) zespołów trakcyjnych. Do roku 2022 mają one zastąpić eksploatowane obecnie spalinowe jednostki Class 221 Super Voyager z lat 2001-2002. Według zapewnień pozwoli to ograniczyć emisję dwutlenku węgla o 61%.

Przewoźnik zobowiązał się też do zagęszczenia rozkładu jazdy. Do roku 2022 liczba pociągów na trasie ma wzrosnąć o 263 tygodniowo. Pociągi zaczną także obsługiwać kolejne miejscowości, wśród nich Gobowen i Llandudno. Częstotliwość kursów Londyn – Liverpool zostanie natomiast zwiększona do dwóch na godzinę. Pociągi zaczną zatrzymywać się w Walsall (jako pierwsze połączenia segmentu intercity), poprawi się też obsługa Motherwell.

Obowiązkiem nowego przewoźnika będzie także współpraca z Departamentem i w celu uruchomienia przewozów na planowanej linii dużych prędkości HS2. Obsługa pierwszego odcinka z Londynu do Birmingham powinna rozpocząć się w roku 2026 (szczegóły nie zostały jeszcze ustalone).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wielka Brytania (239)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Świat

Wiecej z regionu:

Wielka Brytania (239)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5