Partnerzy serwisu:
Pasażer

Wielka Brytania: 10 lat bez wypadku śmiertelnego na kolei

Dalej Wstecz
Data publikacji:
26-02-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
Wielka Brytania: 10 lat bez wypadku śmiertelnego na kolei
fot. Martyn Janduła
Brytyjska kolej odnotowuje w ostatnich latach znaczącą poprawę wskaźników bezpieczeństwa. Kilka dni temu minęło dokładnie dziesięć lat od ostatniego wypadku na brytyjskiej kolei, w wyniku której pasażer bądź pracownik kolei poniósłby śmierć.

Do ostatniego wypadku, w wyniku którego pasażer odniósł śmierć, doszło 23 lutego 2007 r., kiedy to w Grayrigg wykoleił się pociąg Pendolino. Przyczyną wypadku była awaria rozjazdu wynikająca z ich złego utrzymania i niewłaściwych procedur związanych ze sprawdzaniem stanu torowiska.

Od tego tragicznego w skutkach wypadku minęło już dokładnie dziesięć lat. – Poprzez pozostawanie czujnym i unikanie samozadowolenia zarządcy i operatorzy kolei utrzymują metodyczne i ukierunkowane podejście do zarządzania ryzykiem i poprawy bezpieczeństwa. Mocniejsze pociągi, lepsze systemy sterowania ruchem i jego zabezpieczenia, a także codzienna troska pracowników kolei również odgrywają rolę – wskazuje George Bearfield z RSSB, kolegialnego ciała, zajmującego się bezpieczeństwem i standardem na kolei.

Statystyki RSSB wskazują na 87% spadek ryzyka odniesienia śmierci przez pasażera względem roku 2000 – z 2,45 do 0,33 wypadków śmiertelnych na 10 miliardów pasażerokilometrów. Liczba przypadków, które mogą skutkować śmiercią, jak wykolejenia czy najechanie przez pociąg w inny obiekt, zmalała z 45 w 2007 r. do 17 w 2016 r. RBSB zaznacza, że dobre statystyki nie oznaczają, że wypadki na kolei będą już tylko wspomnieniem.

Brytyjska kolej odnotowuje systematyczny spadek liczby wypadków śmiertelnych. W okresie 1967-1977 było 45 takich zdarzeń, w kolejnej dekadzie już 28. W latach 1987-1997 wartość ta spadła do 18, a następnie do 9, by teraz osiągnąć po raz pierwszy zero. Dobry wynik kolei nie bierze jednak pod uwagę niewłaściwego zachowania osób trzecich – np. na przejazdach kolejowo-drogowych, podczas przekraczania torowiska w niedozwolonych miejscach czy związanych z próbami samobójczymi.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?

Prawo i polityka

Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?

TOR Konferencje 25 czerwca 2018

Warszawa: Niczyja kładka nad linią nr 8 na Rakowcu do rozbiórki

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Ryszard Węcławik, TOR Certyfikacje 11 października 2016

Zobacz również:

Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?

Prawo i polityka

Cyberataki – na ile zagrażają polskiej kolei?

TOR Konferencje 25 czerwca 2018

Warszawa: Niczyja kładka nad linią nr 8 na Rakowcu do rozbiórki

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Infrastruktura

Bezpieczeństwo: Dwa raporty o tym samym, a nie takie same

Ryszard Węcławik, TOR Certyfikacje 11 października 2016

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5